Te zwaar voor shetlander?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:17

TS, lees je onderschrift ook nog even opnieuw door :')

Edit: Je pony laat echt niet zomaar merken of hij er last van heeft hoor, zie bijv. deze shet, [LN] Achterstevoren op een pony , veelste grote man, maar hij loopt toch door ;)
Ik denk (net als de rest) dat je te groot/zwaar bent voor je shet.

jillhorses

Re: Te zwaar voor shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 21:24

Nou ja ... wat moet ik hier van denken ik ga zoeken voor foto met mij oja ik kom maar net onder de buik vandaan:-)

maloutje211

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:25

Ik denk niet dat jullie kunnen oordelen zonder foto.
De ene pony kan meer hebben dan de andere, en zij zal het wel weten want zij kent haar pony

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 21:26

maloutje211 schreef:
Ik denk niet dat jullie kunnen oordelen zonder foto.
De ene pony kan meer hebben dan de andere, en zij zal het wel weten want zij kent haar pony

Thanks you very very much:-) ze hebben de pony nog NOOIT gezien en Nee ik ben niet te dik

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:40

We zeggen ook niet dat je te dik bent, maar waarschijnlijk wel te zwaar voor je pony.
Zoals iemand anders al zei weegt een shet rond de 200 kilo en mag hij 20/25% van zijn gewicht dragen,
25% van 200 = 50, daar moet je nog zo'n 10 kilo vanaf halen voor het zadel dus dan hou je 40 kilo over voor je eigen gewicht ;)

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 22:03

Ik rijd zonder zadel

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 22:04

[quote="xVerax"]TS, lees je onderschrift ook nog even opnieuw door :')

Wat bedoel je hier precies mee als ik vragen mag??

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:08

TS, over onderschrift gesproken, hopelijk heb je het netjes gevraagd voordat je het onderschrift van bokker LS_fotos klakkeloos overgenomen hebt? :)

edit: Daarbij heeft xVerax gelijk. Lees je onderschrift nog eens goed door. Erboven staan, niet alleen figuurlijk boven het commentaar, maar ook letterlijk boven de shet, waarmee bedoeld word er niet op gaan zitten. ;)

maloutje211

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:38

Lara_Silver schreef:
TS, over onderschrift gesproken, hopelijk heb je het netjes gevraagd voordat je het onderschrift van bokker LS_fotos klakkeloos overgenomen hebt? :)

edit: Daarbij heeft xVerax gelijk. Lees je onderschrift nog eens goed door. Erboven staan, niet alleen figuurlijk boven het commentaar, maar ook letterlijk boven de shet, waarmee bedoeld word er niet op gaan zitten. ;)

Wat is dat voor opmerking, internet staat vol met dat soort zinnetjes, kan overal vandaa komen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:55

Afgaande op je uitspraak neem aan dat je destijds het reltopic over Buck, de shetlander van bokker LS_fotos niet hebt meegekregen. Ze heeft het onderschrift wel degelijk na aanleiding van de reacties in haar topic verzonnen. ;)

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:59

Hey volg ik even heb ook een vraagje, m'n verzorgpony wordt verkocht en er komt er een nieuwe morgen ga ik met de eigenaresse naar een kijken, nu ikzelf ben net geen 150cm en weeg iets van 28-30kg ben aan de magere kant :I en de pony is iets van 105cm, pas ik er dan nog op ik zou er 1x/week 'rijden' een kwartiertje ofzo?
Wie helpt me? :)

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:00

AnikaTje schreef:
Hey volg ik even heb ook een vraagje, m'n verzorgpony wordt verkocht en er komt er een nieuwe morgen ga ik met de eigenaresse naar een kijken, nu ikzelf ben net geen 150cm en weeg iets van 28-30kg ben aan de magere kant :I en de pony is iets van 105cm, pas ik er dan nog op ik zou er 1x/week 'rijden' een kwartiertje ofzo?
Wie helpt me? :)

Hij is stevig gebouwd typisch shetje

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:03

Heb je al proberen te overleggen met de eigenaresse om een grotere pony te kopen? Ikzelf ben 1 m 55 en geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om nog op een shet te stappen, en geloof me c.a 5 cm schelen niet veel.

