Lengte achterbeen valt reuze mee, ken genoeg Amerikaanse showpaarden die opgesteld worden, maar die als ze normaal staan ook normaal zijn zeg maar
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:[ Video ]
. stef schreef:Barcelona, jij bedoelt oa die schimmel merrie, ben dr naam even kwijt.
Barcelano schreef:Umm ik als AV liefhebber kan een ras typische AV zeer op prijs stellen.
Maar de extreme gevallen vind ik lang niet allemaal even mooi.
Een aantal Av s met extreme Dish/Jiba zijn niet expres zo gefokt maar schijnen een soort van afwijking te hebben( heb het ergens een keer over mee gekregen maar kan het even niet meer plaatsen)
Ik vind zelf dat je fokt om je favo ras te verbeteren.
Als daardoor bijv door een extreem hoofd de rest van het exterieur vergeten wordt vind ik dat je het fokdoel uit het oog verliest.
wittepit schreef:Over de discussie rechthoek/vierkant zijn al topics gaande, dat het niet gestimuleerd wordt mag dan zo zijn, maar een beetje rechthoeksmodel paard wordt al gauw als "kortbenig" of "ouderwets" afgedaan. En de fokkers bepalen denk ik het praktijkbeleid, of niet?
(Zelf noemde je je eigen paard geloof ik een "tandem" in dit verband)
Ik zou Bretton Woods wel eens een hap gras willen zien nemen bij wijze van spreken.
http://cms.kwpn.nl/mediafile/0002/8776/bretton_woods.pdf
Hoe vierkant wil je 'm hebben?
Nogmaals, dit is geen commentaar op het fokkerijbeleid van het KWPN, maar een illustratie bij waar we aan wennen. Ik vind dit een mooi paard, maar misschien zijn zijn benen wel te lang voor z'n lijf.

Cemlys schreef:Gelukkig is voor het gemiddelde dressuurpaard de wei of 24h/dag buiten een ver-van-zn-bed-show.
anneliesdj schreef:Cemlys schreef:Gelukkig is voor het gemiddelde dressuurpaard de wei of 24h/dag buiten een ver-van-zn-bed-show.
Gelukkig?
Het is toch te triest voor woorden dat we gewoon de mogelijkheid tot eerste basisbehoefte eruit fokken.
Bij de rashondenfokkerij is het al helemaal erg, ik kan gewoon niet begrijpen dat ze daar nooit eerder bij hebben stilgestaan.
geshahquille schreef:Veel foto,s van paarden uit Amerika zijn gefotoschopt en zien de paarden er in het echt niet zo extreem uit. Ik hou zelf ook zeker niet van extreem fokken zeker niet aks het ten kosten van de gezondheid gaat.