International Welsh Youngstock Winter Show 2012 - 1 dec 2012

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 00:41

@Allemaal, wij vonden het ook een hele gezellige dag en waren erg blij met al die 'koukleum' deelnemers, die tóch de moeite nemen om hun pony's voor te stellen en ze zagen er allemaal (winterwolletjes of niet) keurig netjes uit, goed gevoerd, goed gepoetst en goed luisterend (meestal dan ;-) ).

V.w.b. de hengsten en merries op een Engelse Show (zonder catalogus, plaatsen niet primeren) worden bij de jeugd, de hengsten, merries en ruinen in één groep geplaatst tot de 3-jarigen.

Bij ons was dat ook het geval. Bij een Show gaat het trouwens niet alleen om de beweging maar ook om de overige raskenmerken. Ik vond dat er veel pony's waren die erg goed aan de rasbeschrijving voldeden binnen hun sectie en dan komt er ook de persoonlijke smaak van de jury bij kijken.

Ik vind (en ik ben blij dat ik géén jury ben) dat het Dagkampioenschap toch altijd appels met peren vergelijken is :j

Op naar de Internationale Welsh Pony & Cob Show in Vrouwenpolder (met Brits jurylid) op ZATERDAG 29 JUNI A.S.!!! Tot dan :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 10:45

Ik vond het ook leuk om mee te doen.

Was de enige met een 3 jarige sectie C. Robin wou zich niet echt laten zien in de draf
hij kan veel gaver draven maar goed. Viel mij mee tegen over de andere C ik dacht dat
ie veel te iel zou zijn. Sectiekampioenschap werd gewonnen door een heel gaaf veulen.
Ik was laatste maar had ook niet anders verwacht. De sport is gewoon mijn hoofdding en
dat doet ie prima !!

Ben ook benieuwd naar de foto's

Afbeelding

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 11:39

De foto's worden op dit moment 'uitgezocht' door Vivian Hesen onze fotografe, zodra ik weet waar ze precies staan, zet ik op deze pagina de link.

Zannekin

Re: International Welsh Youngstock Winter Show 2012 - 1 dec 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 12:09

Wij waren 7e met het veulen en 3de met de 2 jarige hengst. Die was vooral mega cool, beetje veel té cool voor een show, maar met het oog op rijden en kinderen zeker een meevaller voor zijn eerste trip.

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 15:45

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 00:39

abba schreef:
@Allemaal, wij vonden het ook een hele gezellige dag en waren erg blij met al die 'koukleum' deelnemers, die tóch de moeite nemen om hun pony's voor te stellen en ze zagen er allemaal (winterwolletjes of niet) keurig netjes uit, goed gevoerd, goed gepoetst en goed luisterend (meestal dan ;-) ).

V.w.b. de hengsten en merries op een Engelse Show (zonder catalogus, plaatsen niet primeren) worden bij de jeugd, de hengsten, merries en ruinen in één groep geplaatst tot de 3-jarigen.

Bij ons was dat ook het geval. Bij een Show gaat het trouwens niet alleen om de beweging maar ook om de overige raskenmerken. Ik vond dat er veel pony's waren die erg goed aan de rasbeschrijving voldeden binnen hun sectie en dan komt er ook de persoonlijke smaak van de jury bij kijken.

Ik vind (en ik ben blij dat ik géén jury ben) dat het Dagkampioenschap toch altijd appels met peren vergelijken is :j

Op naar de Internationale Welsh Pony & Cob Show in Vrouwenpolder (met Brits jurylid) op ZATERDAG 29 JUNI A.S.!!! Tot dan :D

?????

is dit een standaard regel voor Engelse shows Abba, dat tot de drie jarigen de hengsten en merries bij elkaar in worden gekeurd? Volgens mij niet namelijk. Denk dat dit een keus is van de organisatie en daar misschien nog eens over nagedacht moet worden ! :j

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:47

Was super gezellig!!!
Ook wij hebben genoten, Dion liep met een grote smile :) op haar gezicht in de Young Handler rubriek!
Een mooie 2 plaats voor haar en haar kleine Noukie!!
Afbeelding

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 13:55

@Patrick76;

