sigrid1182 schreef:Nou ik vind dat sterpredikaat en pref predikaat dus niet belangrijk voor de fokkerij.....ik heb liever 8 generaties stb op rij, met elke generatie 1 160 springend paard en geen prest predikaten, dan ster pref 4 x op rij....ik fok een sportpaard nl....
Mijn merrie word over een paar jar als alles mee zit postuum prestatie , de oma is 156 groot geen ster geb 1976 . Bracht 1 z spr paard 1 z1 dres paard m drs paard en 2 dubbel m paarden, en voldeed voor 2000 aan het prest predikaat maar nooit aangevraagd en ze voldoet niet aan de eis diem tegenwoordig geldt om prest te worden...diempaarden liepen dus in de sport van vanaf 1980, .de moeder daarvan is ook stamboek em 156 hoog, maar bracht een 2 bez hengst een keurmpref merrie en een prest merrie, ook niet genoeg voor prest predikaatof ander predikaat..komen wel veel int spr paarden uit de gehele stam.
En daar zou ik niet mee moeten fokken volgens sarabande.....![]()
Mijn merrie bracht 8 veulen waarvan 1 keur plus m eventing is, 1 is zz licht, 1 loopt z drs en 1 paard m spr m drs.
En dan moeten de 2 die ik heb de sport nog in....
Voor mij is dat goed genoeg om mee te fokken...
Mijn indoctro heeft dus nu een papier met stb x stb x stb x model pref.
Mi is het de onzin van sarabande die ik hier voorbij zie komen...
Je kan pas zeggen of je wel met paard moet fokken als je alle gegevens weet en dat een paard generatiesnstb heeft, is niet zomaar niet geschikt!
Je leest slecht,je beweert dit voor de 2e keer.
Ik heb het over de totale afwezigheid van predicaten, jij bestrijdt dat met sport prestaties en prok, dan zeg je dus hetzelfde als ik. Dat je niets om exterieur predicaten geeft is jouw keuze, voor mij zijn sport prestaties en gezondheid ook het belangrijkste, maar de exterieur predicaten geven ook wat aan en het een hoort bij het andere.
En een vraag aan Cryssie, de 5 jarige die jij als voorbeeld noemt, wat doet die nu en heb je die laten prokken???