[TI] Wat is de ideale rug van een Tinker.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:51

Meiden, laat je niet zo opfokken. Ariebren vindt het o zo leuk om andermans paarden af te kammen en komt dan met uitspraken die kant nog wal raken en een foto van een paard met een zogenaamd foute rug waarvan je de rug niet eens kunt zien omdat er een zadel op ligt...............

Stephannie7

Re: Wat is de ideale rug van een Tinker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:54

Ariebren, de foto's uit het album vindt ik de rug vrijwel gelijk aan die van Tom van mij. En die had toch echt een minder punt ervoor (geen onvoldoende) maar het was niet de perfecte rug.
Dus moet dat nu een voorbeeld van een goede of foute rug zijn?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 23:38

Vasthi schreef:
Meiden, laat je niet zo opfokken. Ariebren vindt het o zo leuk om andermans paarden af te kammen en komt dan met uitspraken die kant nog wal raken en een foto van een paard met een zogenaamd foute rug waarvan je de rug niet eens kunt zien omdat er een zadel op ligt...............

Heb je de overgang van de rug naar de croupe goed gezien ?? :7

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:55

iemand hier nog een reactie op?
Sandra1984 schreef:
Wat vinden jullie dan van king zijn rug?
Heeft hij dan wel een goede rug?
Afbeelding
Afbeelding

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:06

Ariebren schreef:
Vasthi schreef:

Heb je de overgang van de rug naar de croupe goed gezien ?? :7

Het is echt zoals jij het wilt zien op die foto of niet?
Eerlijk, als ze week in de rug zou zijn zou ik het gewoon zeggen maar die foto vertekend.
Jammer genoeg heb ik weinig meer foto's van haar anders zou ik het je direkt laten zien.
Hier nog een rijfoto, misschien kan Reneé zelf nog een standfoto laten zien, als ze daar zin in heeft tenminste.
En hier maar net onder het zadel dus ja, het is nog niet perfekt maar daar gaat het even niet om.
Afbeelding

Overigens heb ik wel het idee dat je graag afkamt of niet? De manier waarop je zomaar een foto uit mijn profiel haalt terwijl dat niet mijn paard is. En hoeveel verstand heb je van 'de juiste rug'? Je hebt het over de rug die recht omhoog moet lopen van de schoft naar de croupe? Zou niet goed zijn.
En het stamboek denkt blijkbaar heel anders over Nevi's rug dan jij.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:01

Wees gerust Diny, ik laat me niet opfokken hoor :)

En ik zie ook niet waar ik agressief naar iemand zou reageren Ariebren? Ik vind alleen een conclusie dat mijn merrie een voorbeeld is van een verkeerde rug wel kort door de bocht op basis van één foto. Het is maar net hoe de foto genomen is. Kijk, als je nu had gezegd, goh op die foto lijkt haar rug lang en de overgang naar haar croupe wat minder. Dan komt dat al heel anders over.

Ik ben even aan het zoeken naar goede standfoto's, maar die heb ik helaas niet. Maar paar plaatjes ter illustratie:

Afbeelding
(op de keuring als tweejarige, waar ze overigens een eerste premie haalde)

Afbeelding
Als 4jarige in overconditie en niet goed op stand, maar je kunt me hier niet wijsmaken dat ze te lang is in haar rug.

Andere foto's (net) onder het zadel:
Afbeelding
Afbeelding
Er kan met moeite een 17 inch zadel op en dit schuift door haar bouw ook makkelijk naar voren, wellicht dat dit vertekent vwb de lengte van de rug in verhouding tot het zadel.

Ik ben me bewust van de tekortkomingen van mijn merrie. In haar bovenlijn is in mijn ogen haar zwakke punt haar lendenen, daarin is ze wat bol. Daarbij erg rondgeribt, weinig schoft. Geen ideale rug om een zadel op te leggen, maar daar ging het in dit topic niet op.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:51

Dat zijn veel betere foto's, lijkt me wel duidelijk zo, ik heb niets meer toe te voegen ;)

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:26

:D gelukkig maar Renée! Meneer heeft ook al eens geroepen dat de nakomelingen van Drum nog nooit iets gepresteerd hebben :+ had hij ook een aantal dames mee op de kast 8-)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:17

Als ik even brutaal mag zijn :o
Ik snap echt niet dat hier zoveel mis kan zijn, misschien functioneel gezien wat kort en bolle lenderen, maar zeker niet slecht hoor!
Afbeelding

En Renée, laat je niet klein krijgen hoor. Ik hoop dat mijn merrie een beetje zo uitgroeit als deze prachtige dame :D

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:24

Iets zeggen over de verhouding schoft/rug of rug/lendenen als er gewicht op de rug ligt is bijna niet te doen. De rug veert dan altijd iets mee door het gewicht en dus lijkt de rug automatisch weker. Ik vind de rug van Nevi niet erg spannend, en dat bedoel ik op een positieve manier. Ja ze heeft een tikje bolle lendenen, maar wel een ruim kruis dus ik stoor me er totaal niet aan. Gewoon een dikke prima.

King is denk ik wel een tikkie overbouwd. Maar er zit veel verschil tussen de 2 foto's en daarom vind ik het moeilijk om er zo iets over te zeggen.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 02:50

Vasthi schreef:
:D gelukkig maar Renée! Meneer heeft ook al eens geroepen dat de nakomelingen van Drum nog nooit iets gepresteerd hebben :+ had hij ook een aantal dames mee op de kast 8-)

Vandaar dat hij 2 ggk zonen heeft ;)