newbey schreef:Oke,duidelijk. toen wij uiteindelijk de beslissing hebben genomen om onze merrie te laten dekken hebben wij advies gevraagd. waarom ?.... heel simpel omdat onze kennis op dat gebied te kort schiet. 3 personen ( fokker/keurmeester en grand prix rijdster ) hebben wij gevraagd om naar onze merrie te kijken en gevraagd welke hengst hier het beste bij zou passen. 2 van de 3 personen gaven unaniem het advies " Mcjonnas " de andere adviseerde " Florencio " wij hadden toen nog nooit van Mcjonnas gehoord. wij zijn toen naar de Dalhoeve gegaan waar Mcjonnas in 2011 stond en hebben hem goed kunnen bekijken .de reden waarom het Mcjonnas is geworden en geen Florencio ??( ook al heeft deze betere papieren ) is vanuit ons... puur op gevoel geweest !
Wat mij opvalt bij Mc Jonnas, is dat hij nog steeds geen sportprestatie op naam heeft. Dat vind ik niet in zijn voordeel spreken. Een sportprestatie zegt iets over aanleg, kwaliteit en instelling. De drie zaken waar ik mijn hengstenkeuze op baseer... Dat zijn zaken waar ik persoonlijk van vind, dat een vaderdier aan moet kunnen voldoen, wil je niet enkel vermeerderen.
Ik heb hem een jaar of 2 geleden ook overwogen, maar ben afgehaakt op het feit dat hij kennelijk niet onder het zadel is/danwel wordt getoond op show, keuring of wat dan ook. Ik zie graag de dieren onder het zadel (want uiteindelijk kan beweging verbeteren, maar ook verslechteren als het dier gereden wordt).