Nee hoor, de indeling is geen 'moeten' van de W.P.C.S. kijk de regels maar na, daar MOETEN alle 2-jaar en oudere hengsten wél een bit in en als ze zich misdragen moeten ze de ring uit! Dit zijn maar richtlijnen en die geven aan dat in de rubrieken VEULENS, JAARLINGEN ÉN TWEEJARIGEN merries, ruinen en hengsten samen de ring in MOGEN :j

Bij ons gaan dus idd de veulens, jaarlingen en tweejarigen merries, ruinen en hengsten samen per rubriek de ring in. Het beste veulen is dan automatisch VEULENKAMPIOEN. Bij de jaarlingen en 2-jarigen werkt het iets anders. De beste 2 van de Jaarling en 2-Jarigen rubriek strijden tegen elkaar voor het YOUNGSTOCK Kampioenschap. Bij de driejarigen zijn bij ons de 3-jarige merries en ruinen één rubriek en de 3-jarige hengsten één rubriek. De beste 2 van elke rubriek strijden dan weer tegen elkaar voor het KAMPIOENSCHAP 3-jarigen.

Bij ons moeten 2-jarigen geen bit in, mits ze zich gedragen, pony's die zich ernstig misdragen (merries, ruinen of hengsten) worden verwijderd uit de ring. Dat is echter niet aan de organisatie maar aan degene die op dat moment in de ring is (ringmeester in overleg met jury)

Ik moet zeggen dat er bij ons geen problemen in de ring zijn geweest en ik denk dat de jury echt wel het verschil kan zien tussen merries, ruinen en hengsten.

En wij denken daar nu niet over na, dit systeem bevalt ons tot nu toe prima. En ík heb ook géén klachten gehoord van welke deelnemer dan ook :D
Laatst bijgewerkt door abba op 03-12-12 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 14:06

DE 5e WELSH YOUNGSTOCK WINTER SHOW 2012 (W.Y.W.S. )
Op zaterdag 1 december j.l. werd voor de vijfde keer de Welsh Youngstock Winter Show gehouden voor alle in een erkend stamboek ingeschreven Welsh pony’s van 0 t/m 3 jaar oud door Ver. K.v.W.P.L. “Rond de Schelde”. Deze Show werd gehouden bij Stal Vermue in Heinkenszand. Dit jaar waren er inschrijvingen vanuit Duitsland, Frankrijk, België en Nederland. De juryleden waren dit jaar Jaron Flier van Stal Rondo uit IJsselmuiden en Lennard Zoet van Stal Zwaluwenburg uit Oldebroek.

Helaas was er volop sneeuw afgegeven in Duitsland daardoor bleef het dit jaar bij een 3 landen Show. En ze zijn niet voor niets komen rijden. De prijzen waren, mede dankzij onze sponors, weer van mooie kwaliteit, alle deelnemers kregen allemaal een glas met sintsnoepjes en een zak wortelen aangeboden en de prachtige linten uit Wales, bekers, medailles en schalen werden zeer gewaardeerd.

Ook alle pony’s waren ondanks het natte en koude weer van afgelopen tijd in topconditie, ze zagen er allemaal keurig uit, winterwollig of niet, complimenten voor alle deelnemers. Dit jaar was er naast de Show aan de hand natuurlijk ook weer ruimte voor de Young Handlers, er waren 3 rubrieken, de MINI klasse (4 t/m 6 jaar) waar een (groot)ouder of begeleider een beetje mee mocht ‘helpen’ en daarnaast nog de Klasse II (7 t/m 11 jaar) en Klasse I (12 t/m 16 jaar). Deze rubrieken werden door iedereen zeer gewaardeerd en werden erg goed bekeken door het publiek. Ook waren er wat kleintjes aan de kant, die volgend jaar zeker mee willen gaan doen.

Het was een gezellige en gemoedelijke Show met redelijk veel publiek, mooie aantallen deelnemers in de secties A en B en ook dit jaar gelukkig een paar extra C’s. Helaas blijven de rubrieken in de sectie D en PartBred erg klein. We hopen volgend jaar op meer deelnemers in deze rubrieken.

