Deze is het geworden!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:22

Hej hallo allemaal en vooral Cil..!!

Harri is en blijft voor ONS de hengst..!!! Want het veulen dat uit Imona komt word namelijk mijn Adoptiekind..!!! dus al die mensen die nog langer daar over blijven zeuren moeten daar maar eens mee op houden want je veranderd tog nix aan onze mening..!!!

Nou mensen doeiidoeii en Cil Laf joe..!!!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:38

GOED ZO!!!
Je hebt zeker weten een perfecte keuze gemaakt Knipoog
Laat die mensen maar lekker zeuren, ze kunnen het gewoon niet hebben Tong uitsteken

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:44

Hee..... Ik wil Brenin en zekers Magic niet promoten!!! Youngster trouwens ook niet!! En ik weet zeker dat als jij het een goede keus vind, dat dat ook zo is!! Jij kent je merrie het best en zult daar ook de beste man bij kunnen vinden!! Ik ken qua Cobs alleen Brenin en Magic, maar mijn mening heb je dat dit ook een mooie hengst is!!

duivelintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 00:41

ik heb harri ook al een paar keer gezien en de 1e keer stond ik echt te kwijlen wat een waanzinnig paard. volgend jaar komen de eerste veulens van hem in nederland ter wereld. verder is hij erg braaf idd. ik heb hem gezien toen hij voor de 4e keer onder het zadel was nou hij deed echt niets verkeerd.
hij weet ook precies wanneer hij moet showen en daar gedraagt hij zich dan ook naar (tis en blijft een hengst natuurlijk).
als de hengst bij de merrie past dan denk ik dat hij een hele goede keus zal zijn.

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 07:59

hoi, er is al een nakomeling van hem in nederland.. wellis waar niet hiet geboren, maar is vorig jaar tegelijk met harri naar nederland gekomen..

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 20:55

Harri is de beste keus die je kan maken whahahaha Haha!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 20:57

Dyonne schreef:
Ik heb deze hengst wel in het echt gezien. Vorig jaar op de hengstenkeuring. Toen moest hij naar de nakeuring omdat hij eerst veterinair afgekeurd was. Zelf vind ik hem niet helemaal fantastisch.

Nog even reageren:
Ondertussen is mijn mening veranderd. En heb daar een niet onderbouwde mening neergezet.
Moet zeggen dat mijn mening wel veranderd is. Vind de bouw nu veel beter. Dus eerst had hij een 6-je van mij. Nu een 8.
Ik denk dat dat ook komt door de reis naar Nederland. Hij is bijna tegelijk met onze hengst gekomen, en dan weet ik wel hoe ze eruit kunnen zien. Onze hengst was ook gewoon niet klaar voor de hengstenkeuring. En Harri waarschijnlijk ook maar net.

Ik zou Harri nog wel op de keuring willen zien dit jaar. Dan ga ik even een nieuw beeld van hem vormen.

Ik hoop dat je dat niet erg vind. Het is gewoon dat ik hem er toen niet geweldig uit vond zien. Maar hij is echt een stuk mooier gevonden. Op de goede plekken vlees en spieren.

Dus ik denk dat je toch een beter keus hebt gemaakt dan ik eerste dacht. Succes ermee.

maaikysammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:05

hoi,

je hebt echt een super goede keuze keuz gemaakt!!! harri is een schatje! ik heb bij kees en marian stage gelopen en weet dus wel redelijk hoe hij in omgang is! echt een schatje met een super mooi uiterlijk!!
ik ben beniuwd naar het eulen!!
groetjed maaike

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 22:43

ihih dankje wel!! dyonne.. hijs in januari op de HK.. kweet nie of je ook ga..!? ik in ieder geval wel!! Groetjesss

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 09:45

Dyonne"]
[quote="Dyonne schreef:
Ik heb deze hengst wel in het echt gezien. Vorig jaar op de hengstenkeuring. Toen moest hij naar de nakeuring omdat hij eerst veterinair afgekeurd was. Zelf vind ik hem niet helemaal fantastisch.

Nog even reageren:
Ondertussen is mijn mening veranderd. En heb daar een niet onderbouwde mening neergezet.
Moet zeggen dat mijn mening wel veranderd is. Vind de bouw nu veel beter. Dus eerst had hij een 6-je van mij. Nu een 8.
Ik denk dat dat ook komt door de reis naar Nederland. Hij is bijna tegelijk met onze hengst gekomen, en dan weet ik wel hoe ze eruit kunnen zien. Onze hengst was ook gewoon niet klaar voor de hengstenkeuring. En Harri waarschijnlijk ook maar net.

Ik zou Harri nog wel op de keuring willen zien dit jaar. Dan ga ik even een nieuw beeld van hem vormen.

Ik hoop dat je dat niet erg vind. Het is gewoon dat ik hem er toen niet geweldig uit vond zien. Maar hij is echt een stuk mooier gevonden. Op de goede plekken vlees en spieren.

