Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ilse_123 schreef:Hoe erven verdunningskleuren eigenlijk over? Ik weet dat als je dubbelcreme (cremmello) kruist met een vos je een palomino krijgt en met een bruine een valk, maar hoe zit het dan met palomino x bruin, heb je dan ook nog kans op valk? Dat zou namelijk ook erg leuk zijn.
anneliesdj schreef:Overigens is Baron ook niet zo'n heel chique paard maar wel precies een type wat ik zou kiezen bij deze merrie; niet te chique willen maar ook niet te fors.
janderegelaa schreef:NatasjavE schreef:Ja ik vindt hem ook mooi.
Jammer dat ze niet KWPN erkend zijn.
2 van de Frederiksborgers van Moravita waren ook Rheinlands gekeurd dus ook erkend voor het KWPN. Deze hengst zou ook voorgebracht worden maar ik weet niet of dat gebeurd is.
Citaat:Wat een lieve reacties allemaal!! En wat vet tof dat we op de voorpagina staan
De heren zijn weer veilig thuis en genieten nu eerst van een welverdiende wellness vakantie Veel massages, lekker tutten, wandelen en een klein beetje gymnastiek. Daarnaast natuurlijk lang uitslapen, ontbijt op bed etc Het was erg wennen voor ze om 30 dagen op een "iets" andere manier getraind te worden
Wat betreft de stamboeken..
2 Van onze andere frederiksborger hengsten zijn ook gekeurd bij het Rheinlandse stamboek en ook Pilo en Valentin zullen we begin volgend jaar in Rheinland voorstellen. Natuurlijk is het KWPN een droom voor de toekomst, maar alles op zijn tijd. De hengsten zullen straks ook in de sport uitgebracht worden. Zoals de meesten van jullie weten doen we daar bij Moravita iets langer over Eerst een brede basis en lekker groot worden, dan hebben we tijd genoeg!
Nogmaals; hartelijk dank voor alle felicitaties!!!!
tanjaatjuhh schreef:Hmm merrie heeft weke rug en korte hals , en dan met zulk bloed erop , krijg je geen betere. Hals blijft kort , rug kan week blijven misschien licht verbeteren.
Zou eerder naar Arabisch bloed neigen zoals kharamel GF , Rhashyd , Nizar VS
mocht je toch voor PRE willen gaan besef je dan dat dit niet mooi uit kan vallen maar dan zou ik voor Don Enamorado gaan , lengte in hals en mooie rug.
http://link.marktplaats.nl/542089246
Bacardi II VDL hebben we zelf veulens van grote kwpners met super karakter en super exterieur.
( Allen van Marktplaats )
anneliesdj schreef:Dan zal het aan de foto liggen, ik vind hem wat klassiek ogen.
Maar dat is net en type waar ik wel van houd, dan zou het tegenvallen als ik hem irl zie misschien
NatasjavE schreef:janderegelaa schreef:
2 van de Frederiksborgers van Moravita waren ook Rheinlands gekeurd dus ook erkend voor het KWPN. Deze hengst zou ook voorgebracht worden maar ik weet niet of dat gebeurd is.
Is dat zo?
Hebben ze daar dan een verrichting gelopen?
Hoe zit het met de rontgen?
anneliesdj schreef:Baron is een perlino, dus bruin als basiskleur.
McJonnas is cremello.
LA_Woman schreef:anneliesdj schreef:Baron is een perlino, dus bruin als basiskleur.
McJonnas is cremello.
Welke zou dan 'beter' zijn voor mijn merrie? Ze is zelf bruin met aan vaders kant volledig zwart en moeders kant veel vos, bruin en schimmel.
En op de site van het dekstation H.S Meijer staat dat de paarden ingeschreven staan bij het Kinsky stamboek en ingeschreven kunnen worden bij het KWPN. En het Belgisch Palomino stamboek. Maar een palomino is een kleur, geen ras.
Hoe zit dit precies?
LA_Woman schreef:anneliesdj schreef:Baron is een perlino, dus bruin als basiskleur.
McJonnas is cremello.
Welke zou dan 'beter' zijn voor mijn merrie? Ze is zelf bruin met aan vaders kant volledig zwart en moeders kant veel vos, bruin en schimmel.
En op de site van het dekstation H.S Meijer staat dat de paarden ingeschreven staan bij het Kinsky stamboek en ingeschreven kunnen worden bij het KWPN. En het Belgisch Palomino stamboek. Maar een palomino is een kleur, geen ras.
Hoe zit dit precies?