[TI] Om gek van te worden..alles helpt..maar wat helpt nou ECHT

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Re: Om gek van te worden..alles helpt..maar wat helpt nou ECHT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:06

Ja zo ziet het er normaal bij Snowdon ook uit :)

Toevallig vandaag ook weer zijn pijpbenen kort geknipt, omdat er nu een explosie van afvalstoffen wordt verwerkt (hij staat onder behandeling voor iets anders en zijn lichaam ruimt op). Zo kortgeknipt kan ik het inderdaad ook beter bijhouden. Vergeten foto van te maken voor je, sorry.

monicees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:20

dit is rasp, ofwel huidvet/smeer..
wat zich toevallig op die plek ophoopt.
de korsten in de haren kun je er, nadat je de plek ingesprayd hebt met tea tree olie (is het enige wat bij die van mij zeer effectief is)
met een fijn kammetje gemakkelijk uitkrijgen
Leon noemde ook een goede op, weet de naam alleen even niet meer.
Dit is allebei op natuurlijke basis, ga niet teveel aanrommelen met ''gif'' .

maar de kern ga je nooit wegkrijgen, zijn gewoon klieren die er horen te zitten

Rose21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:29

Het hangt van de oorzaak af maar na zo'n beetje alles te hebben geprobeerd van kruiden inwendig, moktabletten, prednison, atibiotica, homeopatische middelen, zinkzalf, sudocreme etc etc etc kan ik in 1 woord antwoord geven;

MESITRAN

Droog houden, niet aankomen, geen korsten eraf halen, bij hoge noodzaak wassen met betadine....

Sartje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:36

Ik gebruik mokpilletjes bij me tinker en werkt perfect. Wel was ik het nog met betadine en mokzalf er op zie al mee verschil als een week geleden.

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:59

Mijn tinker Valentino heeft het ook alleen zie ik hem er wel aan bijten maar de plekken zijn precies het zelfde. Krijgt alleen hooi en een vitaminebrok.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:32

Als Valentino er aan bijt kan het heel goed zijn dat hij mijten heeft.

toosjeto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:45

Ik heb alleen de eerste blz gelezen maar ik denk aan mijten als ik de fotos zie.
Behandelen hiertegen om te zien of het effect heeft.

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:51

KMD Valentino is al vaak behandeld met Sebacil, gewassen met betadine noem maar op.
Helaas tot nu toe helpt niets.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:54

Betadine is ook niet bekend als mijtendodend middel, toch? Ontsmettend wel.

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:55

Nee klopt maar ik vraag mij af of het mijt is. Hij heeft ook bulten.
Laatst bijgewerkt door Pien_1 op 12-05-13 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:56

Bij mijn tinkermerrie heb ik al verschillende soorten zalf gesmeerd. Maar sinds ze op Chevadonyll staat zijn al haar plekjes bijna weg. Ze heeft nu nog 1 plekje aan haar voorbeen in de knieholte.
Dit zijn kruiden die inwendig werken. Moet je in gekookt water doen, laten afkoelen en dan door het eten doen.

Toen ze last had van mijten heb ik al haar sokken 2 keer ingespoten met Frontline. Dat werkte bij haar erg goed.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:17

Mijn Haf heeft ook rasp, ik heb ze nu de laatste 3 weken alle drie of 4 dagen zachtjes gemasseerd met Cavendula.
De losse stukjes korst heb ik heel voorzichtig met een dun kammetje weg gehaald en nu is ze ondertussen al bijna 1 week zonder korsten en ze laat me weer toe eraan te komen.
De huid is nog een beetje ruw/schilferig maar ik ben reuzetevreden met het resultaat nu ;)

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:30

Mijn tinker merrie laat niets meer aan haar benen toe, het doet pijn en ze slaat gericht. Maar inmiddels weet ik niet meer wat ik moet doen. Ik denk erover na om een een holistische dierenarts in te schakelen, Kan iemand mij er eentje (omg N-H) aanraden?

Rose21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:02

Ik zou alsnog voor mesitran gaan!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:11

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:16

Balen zeg renaat dat hij er nog altijd last van heeft :( Hoe is het nu met zijn benen?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:21

Mijn tinker had precies hetzelfde. Sokken er volledig afgehaald en toen leek het naar een week echt weg te zijn. Helaas zijn de hardnekkige plekken terug gekomen (op precies dezelfde plaats als bij jouw tinker). Nu krijgt ze dagelijks Aloe Vera door haar voer en is 1 been al volledig weg (ze had het ook alleen aan haar voorbenen) en het andere been wordt iedere dag weer wat minder.
Heb ook een tijdje Aloe Vera gel gesmeerd en dat hielp enorm goed maar trok al het vieze uit de huid waardoor, toen ze nog sokken had de hele sokken onder de smurrie zaten.
Dus nou er voor gekozen eerst maar inwendig te geven en dan begin ik deze week weer met smeren. Ga er vanuit dat het nu zo weg zal zijn :)

