Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Dat hij op zijn achterste benen gaat staan snap ik heel goed door de toon in je eerdere bericht. Maar goed, mijn punt is nu wel duidelijk. 

Nanne schreef:Buiten de soms kinderachtige reacties naar elkaar toe verbaast het mij hoeveel mensen de TS aanranden om de pony toch fijn te laten keuren voor de dekdienst.
Stel de pony word volgend jaar goed gekeurd, en dan? De kans dat er mee gedekt zal worden door buitenstaanders is extreem klein, er zal weinig geld in om gaan, er zitten voldoende risico's aan, bij een fout kan de rekening van de DA aardig oplopen, je hebt een gefrustreerde pony die misschien één keer per jaar kan dekken bij je eigen merrie die je bij elkaar wil sparen van niet bestaand dekgeld..
En dan.. Komen er veulentjes?
Gaat TS die veulentjes zelf allemaal houden? Zo niet is er maar één plek waar ze eindigen. In de worst.
Ik kan werkelijk niet begrijpen hoeveel mensen dit aanmoedigen en ik meng mezelf normaal nooit in deze situaties, maar ik vind niet dat we een 15 jarige de illusie moeten geven dat hij een echte dekhengst in handen heeft.
Buiten dat vind ik het apart dat TS zegt als 15 jarige de wijsheid in pacht te hebben, maar niet op een normale, volwassen manier kan reageren en discussieren.
Ik probeer hier echt geen droom de grond in te stampen of wat dan ook, maar ik vind dat we gezien de huidige markt wel realistisch moeten blijven met z'n allen.
Edit.
Ik hoef geen PB's te ontvangen over hoe gelukkig de papierloze veulens van een papierloze hengst zijn.
Nanne schreef:Buiten de soms kinderachtige reacties naar elkaar toe verbaast het mij hoeveel mensen de TS aanranden om de pony toch fijn te laten keuren voor de dekdienst.
Stel de pony word volgend jaar goed gekeurd, en dan? De kans dat er mee gedekt zal worden door buitenstaanders is extreem klein, er zal weinig geld in om gaan, er zitten voldoende risico's aan, bij een fout kan de rekening van de DA aardig oplopen, je hebt een gefrustreerde pony die misschien één keer per jaar kan dekken bij je eigen merrie die je bij elkaar wil sparen van niet bestaand dekgeld..
Gaat TS die veulentjes zelf allemaal houden? Zo niet is er maar één plek waar ze eindigen. In de worst.
Ik kan werkelijk niet begrijpen hoeveel mensen dit aanmoedigen en ik meng mezelf normaal nooit in deze situaties, maar ik vind niet dat we een 15 jarige de illusie moeten geven dat hij een echte dekhengst in handen heeft.
Buiten dat vind ik het apart dat TS zegt als 15 jarige de wijsheid in pacht te hebben, maar niet op een normale, volwassen manier kan reageren en discussieren.
Ik probeer hier echt geen droom de grond in te stampen of wat dan ook, maar ik vind dat we gezien de huidige markt wel realistisch moeten blijven met z'n allen.
Edit.
Ik hoef geen PB's te ontvangen over hoe gelukkig de papierloze veulens van een papierloze hengst zijn.
Raponsje schreef:Nanne schreef:Buiten de soms kinderachtige reacties naar elkaar toe verbaast het mij hoeveel mensen de TS aanranden om de pony toch fijn te laten keuren voor de dekdienst.
Edit.
Dit inderdaad.
In mijn ogen zal TS alleen maar voor de slacht fokken en er zelfs dan geen winst op maken.
Er zijn helaas zoveel ponies die je gratis nog niet aan de straatstenen kwijt kunt.
Een bakker bakt ook niet meer brood dan hij dagelijks verkoopt dus waarom blijven mensen maar hobbymatig door fokken?

Sappos schreef:Waarom is het zo moeilijk om de ts normaal te behandelen en antwoorden te geven waar ze iets aan heeft? Natuurlijk zie ik ook liever dat er helemaal niet met deze hengst gefokt wordt. Helaas maak ik die beslissing niet dus het best wat we kunnen doen is de te adviseren dan ten minste verantwoord te fokken en dat is om eerst de hengst goed te keuren en evt toekomstige merries of naar de keuring te sturen of te prok-en zodat je iig weet dat je 2 ouderdieren zonder gebreken hebt. Dingen als onderbeten of losse knieen wil je niet fokken of je nou met papier of zonder papier fokt. Met papier heb je alsnog wel iets meer zekerheid dat t veulen een nieuwe eigenaar vindt. Verder adviseer ik de ts vooral de nadruk te leggen op lekker bezig zijn met haar hengstje ipv te fokken. Een keer een veulen tja dat kan geen kwaad (alleen doet iedereen dat al) maar zou vooral lekker gaan mennen bijv. Daar lijkt t me een super leuk paardje voor
jolandje schreef:TS ga voor de dek prijzen eens kijken op sites van de grote hengstenhouders, zoals dibbits bijvoorbeeld, daar staan de prijzen bij
succes Nanne schreef:Hahahahaha!
Dat is wel de mooiste typfout die ik ooit gemaakt heb zeg.
Ik heb zelf ook niks tegen papierloze dieren, wel tegen vermeerderen. Met fokken hoor je te verbeteren en niet gewoon lukraak voor je eigen gerief maar wat te doen.
Bulkl_kieta, ik zou het op prijs stellen dat je stopt mij te PB'en. De reden dat ik alleen smileys terug stuur is omdat ik totaal geen zin heb om mijn energie er in te steken. Ik heb mijn mening, jij de jouwe. Prima, maar ga mij niet bestoken met berichtjes hoe gelukkig de papierloze veulens van jouw papierloze hengst zijn en vervolgens zeggen dat dat de waarheid is.
Je bent volgens je profiel 21 jaar, gedraag je daar dan ook naar.
lifaya schreef:Overigens nog wel 1 ding, vind het heel goed dat je hem wil laten keuren! Wil alleen wel zeggen da keuren niet gratis is. Verdiep je goed erin voor je je opgeeft hiervoorsucces