Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
keat schreef:Zoals ik al zei vind ik het een heel mooi paard. Kon goed bewegen en had zeker kwaliteit.
Ondanks dat ze vast nog uit zal zwaren vind ik het nog steeds niet echt een gelders type.
En ruimte en een sterk achterbeen heb je bij de dressuur richting ook. Vind niet dat het dan maar meteen gelders is.
fargo schreef:keat schreef:Zoals ik al zei vind ik het een heel mooi paard. Kon goed bewegen en had zeker kwaliteit.
Ondanks dat ze vast nog uit zal zwaren vind ik het nog steeds niet echt een gelders type.
En ruimte en een sterk achterbeen heb je bij de dressuur richting ook. Vind niet dat het dan maar meteen gelders is.
Maar dit soort ruimte in het voorbeen en schouder, souplesse en kracht zie je bij reguliere dressuurpaarden niet over het algemeen.
fargo schreef:Misschien wel, maar wie weet hoe ze er over 2 jaar uitziet en dan een gelderse hengst er op en dan heb je vast weer een heel mooi gelders kind..
fargo schreef:keat schreef:Zoals ik al zei vind ik het een heel mooi paard. Kon goed bewegen en had zeker kwaliteit.
Maar dit soort ruimte in het voorbeen en schouder, souplesse en kracht zie je bij reguliere dressuurpaarden niet over het algemeen.
keat schreef:De vraagt reist idd uiteindelijk dan wat is gelders?
NatasjavE schreef:keat schreef:De vraagt reist idd uiteindelijk dan wat is gelders?
En waar blijft de veelzijdigheid?
Ik snap de keuze voor louter dressuurbloed wel. Qua model liggen dressuurpaarden en Gelderse Paarden echt zover niet uitelkaar. En voor de wagen zullen die dieren het ook wel prima doen...
Maar meer aandacht voor het springen zou wel fijn zijn.
[***] schreef:De discussie is ook niet of de Rubus een goed paard is, het is wel een mooie merrie
Fargo: nodig eens naar de rijpaardkeuring! Deze zou daar echt niet bovenaan lopen. Het is de laatste paar jaar hard gegaan bij de dressuurpaarden
[***] schreef:Als je zegt een type fokkerij te zijn en je neemt vervolgens het type niet in je beoordeling mee moet je je eens achter je oren krabben
Rijpaardbloed met een hoog % Gelders bloed of rijpaardhengsten die overeenkomsten hebben met het Gelderse fokdoel zoals bijv een Cabochon vind ik niet te vergelijken met hengsten die daar mijlenver vanaf staan zoals Wynton