Casca schreef:Mooi verwoord [***], bedankt!
Ik ben ook van mening dat er ook een zeer goed passende voshengst te vinden moet zijn. En ja, eengoed paard heeft geen kleur, en ik ga ook zeker ook naar de bruine hengsten kijken, maar vos heeft een streepje voor!!
Serano gold heb ik even op gezocht, ik vind dat ze hem heel raar op de standfoto hebben gezet. Vanavond zal ik nog wel even beter kijken, sandro hit bloed geeft wel mooie halzen, maar of het achterbeen van mijn merrie genoeg goed kan maken?..
Qua LL lijn vind ik Everdale de mooiste hengst. LL spreekt mij niet zo aan, maar aangezien hij zo vaak genoemd wordt ga ik hem wel in het echt bekijken.
Ik zou het jammer vinden om nu van de dressuurlijn af te wijken door een gelderse hengst te gebruiken. Wellicht in de toekomst een keer want ik vind er erg mooie types tussen zitten, maar nu een dressuurhengst.
Sorry dat ik over de suggestie van vivaldi heen heb gelezen
Geen gek idee om er in de toekomst ook eens Gelders mee te fokken.
De moederlijn van jouw merrie gaat terug op mooi Gelders bloed. De moederlijn van Houston ook, en via de vader van Zambuka is er ook nog wat klassiek bloed aanwezig. Je merrie heeft ook maar weinig volbloed.
Als je echt een dressuurpaard wilt fokken zou ik wel een wat bloederiger dier nemen. Everdale voert ook maar weinig bloed bijv. Als weet je natuurlijk niet hoe bloederig zijn nakomelingen eruit zullen gaan zien.

Ik wil alleen maar aangeven dat ik de TS aanraad een goede bruine niet te laten staan vanwege zijn kleur. Maar dit is een onbegonnen discussie, want we kijken er denk ik heel anders tegenaan.