Jazz-vrije dekhengsten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 01:25

Cassidy schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ah weer open.

Ik zou voor Duits bloed gaan kijken als ik mijn jazz wil laten dekken.


Helemaal mee eens. KWPN zou heel laag op mijn lijstje staan.


Ik kies de hengst waarvan ik denk dat die het beste bij mijn merrie past. En als dat een KWPNer is dan is dat zo. Waarom ben je zo verschrikkelijk anti-KWPN? Ik heb ook slechte ervaringen met bepaalde inspecteurs, maar een goede hengst is een goede hengst. Voor welk stamboek hij ook gekeurd is.

Crazy_boon
Berichten: 673
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 02:03

Alabastro hier al voorbijgekomen? Is ook een leuke hengst ;).
Laatst bijgewerkt door petraaken op 02-08-13 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam hengst weer juist gezet.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:30

Anoeska27 schreef:
Cassidy schreef:


Helemaal mee eens. KWPN zou heel laag op mijn lijstje staan.


Ik kies de hengst waarvan ik denk dat die het beste bij mijn merrie past. En als dat een KWPNer is dan is dat zo. Waarom ben je zo verschrikkelijk anti-KWPN? Ik heb ook slechte ervaringen met bepaalde inspecteurs, maar een goede hengst is een goede hengst. Voor welk stamboek hij ook gekeurd is.

Nee natuurlijk niet, TS moet zijn merrie dekken met een Quarter, dan zit je altijd goed :j

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Jazz-vrije dekhengsten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 06:27

Ja iets met Impressive ofzo. Helemaal Jazz vrij en wie weet gratis een genetische aandoening.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 06:53

Niets mis met Impressive, als je weet waar je mee fokt, al zijn de nakomelingen niet altijd even makkelijk, dus op grond daarvan zou het mijn keuze al niet zijn. Op HYPP is te testen, en als je dat in de stamboom van een hengst tegenkomt weet je waar je mee te maken mee zou kunnen hebben. PSSM is een van de meer verbreidde aandoeningen en in mijn ogen erger dan HYPP, want daar is met goed beleid aardig mee om te gaan (en dat houdt nou niet automatisch in dat ik een voorstander ben van het fokken met HYPP dragers). PSSM is niet alleen Quarter gerelateerd.

Vraagje, wordt er eigenlijk bij KWPN gekeken naar PSSM?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Jazz-vrije dekhengsten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 08:30

Joh daar gaat het niet om. Weet je best.

Het gaat ons erom dat je hier willes en wetens een topic verziekt. Dat is nergens voor nodig. Ik heb niks met westernrassen en ik ga in die topic's ook niet Jazz, Charmeur of een of andere Gelderse aanraden. Zelfs al zou ik denken dat dat stukken beter zou zijn.

Als je een sereuze vraag om een Jazzvrije hengst ziet staan en het gaat over Warmbloedfokkerij laat het dan gewoon aan je voorbij gaan en laat ons hier lekker neuzelen over onze paarden. Dan hoeft niemand zich te ergeren.

Ja dit is een openbaar topic en ja jij hebt ook recht om hier te reageren,....maar het hoeft niet he.

petraaken

Berichten: 44237
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: Jazz-vrije dekhengsten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:03

Moderatoropmerking:
Kunnen we weer terug ontopic aub. Laten we ons beperken tot de vraag van TS. De rest kan in een ander nieuw topic besproken worden.

petraaken

Berichten: 44237
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:31

Moderatoropmerking:
Nogmaals het dringende verzoek om in dit topic je te beperken tot de vraag van TS. Er is een ander topic waar jullie de rest kunnen bespreken of maak een nieuw topic aan. Respecteer dan ook de vraag van TS. Indien dat niet gebeurt zal het topic worden gesloten.