terpentijn schreef:Afgewerkte motorolie, ik weet het, ik krijg nu heel Bokt over me heen, het is vloeken in de Penny-kerk, maar werkt het? Ja, zonder mankeren, maar NOOIT op al open plekken (dus wonden) smeren.
Nooit mok gehad (dat is kloven in de kootholte etc.) maar wel rasp (sommigen noemen het rap, omdat het zo snel langs het onderbeen omhoog kruipt).Bij mijn Fries x Tinker met 4 witte onderbenen aangeraden door professionele Friezen-mensporters, en ja...het werkt echt .
Ik mag totaal afgeschoten worden als dierenmishandelaar of weetikveel, maar mooi dat ik het in de 8.5 jaar dat mijn Jaopie bestaat, en een Godsvermogen uitgegeven aan weet-ik-veel wat voor zalfjes, dit middel en echt na de eerste jaren gehannes en gekluns met allerlei dure commerciele middelen, na 1-2 x aanbrengen van het gezeik af was
Jaar daarna weer rasp: weer hetzelfde Na 1 keer aanbrengen dat betekent goed op de huid . Was het weer klaar.
Nu al jaren niets meer, ook niet na afgelopen zeik/regen winter met verregend modder-land, nooit een haar van die sokken afgeschoren ook, dat, die sokken, lijkt me nu juist een soort water-afloop (maar in de ogen van sommigen eerder een soort "broeinest")
Ik zal niet aarzelen om onmiddellijk weer naar het "vervloekte en verboden" middel te grijpen, mocht Jaopie ooit opnieuw verschijnselen vertonen.
Beter dit, dan eindeloos gehannes met diverse middelen die dan toch niet werken.
Maar dat is puur mijn eigen mening.
Tja ik gebruik het ook voor heel veel plekjes (vreemd van mezelf dat ik er nog niet opgekomen ben het hier op te smeren, ga het eens proberen thanks!) en toen ik dat een keer zei kreeg ik ook heel bokt over mij heen. Maargoed al mijn dieren leven nog steeds.
Dank voor de tip!