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:04

Lara_Silver schreef:
Heb je al proberen te overleggen met de eigenaresse om een grotere pony te kopen? Ikzelf ben 1 m 55 en geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om nog op een shet te stappen, en geloof me c.a 5 cm schelen niet veel.

Nou zij zegt dat ik er gemakkelijk oppas en de eigenaren zeggen dat er nog een meisje van 158cm heeft opgereden?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:08

Als jullie het toch allemaal uiteindelijk beter weten, waarom vragen jullie hier dan nog om raad? 1,55 op een pony van 1,05 is gewoon te groot. Al zegt Anky dat het past, het is nog steeds te groot. Net dat 50 kilo gewoon te zwaar is. Nu is dat natuurlijk helemaal niet wat jullie willen horen, jullie willen het liefste gewoon lekker verder crossen met die dieren. Maar er komt (bij de meesten dan) een leeftijd dat je wel zult begrijpen dat rijden niet alles is.

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:10

Lara_Silver schreef:
Als jullie het toch allemaal uiteindelijk beter weten, waarom vragen jullie hier dan nog om raad? 1,55 op een pony van 1,05 is gewoon te groot. Al zegt Anky dat het past, het is nog steeds te groot. Net dat 50 kilo gewoon te zwaar is. Nu is dat natuurlijk helemaal niet wat jullie willen horen, jullie willen het liefste gewoon lekker verder crossen met die dieren. Maar er komt (bij de meesten dan) een leeftijd dat je wel zult begrijpen dat rijden niet alles is.

Sorry, dat was echt niet de bedoeling hoor, ik weet zelf dat rijden niet het belangrijkste is, Twas gewoon een vraagje :)
Ik G
geniet enorm van knuffelen <3

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:11

Dat is al een goed begin! :) Wie weet wil de eigenaresse wel meedenken en een grotere pony kopen ipv een shet?

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:14

Lara_Silver schreef:
Dat is al een goed begin! :) Wie weet wil de eigenaresse wel meedenken en een grotere pony kopen ipv een shet?

Ja, had ik ook al gezegd, maar haar zoontje moet er ook op kunnen rijden hij is nu 3-4 jaar..
Maar hij groeit nog enorm.. En zo ga je steeds een grotere moeten kopen, er zijn ook super lieve B pony's, enzo maar het blijft haar keuze natuurlijk.. :j

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:20

Die gaat inderdaad een flinke groeispurt krijgen en niet alle shetten zijn kinderpony's. Nee heb je, ja kun je krijgen. Wie weet neemt ze je voorslagen mee in haar uiteindelijke beslissing. :)

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:21

Lara_Silver schreef:
Die gaat inderdaad een flinke groeispurt krijgen en niet alle shetten zijn kinderpony's. Nee heb je, ja kun je krijgen. Wie weet neemt ze je voorslagen mee in haar uiteindelijke beslissing. :)

:j

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 00:26

Juliettex schreef:
vind het altijd vreemd dat je te zwaar bent voor een shetlander,
maar ze kunnen wel makkelijk een zware marathon wagen + mens er op en soms nog wel eens een groom.
is dat niet zwaar dan ?
ik vind dat als je de shetlander niet in de weg zit, en hem/haar niet uit evenwicht brengt het gewoon kan

Dat vindt ik een leuke, heb je ooit zelf een marathon wagen moeten trekken? Ik wel en ook weleens met 2 mensen erop(wagen voor een haflinger). Als je goede ondergrond hebt en hij rolt eenmaal is het helemaal niet zo zwaar en ik kan die zelfde marathon + 2 mensen niet dragen. Dus probeer het eens. Voordat je wilt gaan vergelijke dat trekken en dragen gelijk is.

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 10:40

Hoi kijk even op www.manegerottemeren.nl fotos en dan f proefjes deel twee witte pony geef daarna maar je commetaar

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 10:44

Lara_Silver schreef:

Kijk eens even op bokt rond honderden mensen hebben dit onderschrift wedden dat ze het niet allemaal hebben gevraagd?
Ps, ben je levenloos als daarover gaat zeuren:-)

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 14:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 14:37

Je bent te groot voor een shetlander.