Maar het is écht hardnekkig en zal ook altijd onderhouden moeten worden vrees ik..

flowerstreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:48

die van mij heeft het soms ook .ik kam het
er zo veel mogelijk uit .maar dat vind niet zo leuk :j

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:52

Afgewerkte motorolie, ik weet het, ik krijg nu heel Bokt over me heen, het is vloeken in de Penny-kerk, maar werkt het? Ja, zonder mankeren, maar NOOIT op al open plekken (dus wonden) smeren.
Nooit mok gehad (dat is kloven in de kootholte etc.) maar wel rasp (sommigen noemen het rap, omdat het zo snel langs het onderbeen omhoog kruipt).Bij mijn Fries x Tinker met 4 witte onderbenen aangeraden door professionele Friezen-mensporters, en ja...het werkt echt .

Ik mag totaal afgeschoten worden als dierenmishandelaar of weetikveel, maar mooi dat ik het in de 8.5 jaar dat mijn Jaopie bestaat, en een Godsvermogen uitgegeven aan weet-ik-veel wat voor zalfjes, dit middel en echt na de eerste jaren gehannes en gekluns met allerlei dure commerciele middelen, na 1-2 x aanbrengen van het gezeik af was

Jaar daarna weer rasp: weer hetzelfde Na 1 keer aanbrengen dat betekent goed op de huid . Was het weer klaar.

Nu al jaren niets meer, ook niet na afgelopen zeik/regen winter met verregend modder-land, nooit een haar van die sokken afgeschoren ook, dat, die sokken, lijkt me nu juist een soort water-afloop (maar in de ogen van sommigen eerder een soort "broeinest")

Ik zal niet aarzelen om onmiddellijk weer naar het "vervloekte en verboden" middel te grijpen, mocht Jaopie ooit opnieuw verschijnselen vertonen.
Beter dit, dan eindeloos gehannes met diverse middelen die dan toch niet werken.
Maar dat is puur mijn eigen mening.

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:57

Bij mok: hydrocortiderm (dat vind ik altijd het beste werken, en de korstjes er afkrabben)
Bij mijt: Sebacil

Maar het kan vast ook nog wel iets anders zijn. Heeft de DA niet ff bepaald wat t was?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 00:27

standaard paardenartsen weten vaak niet zoveel van deze onderwerpen als mok / rasp / CPL etc...
Moet je soms echt even voor verder kijken.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 06:59

terpentijn schreef:
Afgewerkte motorolie, ik weet het, ik krijg nu heel Bokt over me heen, het is vloeken in de Penny-kerk, maar werkt het? Ja, zonder mankeren, maar NOOIT op al open plekken (dus wonden) smeren.
Nooit mok gehad (dat is kloven in de kootholte etc.) maar wel rasp (sommigen noemen het rap, omdat het zo snel langs het onderbeen omhoog kruipt).Bij mijn Fries x Tinker met 4 witte onderbenen aangeraden door professionele Friezen-mensporters, en ja...het werkt echt .

Ik mag totaal afgeschoten worden als dierenmishandelaar of weetikveel, maar mooi dat ik het in de 8.5 jaar dat mijn Jaopie bestaat, en een Godsvermogen uitgegeven aan weet-ik-veel wat voor zalfjes, dit middel en echt na de eerste jaren gehannes en gekluns met allerlei dure commerciele middelen, na 1-2 x aanbrengen van het gezeik af was

Jaar daarna weer rasp: weer hetzelfde Na 1 keer aanbrengen dat betekent goed op de huid . Was het weer klaar.

Nu al jaren niets meer, ook niet na afgelopen zeik/regen winter met verregend modder-land, nooit een haar van die sokken afgeschoren ook, dat, die sokken, lijkt me nu juist een soort water-afloop (maar in de ogen van sommigen eerder een soort "broeinest")

Ik zal niet aarzelen om onmiddellijk weer naar het "vervloekte en verboden" middel te grijpen, mocht Jaopie ooit opnieuw verschijnselen vertonen.
Beter dit, dan eindeloos gehannes met diverse middelen die dan toch niet werken.
Maar dat is puur mijn eigen mening.

Tja ik gebruik het ook voor heel veel plekjes (vreemd van mezelf dat ik er nog niet opgekomen ben het hier op te smeren, ga het eens proberen thanks!) en toen ik dat een keer zei kreeg ik ook heel bokt over mij heen. Maargoed al mijn dieren leven nog steeds.
Dank voor de tip!

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 20:51

Ken je mokcare van huppa ?
Stalgenoot heeft dezelfde plekjes. Is een inwendige kruidenkuur.