[TI] Vraagprijs Jaarling Tinker Vanner???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:17

_San87_ schreef:
Ik vind het veel te veel geld voor een tinker, helemaal gezien de huidige markt. 500 of minder lijkt me redelijker.

Pardon???? Heb jij je wel eens verdiept in de tinkers?

Een tinker is een duur ras. 1500 euro voor een jaarling is zeker niet duur! Vind het persoonlijk te weinig.

Tot een jaar of 3/4 geleden gingen veulens nog gewoon voor 2000-2500 euro weg.
Ik heb mijn veulen nu verkocht voor 1500 euro en dat vind ik weinig. Maarja, mensen die er vanaf moeten gaan ze voor 500 euro weg doen en daar valt niet tegen te concurreren.

KootMiraDrum

Re: Vraagprijs Jaarling Tinker Vanner???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:31

En die verpesten de markt.

Eeffjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 14:47

Ik heb hier nog drie foto's. De foto dattie aan de trailer staat is van een week of 3 terug. De andere zijn van vanmiddag, toen had ze hem net even gewassen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:10

cp112 schreef:
_San87_ schreef:
Ik vind het veel te veel geld voor een tinker, helemaal gezien de huidige markt. 500 of minder lijkt me redelijker.

Pardon???? Heb jij je wel eens verdiept in de tinkers?

Een tinker is een duur ras. 1500 euro voor een jaarling is zeker niet duur! Vind het persoonlijk te weinig.

Tot een jaar of 3/4 geleden gingen veulens nog gewoon voor 2000-2500 euro weg.
Ik heb mijn veulen nu verkocht voor 1500 euro en dat vind ik weinig. Maarja, mensen die er vanaf moeten gaan ze voor 500 euro weg doen en daar valt niet tegen te concurreren.

Wat kan mij het schelen dat het een duur ras is volgens jou :?. IK VIND een tinker jaarling geen 1500 euro waard. En dat zeg ik eerlijk tegen TS. Ze is oud en wijs genoeg om haar eigen conclusies te trekken.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:21

Prima dat je dat vindt, ik vind een sportpaard ook geen 10.000 euro of meer waard, maar dat ga ik toch ook niet in een gerelateerd topic lopen verkondigen, dus hou je dan gewoon stil. Over niet relevante informatie gesproken... We hebben ook een Tinkertaxatietopic, ga je die ook even af dan, als je toch bezig bent? :+

TS. Op deze foto's vind ik hem zeker wel leuk! De onderste lijkt hij ook mooi op gewicht, alleen aan de gebrekkige halsbespiering zie je nog dat hij het een tijdje niet zo goed heeft gehad. Persoonlijk vind ik de vraagprijs wel passend. Wat niet zegt dat de eigenaresse dat ervoor zou moeten krijgen, ik zou persoonlijk een startbod doen van 1200, wie weet doet zij een tegenbod van 1350, heb je er wel nog een beetje vanaf.

Maar het gaat echt om wat jij zelf wilt en vind. Ik zeg je eerlijk, in de huidige markt heb je voor 1000 euro meer een volwassen, bereden Tinker. Maargoed, als jou het om dit beestje gaat. Ik heb zelf een merrie gekocht afgelopen voorjaar, ook een koopje, maar al hadden ze het dubbele gevraagd, dan nog was ze wel verkocht geweest. Volgende paardje wat ik hoop te kopen (over een jaar ongeveer :Y) ) is een verzorgpaardje, die komt er ook hoe dan ook. Maar ik kan me goed voorstellen als jij een jonge ruin/hengst zoekt maar verder niet persée nu een klik hoeft te voelen, dat gewoon ze beloop laat en verder geen hoge eisen hebt dat je voor RELATIEF de goedkoopste gaat.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:23

Dus jij bepaalt even of informatie relevant is? TS vraagt of dit een redelijke prijs is (vanmorgen stond dit topic nog in Algemeen, overigens), dus ik reageer dat ik het te veel vind.

Of zij het daarmee eens is, is aan haar :).

Eeffjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 15:30

Lieve lieve dames, laten we het leuk houden ;)

Als ik wil mag ik hem voor 1000 hebben in tussen tijd. Aangezien ze zeker weet dattie op een goed plekje komt met veel weidegang etc, en dattie bij haar in de buurt blijft.
En inderdaad HijadelaLuna, hij is al flink aangekomen. Je kan op de foto's nog wel goed zien dat zijn staart erg geelig is. Mijn vriendin heeft hem al aantal keer gewassen. Zijn sokken zagen er eerst ook zo uit, die zijn nu weer beter van kleur. Wat af en toe een keer een borstel/was beurtje toch niet kan doen met een paard.....
Ik heb Jay al een aantal keer gezien toen ik bij die vriendin was, en vond het echt een schat van een beestje. Heel aanhankelijk, lekker veel aandacht willen. Ik weet dus wat voor paardje het een beetje is, dat is ook wel leuk.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:32

Op de onderste foto's vind ik m wel leuker dan op die in de advertenties, ben ze alleen wat voller gewend.. Mijn Gijs is ook uit mei 2011 en heeft toch echt meer spier en massa, maar misschien is dat een heel ander type? Ik ben niet zo thuis in de types, Gijs zit dan ook bij het ICS haha.
(zie profiel of link voor recente foto http://5.media.hyves-static.net/1513678660/6/Ro_t/0/img1513678660.jpeg)

oh ik zie een update!
Dat is goed nieuws! Vind je m dat ook waard? Lijkt me wel toch?
Ik vind het iig een nette prijs.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:34

Eeffjjuh schreef:
Lieve lieve dames, laten we het leuk houden ;)

Als ik wil mag ik hem voor 1000 hebben in tussen tijd. Aangezien ze zeker weet dattie op een goed plekje komt met veel weidegang etc, en dattie bij haar in de buurt blijft.
En inderdaad HijadelaLuna, hij is al flink aangekomen. Je kan op de foto's nog wel goed zien dat zijn staart erg geelig is. Mijn vriendin heeft hem al aantal keer gewassen. Zijn sokken zagen er eerst ook zo uit, die zijn nu weer beter van kleur. Wat af en toe een keer een borstel/was beurtje toch niet kan doen met een paard.....
Ik heb Jay al een aantal keer gezien toen ik bij die vriendin was, en vond het echt een schat van een beestje. Heel aanhankelijk, lekker veel aandacht willen. Ik weet dus wat voor paardje het een beetje is, dat is ook wel leuk.

Als jij het ervoor over hebt, gewoon doen :).

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:35

Het is een hengst/ Tinker of niet> Die eerste premie is leuk! Maar dat heeft alleen toegevoegde waarde als je hem hengst laat en later gaat dekken en nog meer prestatie neer zet met hem; ) Anders eheft het totaal geen waarde meer. Dat is meer en meer niet alleen bij tinkers maar ook bij andere rassen. Dus daarom alleen zou ik niet gaan voor de premie als prijs bepaler. Zegt iets dat hij mooi kan worden ind e toekomst en leuk kan lopen nu. Maar niets met garantie. Veel 1ste premieveulens ize je nooit meer terug ergens. En als je neit dekken als doel hebt geen waarde.

Denk je dat het een type paard voor jou kan worden in de toekomst. Dat je het kan vinden met hem. Dat is veel belangerijker dan alles wat er achte rzit. Ook de mens naast het paard vormt straks nog een stukje van het karakter van het paard. Als het voor jou goed voelt en jij de prijs oke vind of handeld er over is aan jou. HEt is bij paarden altijd nog steeds wat de gek er voor wil geven. Waar jij 1500 zo neer telt kan een ander zeggen dat is laag, of weer een ander dat is veel;) Prijzen liggen niet vast en als jij vind dat het jou waard is en het gaat voor jou een paard worden wat bij jong moeilijk te zeggen is moet je het doen:) Daar kan niemand je bij helpen. Prijzen zijn lastig te bepalen van dieren en heel wisselend:)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:38

1000 euro vind ik een uitstekende deal, als jij een klik met hem hebt en daadwerkelijk op zoek bent naar een paardje én hem een blijvend thuis kan bieden (dat verdient hij onderhand wel een keer), dan zou ik het zeker doen!

Kostolany, dat ben ik niet met je eens, een eerste premie zegt gewoon een goed gebouwd paard, ook anatomisch gezien heeft dat zijn meerwaarde, immers zal een misbaksel ook snel last krijgen van gebreken :o Wat niet zegt dat een tweede premie slecht is ("mijn" paarden hebben beiden een 2e premie, ik zou niet durven), maar het is niet niks waard zeg maar...

