[KG] Toch al apart, en nu krijgt Flicka ook witte vlekjes?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: [KG] Toch al apart, en nu krijgt Flicka ook witte vlekjes?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 23:09

ik dacht zelf in eerste instantie ook aan birdcatcher spots. van het appaloosa heb ik niet héél veel verstand (nu al iets meer, haha!), maar ik denk nu toch ook dat dat het gewoon is.

Flicka verkleurt nog steeds op topsnelheid door, nu ook tussen de voorbeentjes en volgens mij ook meer in het gezicht. op de achterhand lijken niet alleen witte vlekjes te zitten, maar ook 'gebleekte' voskleurige vlekken. ze is gewoon helemaal gemêleerd. als het echt goed doorgekleurd is zal ik weer foto's plaatsen.

moet er ook nog steeds aan wennen, als ik longeer en we gaan terug op de linkerhand (dat is de kant zonder manen), valt het steeds zó op!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:13

Gefeliciteerd met je appaloosa. :D

Vandango legde het al goed uit, dit is gewoon zon appie die nog even twijfelde over met welke kleur hij door het leven wilde.
Als je zulke dieren scheert zie je trouwens wel al vaak waar de stippen zitten (als ze er tenminste zijn, hoeft niet natuurlijk), maar daar heb ik alleen ervaring mee bij zwart/bruin dus of dat bij vos zo is weet ik niet.

Wat betreft het 'mensenoog', dat komt idd ook voor bij dieren met veel wit, mijn twee welsh cobs hadden dit allebei. Maar bij de minimaat komen veel minder aftekeningen voor dus daar is dat witte randje toch echt een heel goede voorspeller, als tenminste een van de ouders appaloosa is.

iloveukanho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:51

wel mooie pony ;)
ik denk dat het te maken heeft met iets van de appaloossa, anders moet je de dieren arts een vragen?

merrieveulen

Re: [KG] Toch al apart, en nu krijgt Flicka ook witte vlekjes?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 22:58

nou, wat ik wel weet is dat het in rap tempo lijkt te gaan, hoewel dat ook een gevolg van 'wishful thinking' kan zijn natuurlijk... op haar neusje (dus echt huid, geen vacht) verschijnen meer en meer lichte plekjes. ook in de vacht gaat het maar door. los van de witte vlekjes heeft ze ook lichtere vos-vlekjes op een donkerder vos-ondergrond, m.n. op de achterhand.

als ze echt door het haar heen is zal ik een update-foto plaatsen.