Babootje schreef:Even een ? je. Is Walser (overleden) ook niet meer beschikbaar? Heb ooit een Walser x haflinger kruising gehad. Die kon ongelooflijk goed bewegen.
Walser is dood.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
stoffel schreef:je bent fan van het geldersepaard maar wilt geen halve tuiger
Ahoy x Dobas x Indiaan Lijkt mij 100% tuiger gefokt.
Je vindt het bloed vervuilt door Koss de ENIGE niet fijne gelderse hengst, daaruit begrijp ik dat je alle andere gelderse hengsten wel fijne paarden vind, vergeet dan niet dat daarbij 3 zonen en een kleinzoon van hem actief zijn in de dekdienst, zo vervuilt is "het bloed" dus nog niet.
helemaal waar. Ik heb het dan ook over de goedgekeurde Gelderse hengsten, waar Ahoy toch echt bij hoort. Ik heb ook helemaal geen hekel aan kruisingen en zou daarom ook nooit een paard laten staan (tenzij er fok-doeleinden zijn). Maar ik zie graag echte Gelderse paarden en Ahoy hoort daar voor mij persoonlijk ook bij. Mijn merrie had daarbij ook weinig tuigpaard meegekregen, tenzij mijn beeld daarin niet klopt 

. Mijn instructrice gaat haar in de M2 starten, dus ze kan veel meer dan ze hier laat zien.

.
en ze behoren gewoon tot het KWPN
Selka schreef:Ja maar jullie merrie´s zijn dan weer niet te koop
@NatasjavE: jouw merrie is op de keuringsfoto echt een plaatje!
Klopt ook dat het nooit echt zuiver is geweest, maar het zou zo fijn zijn als we het oude type wat meer kunnen behouden en dat het Gelderse ras niet zoals de Haflingers en Friezen steeds moderner worden gemaakt. Ik vind juist de wat bredere variant erg mooi!
Ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto van jouw merrie InekeH87
Selka schreef:Pletje123 schreef:Selka, je moet er wel bij vermelden dat je géén vos wilt. Ik heb een goede Koss vrije merrie te koop, maar dat is een vos.
Nou dat klopt, liever geen vos neeMaar ik hoef ook niet per se een merrie hoor.
Selka schreef:Ja maar jullie merrie´s zijn dan weer niet te koop