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:41

Dat weet je nooit wat ze doen. Zegt nog steeds niets wat ze onder het zadel gaan en hoe ze verder uitgroeien. En wat jij als ruiter zijnde er dan nog uit gaat rijden;) Dus nog steeds..geen meer waarde meer in mijn ogen;) Ja dat je een knap correct paard hebt maar niet of je er verder iets mee kan als naar kijken:)

Ken een paard wat geen keuring door kwam en als misbaksel als veulen werdt gezien. En loopt nu toch op oudere leeftijd zonder al die premies enz topsport en beter dan menig een met alles. En ook dekhengst is nu daardoor;) Je weet het niet het is jong. Kan nog alle kant op en wat jij belangerijk vind aan een apard is belangerijk dan alles er achter. Dat is ieder zijn keuze. We kopen geen van alle een jong paard om knap naar te kijken omdat hij zo perfect is. Teminste dat is bij een jong paard toch echt neit vaak het doel. Of je moet gaan fokken en het nodig hebben in je bloedlijn en dat doen vele van ons ook niet;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:45

Daar heb je wel gelijk in ja, een jong paard blijft extra lastig ook...

Eeffjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 15:45

Ik wil hem zoiezo laten castreren, omdat mijn buren alleen maar merries hebben, en op de manege is het ook niet echt handig om hem hengst te laten. Ook ben ik bang dat als het er eentje met vervelende hengsten kuren wordt en je te lang wacht, je er later problemen mee blijft houden. Ik weet het, dat kan ook anders uitpakken en dat hij geen hengstenstreken heeft maarja....
Als ik al die foto's van jullie zie van anderhalf jarige hengstjes, dan vind ik Jay toch wel ECHT aan de niet-fors-gebouwde-kant zeg :O

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:02

Jij bent degene die bepaalt of je het bedrag bij het paard vind passen! Als jij hem die €1000,00 waard vind dan zou ik het doen.
Zo heb ik mijn hengst 12 jaar geleden gekocht voor 4750,- gulden omgerekend toch best heel veel centjes voor een 1,5 jarige hengst. Hij zag er niet uit maar ik vond hem dat waard op dat moment en wilde echt niet afdingen omdat ik bang was dat de eigenaar hem dan niet meer wilde verkopen aan mij.

Qua type, hoofd en houding zou het idd best een Vanner kunnen worden denk ik, vind hem ook erg op zijn vader lijken.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:09

+-1000,- vind ik voor een hengstje met een premie zeker een nette prijs. Hij is wat schraal, maar dat trekt wel bij. We hebben dat ook gehad met een lusitano veulen. Als je een klikt hebt en het is wat je zoekt zou ik het zeker doen.
Laatst bijgewerkt door Sica op 27-09-12 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: capslock veranderd

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:04

en ga je het doen? Ik ben nieuwsgierig :+

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:35

Ja , ik wil het ook wel weten , ik vind het geen geld ... hihihih
Ja hij is te mager , maar dat krijg je met voldoende voor wel weer bij !

Laat je weten wat je doet ?

Eeffjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 17:53

Ik zou hem zelf zeker graag kopen. Wel samen met m'n moeder. Alleen moet ik m'n moeder overhalen. Net wel over gehad, maar ze denkt dat ik niet door heb hoeveel tijd en geld er in gaat zitten........ -.-

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:03

Een jaarling valt wel mee qua tijd. Goeie opfok zoeken en hem daar lekker nog anderhalf jaar laten lopen. Dan weer verder kijken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:06

Foto's van Flynn toen hij 1 jaar en *rekent* 8 maanden was:

Afbeelding

Afbeelding

Gup :+:

En de meest recente foto van hem, dit was op de keuring 16 september:
Afbeelding
Ik ben 1.80m ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:17

TS, wat heeft die vriendin er 2 maanden geleden nou voor betaald of heb ik daar overheen gekeken ? :P

Eeffjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 20:20

Zij heeft er toen 1300 voor betaald als ik het goed heb.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:22

okej :oo das nog best een aardig bedrag als hij er zo verwaardeloosd uit zag.

In elk geval, als ik jou was, en je vind hem echt leuk, zou ik het doen :j

Eeffjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 20:25

Tja, ik zal toch echt met m'n ouders moeten overleggen. Ik wil het namelijk samen met m'n moeder doen.