Afbeelding

Dan hieronder de uitslagen (nrs. 1 en 2)
Bij de sectie A veulens op de eerste plaats en tevens Veulenkampioen – Hoekhorst Ecensia (Uiterwaarden’s First Edition) fok./eig. Familie Hoeke, Hoekhorst Stud Dussen, op de 2e plaats een veulen van dezelfde vader ook bij familie Hoeke gefokt, t.w., Hoekhorst Extra Edition van eigenaar familie Haverbeke-Noack, Stal Tervake uit Maldegem (B).
Bij de jaarlingen werd op kop geplaatst Destiny’s Rhania (Ysselvliedt’s Shy Charmer) fok./eig. P. Bus, Venray op de laatste nipper ingeschreven en niet voor niets want ze werd tevens de Reserve Jeugdkampioene! In deze rubriek kwam de al vaak op kop geplaatste Boldershof Kato van fok./eig. A. de Crook uit Adegem (B) op de 2e plaats, een kast van een jaarling. Hierna kwamen de 2-jarigen de ring in, hier op kop en tevens Jeugdkampioene werd de oud Dagkampioene van Sevenum Boldershof Moonlight Willeke (Shore Brooks High Five) van fok./eig. A. de Croock uit Adegem (B), hier werd Selehem’s Coco Conut (Selehem’s Copa Cabana) van fokker H. Wormgoor en eigenaar
L. van Aanholt uit Heemskerk. Hierna volgden de rubriek voor de 3-jarige merries en ruinen op kop werd de merrie Voermanhof Royal Princess (Voermanhof Nicolas) van fok./eig. M. Aerts uit Putte (B) geplaatst zij werd ook de Kampioen 3-jarigen en 2e en Reserve Kampioen 3-jarigen, werd de schimmelruin Eeuwigheid’s Armani (Coelenhage’s Jarno) van fok./eig. P. Pielaat uit Philippine. Hierna volgde het Sectie Kampioenschap, alle kampioenen en reserve kampioenen mochten hieraan meedoen. De sectie A Kampioen werd Hoekhorst Ecensia en Reserve Kampioen werd Voermanhof Royal Princess.
Bij de sectie B veulens stond op kop en tevens veulenkampioen Coppelia De L’Aurore (Heniarth Wood Wind) van fok./eig. Ingrid Delaitre uit Bourville (F) op de 2e plaats Hoekhorst J’Adore (Paddock Marquis) fok/eig. familie Hoeke uit Dussen. Hierna kwamen de jaarlingen hier op kop geplaatst Hoekhorst Jasmin (Paddock Marquis) fokker familie Hoeke, eigenaar Anaïs Lefebvre uit Saint Saens (F), 2e werd Sarnau South Wind (Heniarth Wood Wind) van fokker E. Edwards uit Cerdigion (UK) en eigenaar I. Delaitre, Bourville (F). De 2-jarigen werden aangevoerd door Vliedberg’s First Lady (Stougjeshoeve DeLuxe) gefokt door N.J. Werkhoven, Borssele en in eigendom van M. Werkhoven, Borssele op de 2e plaats Zeelucht’s Elegant (Llangeitho Tarquin) van fok./eig. J.A. Wilderom, Wissenkerke. Jeugdkampioen werd Coppelia De L’Aurore en Reserve Jeugdkampioen werd Sarnau South Wind. Bij de 3-jarige merries en ruinen werd op kop geplaatst Shamrock Splash Sheila (Cadlanvalley Landlord) gefokt door H. Leeuwenhaag, Rossum en in eigendom van M. Vervaeck, Stal Smidshoeveke uit Maldegem (B) op de 2e plaats Sitsingen Mary-Claire van fok/eig L. Vandenbrouck, Hoeselt (B). Slechts één deelnemer bij de 3-jarige hengsten Penwood Barley (Penwood Alakai) van eigenaar A. Lodewijk, Rolinahoeve, Rijsbergen. Deze hengst werd tevens Kampioen 3-jarigen. Reserve Kampioen werd Shamrock Splash Sheila. Het Sectie B Kampioenschap was voor Hoekhorst Jasmin en het Reserve Sectie B Kampioenschap voor Coppelia De L’Aurore.
Na deze sectie volgde de lunchpauze.