Dus ik denk dat je toch een beter keus hebt gemaakt dan ik eerste dacht. Succes ermee.
[/quote]

Zozo snel verandert van mening Scheve mond

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 19:11

maaarr ze heb wel de goede mening! harri is gewoon mooi ;p;p;p

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:38

Een vraagje...
Over zijn vader is genoeg info te vinden en de meeste liefhebbers hebben hem ook wel zien lopen op shows. De meningen zijn (uiteraard) erg verdeeld.
Maar zijn moederlijn? Het lijstje op papier ken ik maar er is niet veel over te vinden van shows of nakomelingen.
Wel gaat hij erg snel terug op C en A pony's.
Wat heeft de merrielijn voor interessante cobs gebracht?
Behalve de hengst Pantlleinau Trysor heb ik niets kunnen vinden.
Aangezien hij totaal niet lijngefokt is, ben ik benieuwd wat voor type nakomelingen uit die merrielijn komen.

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 21:56

Ja denk je nu echt dat de engelsen hun topproducten zullen verkopen aan een kikerland als Nederland? Dan is er daar wel vraag zat voor hoor,bekende goed fokkende hensgten daar staat men daar wel voor in de rij.Het gaat er daar ook ee stuk vriendelijker aantoe in de fokkerij en de showringen.In de ring is er wel strijd maar heb het al vaak genoeg meegemaakt dat men later toch gezellig in de lorry zat bij mekaar.
Wat betreft de hengst,hij is niet zo jong meer en had al veel van hem willen horen.

Zoals :
Sirerating?
Nakomelingen?
En resultaten op grote shows(hier bedoel ik ook echte grote shows en niet van die kleine showtjes waar de nederlanders altijd scoren )

Probleem is het cobpeil in nederland is nog op een beginnened pitje,hoop dat deze hengst wat verbetering brengt in de cobfokkerij maar dat is voor mij dan ook maar een vraag.Ik hoop het ten ganser harte maar ja de tijd zal het leren

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:00

Harri is toch wel veranderd sinds de hengstenkeuring. In tussen tijd heb ik hem niet meer gezien, dat is dus bijna een jaar. Daarin kan een beestje veel veranderen. En ik baseerde mijn mening op die hengstenkeuring. Waarbij hij nog maar korte tijd in NL was.
En heb hem dus op Paard en Koets weer gezien, vandaar dus een meningsverandering.

Vaderlijn weet ik wel, maar wat is zijn moederlijn eigenlijk? Ik beoordeel nu op hoe hij eruit ziet, maar ken zijn afstamming via moederskant eigenlijk helemaal niet.

Overigens blijft het gewoon een hengst die ik niet voor elke merrie zou gebruiken, maar er zullen best merries zijn die erbij passen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 00:43

joshua schreef:
Wat betreft de hengst,hij is niet zo jong meer en had al veel van hem willen horen.

Zoals :
Sirerating?
Nakomelingen?
En resultaten op grote shows(hier bedoel ik ook echte grote shows en niet van die kleine showtjes waar de nederlanders altijd scoren )

Dat zijn idd nuttige dingen om te weten.
Er wordt hier in het topic door mensen gezegd dat hij prachtige bloedlijnen heeft en veel heeft gewonnen (zelfs alles gewonnen wat in Engeland te winnen valt).
Ik ben eens de boeken in gedoken (ben erg nieuwsgierig) en de laatste jaren heeft hij in Engeland iig geen Medal-shows gewonnen. En dat zijn toch de grotere shows.
In de sire rating komt hij niet voor en over nakomelingen heb ik in de Engelse Journals niet kunnen vinden.

Daarom ben ik wel benieuwd er over hem bekend is bij deze bokkers. Ik neem aan dat dat wel door de hengstenhouder is verteld toen ze daar waren. Net als meer info over de merrielijn. Lijkt me dat je dat soort dingen wel vraagt als je een hengst uit gaat zoeken.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 10:27

ik zal het eens gaan navragen bij de eigenaar of misschien weet Harrilover het wel?!

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 08:34

ik weet wel dat sinds kort zijn vader overleden is.. en harri is nog niet zo oud hoor.. hijs pas 12! en toen ik daar was zouden ze het stamboek laten zien, maar we gingen weg en toen waren ze het vergeten doordat er zoveel gepraat was, en ze zouden het de volgende keer laten zien als we langs kwamen... en mij werd vertelt dat harri in engeland alles heeft gewonne wat er te winnen valt... dusseee.... ik snap jullie mensnen echt niet!! mag niet eens mijn EIGEN mening tonen... krijg bijna alleen maar commantaar.. alsof jullie welshcob hengsten pefect zijn!!!!! pfff

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 09:35

Pardon? Ik vraag juist niet naar meningen maar naar feiten.
Dat is geen commentaar maar interesse.

WAT heeft hij gewonnen?
NAMEN van nakomelingen uit zijn moederlijn. Al zal dat wel moeilijk zijn als je zijn moederlijn niet weet.
Ik ben zelf altijd erg geinteresseerd in hengsten die in NL ter dekking staan en ben daarom de boeken in gedoken. Aangezien daar niets in staat, vraag ik het hier aan jou/jullie.
Naar mijn idee zijn die vragen heel normaal als je iets over een hengst wilt weten. En zijn dat ook de eerste dingen die je aan de hengstenhouder vraagt als je een hengst gaat bekijken.

