[TI] prijs tinker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aniekepiek

Re: prijs tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 23:25

Terpetijn de dierenarts is er zelfs by geweest, onder zn winterhaar zit een glimmend zomervachtje, paard is bloed getrokken en alles kerngezond.. scheren hoefde niet en door n deken breek je zn eigen natuuelijke dekentje af, ja je komt k.. over je doet alsof we er geen verstand van hebbe van verzorging van paarden maar volgens my heb je totaal niet in de gaten dat een tinker veeeel meer verzorging nodig heeft dan een shet of fries (die wij ook hebben) manen mogen by ons maar om driebweken anders breekt het inderdaad af, als ze beginnen los te pieken doen we ze opnieuw, wil je fotos van de rest zien? Misschien kun je dan beter oordelen of iets er wel of niet goed by loopt

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 23:38

Mijn blauwschimmel tinker is ook geimporteerd en komt ook heel slecht uit zijn vacht,maar door zijn kleur valt het minder op.
Ik vind dat je daar doorheen moet kijken,zeker nu het zo lang koud is.
Stiekum vind ik het nu niet erg,met al die regen en wind....

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 23:48

Jee wat kunnen mensen toch zeuren zeg. Ik zie gewoon een leuke tinker die inderdaad nog niet door zijn wintervacht heen is. Als je daar niet door heen kan kijken dan..... Aniekepiek meid sta er boven. Er komt vast een leuk baasje voor hem.

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 23:52

:\ Aniek,je hoeft je niet te verdedigen meid.je bent goed voor je paarden.ik heb ook zo 'n paard,als ik die niet scheer ziet ze er ook zo uit.weer zo jammer waar dit op uitdraait

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 23:56

ik weet inmiddels dat een beetje een fatsoenlijke goede tinker tussen de 2500 en de 4500 kost.
700 bieden is een beetje triest hoor.
als ik dat zou bieden op die tinkers die wij willen kunnen we direct oprotten denk ik.
daarnaast vind ik dat ook zeer onterecht.

ik verdiep me er inmiddels in omdat we zelf 2 tinkers aan gaan schaffen.
maar 700 bieden echt waar schaam je dood zeg -O-

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 00:03

@ terpentijn ik kan enigszins wel jou reactie indenken, maar persoonlijk zie ik ze liever zo dan dat ze de "problemen" verhullen.
Hoe vaak zie je wel niet dat paarden helemaal tip top te koop staan en na een halfjaar komen er dingen naar boven waar je niet op staat te wachten en of waar jij zo iets van hebt van wtf.

Bv: het paardje van dit topic is simpel op te lossen met een deken in de winter en of een box zodat het paard niet volledig in zijn vacht hoeft te komen.
Of zomereczeem ook zo'n leuke jij hebt geen rekening gehouden met een vliegendeken.

Ik kan dit soort eerlijkheid wel waarderen en daar moet je gewoon doorheen kijken, dan weet je tenminste wat je wel of niet koopt.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 00:23

Aniek je hoeft je niet te verdedigen hoor, ik vind het ook een belachelijke opmerking. Als je ziet hoe Norah er nu bj staat. Die komt ook maar niet daar haar haren heen. Maar om daar Nou Leon erop aan te kijken? Beestje stond in een veel koudere omgeving, ineens werd het warm en toen ineens weer koud. Is niet gek dat ze niet weten hoe ze hun haar moeten regelen. Komt vanzelf weer goed en als alle haren eraf zijn, komt er een jonge god onder uit (en bij mij een prachtige prinses :D)

De paarden komen gewoon moeilijk door hun vacht heen nu met die temperatuurswisselingen. Om daar nou een paard voor te laten staan of om zo weinig te bieden?

Wat Rommulus ook zegt, liever zo dan dat er een opgepoetst paardje staat, dit is ook nog een een tinker dus die staan wel vaker zo. Haren laten vanzelf los :P En op tijd poetsen, ik poets me gek op Norah, maar mooi dat alles vast zit, ik doe haar gewoon pijn met alles wat ik los wil hebben (zelfs helemaal met babyshampoo gewassen, daarna alles eraf gehaald en nu staat ze weer vol met klitten en vilt...) En als je dan blijft poetsen, haal je weer de vetlaag weg waardoor ze ziek worden... Dus gewoon lekker blijven plukken en voor de rest is het een mooi paardje met een leuke bouw :D

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 00:43

Hier loopt Fred er ook zo bij, die mankeert ook echt helemaal niets. Midden in de winter kreeg hij al de bijnaam 'mammoet', zo ontiechelijk veel haar dat die heeft. Dus vergelijkbaar met Mayon. En Fred wordt hier meerdere malen per week goed verzorgd ook, maar wat vast zit, zit toch echt vast.... Van alle tinkers hier heeft de overgrote meerderheid geen problemen met de vacht, maar een enkeling wel. Dat verschilt nu eenmaal per paard.
Veearts kan daar ook niets aan veranderen inderdaad en heeft weinig met de verzorging te maken.

