3 mini en 1 grote maat veulens verwacht bij Stal 't Gotten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 11:50

Dank jullie wel! :D
Hier alvast een foto van gisteren avond toen ze nog nat was. Ik ga vanmiddag proberen om droog foto's te maken.

Afbeelding

Verder gaat het heel goed met allebei, veulen drink goed en Tinka is een overbezorgde moeder! hihi :=

JustHorses

Re: 3 mini en 1 grote maat veulens verwacht bij Stal 't Gotten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:33

Wat een beauty

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 13:31

Wat leuk zeg! Gefeliciteerd! :D

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 13:53

wat een plaatje zeg <3

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 17:53

Hier wat fototjes van vanmiddag in het zonnetje. Ik ben er blij mee, wat is het toch een knap ding en kan nog goed lopen ook!
En toen ze eenmaal door had hoe die lange stelten van dr werkte rende ze hard van moeders weg. En Tinka er maar achteraan rennen! hihi

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En jaa van al die nieuwe indrukken en je benen uit testen wordt je natuurlijk wel heel erg moe!

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 21:38

Lief!! Gefeliciteerd met de knappe dame!

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:03

Ach wat een schatje! & wat een stelten heeft ze onder dat kleine lichaampje zitten! :)

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 16:03

Gefeliciteerd!!!!

ElineHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:08

Hartelijk gefeliciteerd!!!!!
Wat een mooierd! *\%/*

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 14:53

Dank jullie wel! Het gaat super goed met moeder en dochter. Alleen wordt mams een beetje zenuwachtig van dit brutale aapje. Luisteren naar mama staat niet in haar woordenboek! Hihi Gewoon de andere kant op lopen en mama er maar achteraan hobbelen.
Ik ben echt helemaal <3 Ze heeft z'on leuk en nieuwsgierig karakter.

Vandaag is Suus ook officieel uitgerekend. Het ziet er alleen nog lang niet naar uit dat er iets aan gaat komen. Haar buik is de afgelopen twee weken wel hard gegroeid, maar haar uier wil nog helemaal niks doen. -O-
Ik begin toch steeds meer te twijfelen of er wel een /3 in zit. Ook al heb ik het toch echt zelf gevoeld. We zullen maar afwachten. Gekke merrie dat het is!

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 16:24

Succes met Suus, duimen op een leuk veulentje!

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 17:01

En hoe staat het er nu voor met Suus? :)

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 17:08

Mooi veulentje hoor Loes! Ondanks dat ze geen stipjes heeft een heel aansprekend dier! :j

Spannend met Suus! Ben benieuwd of er toch wel een veulie in zit.. Ze was met scannen afgelopen zomer toch niet drachtig gescant? Zou ze het dan toch goed verstopt hebben of heb je een darm gevoeld?
Heb je niet een foto van Suus nu?
Ben heel benieuwd naar dat veulentje als er wel eentje in zit! Leuke combi vind ik het! :j

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 17:50

Nog steeds weinig veranderd. Dus ik ben benieuwd. Heb vandaag de melktesters binnen gekregen. Dus die gaan we binnenkort maar eens uit proberen!

Maydine schreef:
Mooi veulentje hoor Loes! Ondanks dat ze geen stipjes heeft een heel aansprekend dier! :j

Spannend met Suus! Ben benieuwd of er toch wel een veulie in zit.. Ze was met scannen afgelopen zomer toch niet drachtig gescant? Zou ze het dan toch goed verstopt hebben of heb je een darm gevoeld?
Heb je niet een foto van Suus nu?
Ben heel benieuwd naar dat veulentje als er wel eentje in zit! Leuke combi vind ik het! :j

Ik begin steeds meer te twijfelen omdat haar uier gewoon niks veranderd. Ze is afgelopen zomer niet gescand, we hadden haar gedekt en werd niet meer hengstig. Helderziende kraker langs geweest voor het paard, hij meteen even "gekeken" of de merries drachtig waren en dat was het geval. Tot twee maal toe. Maar na de keuringen was ze toch weer hengstig geworden. Waardoor wij dachten dat ze toch niet drachtig was. Daarna niet meer hengstig geweest.