O ja, als je zijn afstamming wilt zien, kijk eens op de Del Mar site. Hij stond er al in maar ik heb zijn complete moederlijn aangevuld.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 09:40

Jeetje zeg, ze is 15 jaar en denk je dan echt dat ze daar bij stil gaat staan?
Sjonge, ze is heel erg blij en dan gaan jullie zo lopen doen... Bedoel bel de eigenaar op als je het zo graag wilt weten. Ga niet bij haar lopen zeuren als ze het niet weet.
of kijk www.datahorse.nl weet ik het...
Sorry hoor maar ze krijgt idd bijna alleen maar commentaar lekker is dat!
Eerst was het over dat ze niet naar alle hengsten was komen kijken etc.... Hun hengsten waren mooier blablabla maar ja ze kunnen het gewoon niet hebben, net als meer mensen hier op Bokt. Gewoon doen wat je zelf wilt hoor. Jij hebt lekker voor Harri gekozen en als jouw gevoel daar okej bij is moet je het zo laten!
Ik zie je snel met je ponytje langs komen he Knipoog
XX

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 09:58

Marije vraagt naar de hengst zelf om wat meer over hem te weten te komen omdat het niet in de boeken staat.. Lijkt mij niet meer als intresse of wel??
Wie is hier nu gepikeerd?? Als de eigenaar gezegd heeft dat hij alle shows in engeland heeft gewonnen dan moet dat ergens vermeld staan, marije kan dat dus niet vinden en vraagt dat dus nu hier.. Niks verkeerds mee zou ik zo zeggen..

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:00

sweet_angel schreef:
... maar waarom zou ik verder zoeken als ik het gewoon de perfecte hengst vind..!? kwa bloedlijnen passen ze ook uitstekent bij elkaar.. dus ik zie geen reden om verder te kijken...

Als ik dit soort dingen lees, lijkt het voor mij idd of ze dat soort dingen gevraagd heeft.
En wat heeft haar leeftijd ermee te maken? Ze wil toch fokken? Lijkt me dat je je er dan ook in verdiept.

Het gaat mij er niet om welke hengst ze kiest, maar de manier waarop ze kiest. Zonder iets van de hengst te weten buiten de kleur en dat hij lief is.
Als dat voor haar belangrijk is, ok dan hoor je mij er niet over. Maar dan nog snap ik haar opmerkingen niet...

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:48

Als Youngster en MarijeR nou eens ff lekkur iemand anders gaan irriteren en lekkur deze Topic met rust gaan laten.. want ik lees iedere keer weer alleen maar prutsmuts op de keus die Wij gemaakt hebben.. en denk nou niet dat daar niet goed over na gedacht is en dat we ook niet verder hebben gekeken.. want dat is niet waar want we hebben we degelijk ook naar andere hengsten gekeken maar Harri is voor ons gewoon de ogede keuze geweest..!! En ga nou niet zeggen dat het interesse blablabla.. en ga nou ook niet zeggen dat je Branin en Magic niet wil promoten want elke keer ga je eht weer hebbben over hoe geweldig ze wel niet zijn enz enz.. Ik denk dat het maar eens ff klaar moet zijn met jullie ga lekkur met zijn 2e een topic beginnen en dan lekkur zo je "intresse" tonen en je "menig" geven..!!!! DUIDELIJK..!!! laat in ieder geval ONS met rust.. voor leuke commentaar kan je nog wel reageren maar anders hou je het maar lekkur voor je ofzo..!!!

Groetjes Ms_Marit

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:56

Noem ik in mijn vorige berichtje het woord Brenin of magic??? Nee dacht het niet.. Ik vind het allang best dat ze harri heeft gekozen, maar Marije stelt gewoon een vraag en daar wordt dan zo op gereageerd, vind ik eerlijk gezegd een beetje vreemd.
En als je alleen leuk commentaar wil, moet je hier geen topic openen, iedereen is hier vrij om zijn mening te geven of je die nu aanstaat of niet..

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:00

Ja maar na 1x weet iedereen eht ook wel.. en ondertussen zjin we het een btje zat.. en dat je nou in de vorige 2 mailtjuhs nix heb gezegt over hun vink nou heel knap van je,... en als Marijke het nou allemaal wil weten dan gaat ze tog lekkur als zelf uitzoeken als ze dan zo nieuwschierig is als ze zegt..!~!!!! en je begrijpt hopelijk zelf wel wat ik allemaal bedoel... bedoel als dat niet zo is ga dan nog ff het begin ven de Topic lezen dan kom je der wel achter..!!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:08

Nou het valt niet mee om op te maken wat jij bedoelt, zo duidelijk is de tekst niet.
Maar blijkbaar mag je geen vragen stellen maar alleen jubelen dat het zo'n leuke hengst is.

Ok, dan ben ik klaar met het topic.