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 01:31

Jep en met een deken haal je het natuurlijk proces weg en dat vinden wij en dierenarts onzin!
Als hy straks bereden word en het is koud gaat hy wel op stal na t rijden maar anders staan ze by ons lekker heel de dag buiten

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 05:53

Ik ken Mayon in levende lijve en er is echt niks mis met deze kerel. Zijn vacht ziet er misschien niet zo mooi en strak uit nu, maar hij is superzacht en klitten niet te bekennen. Als je hem kroelt, voel je gewoon zijn huid en zijn lange haren zitten gewoon nog vast. Mayon staat niet te zweten in de vacht, voor hem dus geen ondeugd dat hij zijn wintervacht nog niet kwijt is nu. Beter als die van mij die 's nachta staan te bibberen in hun zonervacht en daardoor op stal moeten. Ook ikzelf doe de vlechten van mijn paardjes niet elke dag opnieuw. Dat is keislecht voor de manen. Mayon is een diertje wat een super karakter heeft, veel respect voor je ruimte. Heb mijn tweejarige onstuimige dochter met een gerust hart zo in de wei laten lopen. Niks lomp en groot, lief en kalm en oh zo respectvol. Denk dat je echt in je handjes mag knijpen mocht je zo een paardje voor dit geld te mogen kopen. En die 700 euro.... Overduidelijk een koopjesjager, als je een paard niet wil kopen, doe je er ook geen bod op. Ga hem dan niet eerst naar beneden halen om er wat van de toch al lage prijs af te krijgen. Zegt wel wat over jouw karakter, iemand die ik niet een paard zou willen verkopen. Lager dan dit kan je niet gaan. Ik heb een grondige hekel aan mensen die over de rug van een ander ergens zelf beter van willen worden.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 08:59

Natuurlijk is het zo dat wij Aniek kennen en weten dat alles dus in orde is met Mayon! Maar als je zoals Terpetijn puur op de foto´s afgaat en het dier niet in levende lijve gezien hebt en dus alleen de foto´s ziet, kan ik me voorstellen dat je het idee krijgt dat er iets niet in orde is met hem, hij ziet er niet zo representatief uit op de foto´s :o

Maar wat Rommulus ook al zegt, liever eerlijk hem zo tonen dan iets willen verhullen, hier kun je met een bezoek aan het desbetrefffende paard gewoon door heen kijken :j

Hier doe ik ook echt niet iedere week de manen op nieuw vlechten etc etc daar worden ze alleen maar slechter van!

Laat de temperatuur buiten maar eindelijk warmer worden dan is hij er zo door heen en Fred waarschijnlijk ook :D

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:05

Ik dacht dat TS vroeg wat een 6 jarige ruin moet kosten?

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:44

Er was al om meer info gevraagd Sammyoo, stokmaat, afstamming etc... Daar is nooit op geantwoord... Dus daar kunnen we geen antwoord op geven.

Er is alleen aangegeven dat ze dus voor 700 een 3-jarig wilde kopen en die daarna ging afze iken. Daar kunnen we dan wel weer antwoord opgeven en darhebben we ook gedaan. Voor 700 euro kan je dus GEEN 3-jarige kopen.

Beetje 6 jarige goed ingereden ruin betaal je rond de 4000 euro. Maar aangezien ze al voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten, gaat ze dat er vast niet voor uitgeven ;)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:52

Aniekepiek schreef:
Jep en met een deken haal je het natuurlijk proces weg en dat vinden wij en dierenarts onzin!
Als hy straks bereden word en het is koud gaat hy wel op stal na t rijden maar anders staan ze by ons lekker heel de dag buiten

Klopt, ik heb het bij sil toen wel gedaan omdat het gewoon onhandig is met training ed.
Maar een 3 jarige die niet intensief gereden word is het idd onzin.