Hierna kwamen de Young Handlers in actie. Bij de Mini Klasse (4 t/m 6 jaar) werd Mart Pielaat, 4 jaar met Kanaalzicht’s Brenda (Black Devil) op kop geplaatst en hij won de beker. Bij de Klasse II (7 t/m 11 jaar) ontving Imke Lodewijk, 9 jaar, met Rolinahoeve Desert Dawn (Waxwing Halcyon) de kampioensbeker. Bij de Klasse I (12 t/m 16 jaar) werd Anna Michielsen, 12 jaar, met Heerstaaien Spirit (Vennebos Pearly King) de Kampioen, zij ontving de beker, alle andere deelnemende kinderen kregen in hun klasse de 2e prijs, een prachtig rozet, een medaille, een mooi zadeldekje en een tas vol lekkers.
Hierna kwamen de sectie C pony’s in actie, bij de veulens op kop en tevens Veulenkampioen Tervake’s Macho (Gristhill’s Lion King) van fok./eig. familie van Haverbeke-Noack, Stal Tervake, Maldegem (B), 2e werd Thirza’s Amarena (Copmels Syndod Haf)van fok./eig. Stal Elbers, M. Elbers, Ossenisse. Bij de jaarlingen werd Thirza’s Amaretto (Copmels Syndod Haf) van fok./eig. Stal Elbers, M. Elbers, Ossenisse op kop geplaatst en tevens Jeugdkampioen. Bij de 3-jarigen merries en ruinen werd Zonneweide’s Robin van fokker Zonneweide Stud Llanwrda (UK), eigenaar M. Hannewijk, Ovezande op kop geplaatst en Kampioen 3-jarigen. Het Sectiekampioenschap ging naar Tervake’s Macho en het Reserve Sectiekampioenschap ging naar Thirza’s Amaretto.
In de sectie D alleen Jeugd. Het Jeugd- en Sectie D Kampioenschap ging naar de in zijn rubriek op kop geplaatste 2-jarige valk Heavenlysmiles Masterpiece (Subliem Sponté) fok./eig. M. Mooren, Rijpwetering en Reserve Jeugd- en Sectie D Kampioenschap ging naar de jaarlinghengst Heavenlysmiles Marvellous Dafydd (H.S. Marvel) fokker M. Mooren, Rijpwetering, eigenaar D. Goinga, Den Haag.
Bij de Part-Bred pony ging Rietheim’s Bentley (Molenhorn’s Lucky Boy) van fok./eig. J. van Belzen uit Ritthem met het Kampioenschap ervandoor.
Hierna volgde nog het Supreme Foal Championship, hier ging Hoekhorst Escencia van de Familie Hoeke met de eer slepen, zij kreeg een prachtige beker en een mooi houten sierbord.
Alle Kampioenen mochten meestrijden om de eer voor het Overall Dagkampioenschap en Reserve Overall Dagkampioenschap. De Reserve Overall Dagkampioene werd Hoekhorst Jasmin (Paddock Marquis) van A. Lefebvre uit Saint Saens (F) en de Overall Dagkampioene werd het sectie A veulen Hoekhorst Escencia (Uiterwaarden’s First Edition) van de Familie Hoeke uit Dussen. Van Harte!

Verslag: Jacqueline de Kever-Pankow

Danny_D

Re: International Welsh Youngstock Winter Show 2012 - 1 dec 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:34

Hallo Jacqueline,

is je jeugdkampioen in de sectie B correct?

Mvg,
Danny

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 15:54

abba schreef:
DE 5e WELSH YOUNGSTOCK WINTER SHOW 2012 (W.Y.W.S. )
Jeugdkampioen werd Coppelia De L’Aurore en Reserve Jeugdkampioen werd Sarnau South Wind.
Verslag: Jacqueline de Kever-Pankow

Sorry... typefout :o Jeugdkampioen werd Hoekhorst Jasmin (Paddock Marquis) Fok. Familie Hoeke Dussen - Eig. A. Lefebvre, Saint Saens (F)

Coppelis De L'Aurore was natuurlijk het Veulenkampioen in de sectie B!

Rosabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:46

:D Ik kom ook even spammen met onze kleine trots: Jasmine en haar pony Roosje in de Mini Young Handlers....2e plaats.

Afbeelding

Nico en Jacqueline: Bedankt voor de gastvrijheid en de gezellige show!
Jasmine is erg blij met al haar gewonnen prijzen; we hadden bijna een grotere auto nodig om alles mee naar huis te nemen :)