Ze houdt je wel in spanning (en uit je slaap) Manon!
Ik kan me heel goed voorstellen dat je haar zo goed in de gaten houdt, ik zou precies hetzelfde gedaan hebben (en heb dat 3 jaar geleden ook gedaan).
Ik hoop dat de kleine vannacht is geboren en houd je topic in ieder geval in de gaten!
Nummus
Geplaatst: 29-05-12 09:17
Even ter correctie van mezelf: natuurlijk mag je je merrie in de gaten houden! Mijn excuses als ik die indruk wekte, ik was gisteren nogal slaperig. Dan mag ik eigenlijk ook niet meer op Bokt van mezelf.
Prima - je wil de geboorte zien. Maar het kan nog heel goed weken op zich laten wachten, dus ik zou wel iets anders verzinnen dan er te zitten waken. Want dit is niet verstandig meer. Dat ik zei dat je het haar zelf moet laten doen is misschien een tikje raar, maar mijn opa had ieder jaar overal een veulen van en die ging ook niet erbij zitten. Er was er zelfs eentje die het pas deed als iedereen weer weg was, dus daar heeft ie nooit de geboorte van gezien. Dus nou ja, mijn referentiekader is gewoon anders en dat moet ik even onthouden.
En nu niet gaan rellen met z'n allen, LL weet ook wel dat ik soms lomp uit de hoek kom.
IMJ
Geplaatst: 29-05-12 11:52
Mijn poown is ook geheel zelf geboren (was niet mijn merrie overigens en ik was 12 jaar oud). De merrie verzorgde ik en tja, het was een foutje begreep ik dus niemand wist zelfs dat ze drachtig was in het begin, de uitgerekende datum is dus nooit bekend geweest (voor mij was hij het allermooiste foutje denkbaar trouwens!). Dus ja, tuurlijk kan het goed gaan. Een jaar of 5 geleden bij ons op stal ook iemand die waken niet zo nodig vond. Perfect volmaakt veulentje geboren, wrs gestikt in het vlies.. en dat is zo triest...
Ik kan me idd dus goed voorstellen dat je erbij wil zijn. Er is wel is een handje extra nodig..
Is er al wat LL? Ik heb je vandaag nog niet gezien/gehoord!
Er staat nog geen veulentje naast Frekja. Ik ben vannacht nog een paar keer wezen kijken. Vandaag wel weer een lage lichaamstemperatuur en aardig wat slijmverlies. Mogelijk dat we Frekja vanavond/vannacht op de wei zetten om te kijken of ze daar wil bevallen. Frekja is er qua symptomen al een week klaar voor...
Tjinta: Dat dachten wij en de veearts ook. Frekja staat in een stal met uitloop, daarnaast staan ook andere pony's. Wie weet vindt ze die te dicht bij staan en vindt ze het niet veilig om te bevallen. Lastig hoor zo'n alpha merrie die nog zo dicht bij de natuur staat en daardoor erg gevoelig is. Mocht het nou zo zijn dat ze straks aangeeft toch naar binnen te willen, dan kunnen we haar altijd nog in stal zetten. Al gaat ze nu iedere keer in de uitloop liggen, dus denk dat ze toch voorkeur heeft om ergens buiten te bevallen.
Vorige week verloor ze ook slijm... Toen ik op stal aan kwam zat er wit plakkerig spul op haar ene been en niet zo'n klein beetje ook, dus wie weet vannacht. Ze staat nu heerlijk op de wei te eten, druk zwiepend met haar staart...
Nee, dat was en is echt afschuwelijk, nog steeds onbegrijpelijk hoe cru..kan me voorstellen dat je je zorgen maakt M..maar ditmaal wordt het wel een feestje en zul jijzelf je veultje straks inrijden en op de baan verschijnen !
Even een update vanaf thuis, ga zo weer naar stal. De wei heeft niet helemaal geholpen om Frekja te laten bevallen, al was ze wel aan het kegelen toen ik haar net van het land af haalde en lekte. Heel lang kan het dus niet meer duren. De vorige keer is ze 5 uur na het kegelen bevallen. Op het weiland heeft ze veel rondgelopen, dus haar achterbenen zijn weer keurig slank.