Ik val je hier niet mee aan hoor ;) ik zou het zelfde gedaan hebben als jij namelijk ;)

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:14

...
Laatst bijgewerkt door SeBart op 01-03-22 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:01

Terpentijn wil 5000 euro voor haar kruising Fries/Tinker....dream on :D

Ik vind Mayon een mooie ruin die na een aankoopkeuring van een DA en daarna goede dagelijkse verzorging met misschien wat extra vitamientjes in de vorm van krachtvoer en het starten met training op zal bloeien tot een prachtig paard.

Volgens mij hebben jullie veel paarden lopen toch Anniekepiek? Dan is er gewoon geen tijd voor een dagelijkse borstelbeurt. Al had ik wel geprobeerd die vervilte stukken bij de buik weg te halen, maar misschien zat het nog te vast en deed je het dier pijn door er te hard op te borstelen?

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:03

veel paarden zijn sowieso laat met verharen , komt door dat stomme weer

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:05

Terpetijn is een hij ;)

En uiteindelijk is elke waarde boven de slachtprijs slechts emotionele waarde.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:06

Die van mij niet hoor, ondanks de kou (en 24/7 buiten) zijn ze er al zo goed als doorheen, al moet ik zeggen dat het beide geen mamoetharigen zijn :P

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:07

Tja, het blijft lastig. Persoonlijk had ik ook wat aan de 'looks' gedaan als er een koper komt kijken. Een dagelijkse rosbeurt/furminator of desnoods de buik scheren ziet er toch wel anders uit. Maar een echte liefhebber weet/kan weten dat de 'looks' niet alles zeggen over (de gezondheid) een dier. En aan iemand die een dier niet op waarde weet te schatten (of gewoon geen budget heeft) zou ik ook geen paard verkopen.

Mijn 3 jarige heeft ook een enorme vacht s'winters, net als mijn shetlander. Die doe ik nu dagelijks met zo'n rosborstel rossen. Dan zien ze er best toonbaar uit (als je de moddervlekken even wegdenkt dan :o )

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:15

Op de 2 onderste foto's van na t poetsen zie ik geen vilt meer.

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:15

Zoals ik al zei, het is n.a.v. van de foto helemaal niet gek dat er een laag bod is gekomen.
En dan kan ik wel een pb berichtje krijgen over dat ik geen verstand van tinkers heb.
Ik zou op een elk ander paard wat er zo uit ziet geen hoog bod doen.

Maar daar gaat het niet om. Het blijft een stuk vraag en aanbod.
en uiteindelijk is het wat de gek er voor geeft. en of het een tinker, haflinger of een auto is.
Het is en blijft handel. en handelswaar probeer je zo goed mogelijk te presenteren.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:21

Oeps sorry, "zijn"kruising!

Uiteindelijk is het idd wat de gek er voor geeft, maar je kan toch bepaalde richtlijnen aanhouden en mits die kruising iets heel bijzonders kan is 5000 niet echt reëel.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:38

riegje schreef:
Zoals ik al zei, het is n.a.v. van de foto helemaal niet gek dat er een laag bod is gekomen.
En dan kan ik wel een pb berichtje krijgen over dat ik geen verstand van tinkers heb.
Ik zou op een elk ander paard wat er zo uit ziet geen hoog bod doen.

Ik ga me toch ook weer even in dit geweld mengen hoor :D Ik ga niet ontkennen dat het er misschien van sjaggerig uitziet, al die lange plukken haar. Maar kom op, het paard is verder gezond, komt alleen wat lastig uit zijn wintervacht. Dat is geen reden om gelijk zo'n idioot laag bod te doen, sommige paarden zijn nou eenmaal wat meer ijsbeer dan anderen, geldt precies hetzelfde voor mensen. Daarbij, wat TS op de eerste pagina zei (over zijn hoeven, spieren, slapheid) slaat gewoon helemaal nergens op. Paard op de foto ziet er allesbehalve zwak, slecht onderhouden of weet ik veel wat uit.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:38

Ik heb hier 6 tinkers staan, waarvan verschillende te koop er is er 1 die haar vacht ook niet goed kwijt raakt wat ik er ook aan doe, ze lopen 24/7 buiten als er een koper zich aan meld wil ik zeker proberen het paard fatsoenlijk presenteren, maar ik ben niet van plan de leefwijze voor mijn paarden drastisch aan te gaan passen omdat er misschien iemand zal zijn die niet door een beetje modder heen kan kijken.
Als je niet tegen modder kan moet je nu niet bij mij komen kijken en wachten tot het droog is :+