Je voelt echt duidelijk wat bewegen, en je voelt ook gewoon wat zitten. Dus je zou toch echt denken dat er wat in zit. Of we moeten het helemaal mis hebben. Meerdere mensen die echt verstand van paarden hebben en al jaren fokken denken ook dat ze drachtig is. Dus ben benieuwd of Suus ons gewoon hard voor de gek houd of dat er toch een klein hummeltje uit komt.
Ik denk als er met twee weken nog geen verandering is ik haar toch voor de zekerheid als nog laat scannen..

Ik zal straks een proberen wat foto's te maken. Dan mogen jullie oordelen! hihi

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:09

En hoe gaat het nu met suus??

XxDancexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:18

Gefeliciteerd!

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 14:23

Hierbij eindelijk de foto's van Suus. Nogal een drukke week gehad dus niet eerder de tijd gehad om Suus op de foto te zetten en deze te uploaden.

Ze is weinig veranderd, wel heeft ze veel meer voor uier gekregen. Alleen het uier doet nog steeds niks... Ik ben er eigenlijk al van overtuigd dat er niks in zit. Maar mijn moeder denkt nog steeds van wel en zegt: ze is er gewoon nog niet klaar voor. Dus we zullen zien wie er gelijk heeft! hihi
Dit zijn de foto's van gisteren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Amalia schiet al goed op. Haar uier groeit goed en haar banden zijn al helemaal week, ook groeit haar buik erg hard. Dus ver over tijd zal ze wel niet gaan. Heb ook even een foto van haar uier gemaakt.
Afbeelding

Wat denken jullie van Suus?

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:33

Mmh als ik haar zo zie Loes, denk ik eerlijk gezegd niet dat ze drachtig is.. Kan je haar niet een tijdje goed schouwen?

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 14:36

Denk het idd ook niet. De hengst loopt er naast, maar heb haar nog niet hengstig gezien. En je weet hoe erg ze de hengst altijd wil verleiden! hihi

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 15:27

ik zal haar toch laten opvoelen of scannen

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:51

Hmm, als ik de foto's zo zie, zo ik zeggen dat ze absoluut niet drachtig is! Maar dat haar hengstigheid uit blijft is wel vreemd.. Toch gok ik op niet drachtig... :(

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:08

er gebeurt niet zo veel meer!
Hoe gaat het met Suus en Amlia

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 13:58

Eindelijk weer eens een up-date. Sorry dat het zo lang op zich heeft laten wachten maar ben erg druk met mijn studie en het regelen van mijn stage naar Zuid-Afrika.

Er is ondertussen niet zo veel gebeurt. Zoals verwacht heeft Suus nog steeds geen veulentje en zal ze die ook niet meer krijgen. -O- Onze helderziende kraker was er van de week om het paard te behandelen en die bevestigde het ook. Een paar dagen later werd ze dan ook hengstig, dus hopelijk volgend jaar beter!

Bij Amalia schiet het al heel erg goed op. Haar banden zijn alweer slap en er zit iedere dag bijna wel verandering in. Dus ik denk niet dat ze erg ver over tijd zal gaan. Laat ik dit maar niet te hard roepen, anders laat ze me zo dadelijk nog even een paar weken wachten.. -O-

Met Constance gaat het erg goed, ze groeit hard en is een grote nieuwsgierige knuffel. Denk dat ik binnen kort de fotograaf maar eens ga vragen of ze langs wil komen. Tinka heb ik van de week ook maar weer eens opgepakt met rijden. Nou ze is het er nog niet helemaal mee eens dat ze moet werken terwijl dr veulen op stal staat. Net of ik op een hengst zit die hengstige merries ruikt! := En Cootje (Constance) staat heerlijk rustig op stal te wachten alsof ze het al jaren doet.

Ik zal van de week eens kijken of ik een paar foto's van Amalia dr buik en uier kan maken.

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 08:49

Nou de beloofde dikke buiken foto komt er niet meer. Amalia is vanochtend bevallen van een bruin veulentje. Wat het is is nog een verassing aangezien ik in Apeldoorn ben en mijn moeder vanochtend bij de paarden was. Dus het is nog even spannend tot vanmiddag! Maar ze is super gezond en wel en dartelt vrolijk rond.
Hier alvast een klein voorproefje, vanmiddag een nieuwe up-date.

Afbeelding

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 08:57

Gefeliciteerd :D, Leuke verassing als er zo opeens veulentje ligt,..
Zat te wachten op buik foto's maar dit is leuker :D
*kruipt weer onder steen*