Wat mag dit paard kosten ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 08:57

HolyPope schreef:
De tijden van dure paarden zijn voorbij..... Wat eerder al beschreven staat, de slachtprijs + wat de gek er voor geeft. Ik zou niet boven de 2000 eurries gaan.

En wat de gek er voor vraagt. Eigenaar bepaald uiteindelijk of er ja gezegt wordt tegen een bepaald bedrag.

Jobet

Re: Wat mag dit paard kosten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 10:31

pffff wat een reacties maakt het los zeg hahaha had ik niet zo verwacht. Ik heb inmiddels een aantal mensen uit de paardenwereld gesproken die vinden 4500 echt te duur voor dit paard. Waaronder een fokker bij ons in de buurt die het paard ook heeft gezien, als veulen en als 3 jarige en hij vind het een niet al te bijzonder paard. Brave uitstraling maar niets extra's zei hij. We gaan vandaag eens kijken of ze nu wat met een balk wil doen. Want dat vinden ze allemaal wel belangrijk ivm haar afstammeling.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:07

Als jij overweegt te kopen, waarom zou je haar dan inleren op het werk met het hout?
Dat drijft de prijs immers alleen maar op en deze eigenaar heeft al getoond dat hij uiteindelijk meer voor het geld gaat dan voor jou...

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 11:23

Dees schreef:
Als jij overweegt te kopen, waarom zou je haar dan inleren op het werk met het hout?
Dat drijft de prijs immers alleen maar op en deze eigenaar heeft al getoond dat hij uiteindelijk meer voor het geld gaat dan voor jou...

Tja daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Maar denk misschien dat het voor mezelf wel handig is om te weten, en als ze er weinig mee doet dit naar de eigenaar terug sluizen. Als "tegenargument" want hij beweerd dat ze volgens papier het wel moet kunnen. Terwijl hij er nooit een vinger naar uitgestoken heeft. Hij heeft erg veel respect voor haar zal ik maar zeggen.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:56

Als je echt denkt dat ze te duur is. Laat de eigenaar haar dan gewoon te koop zetten. Kan hij haar dan niet kwijtraken voor die prijs dan moet hij wel zakken.

Wel een risico. Komt er iemand die het wel wil betalen dan heb je pech.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:08

Als een paard volgens papier moet kunnen springen, zijn er heel veel goede springpaarden te vinden ;)

Ik denk dat je gewoon aan je eigen standpunt moet vasthouden. Verder verkopen vossen voor de springsport heel slecht. (weet niet waarom maar kopers laten ze vaak staan)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:10

Tussen kunnen en doen zit natuurlijk wel heel veel verschil.
Genetisch moeten kunnen springen staat heel ver af van daadwerkelijk 15 hindernissen achtereen springen op een concours. Het laatste gaat niet zonder het eerste, maar om het laatste te bereiken moet je eerst echt wel veel tijd investeren in de opleiding.
Een professionele stal rekent daar zo 500 euro per maand voor en zal voor een paard van het niveau van TS wel een week of 8 nodig hebben.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:33

Share schreef:
Hoe komen jullie toch allemaal bij zulke hoge prijzen? De markt ligt op zijn gat! 2750 zou toch zat moeten zijn! Ik heb mijn paard voor veeeel minder gekocht! Dan wel groen maargoed... Dat had dit paard ook geweest als ts hem niet had beleerd!

NatasjavE schreef:
De goede blijven altijd geld kosten.
De middelmatige blijven een nette prijs opleveren
Alles van slecht is en vroeger nog leuk 5000 euro opbracht levert nu niks meer op.
Maar daar zou ik persoonlijk omheen lopen.

Mee eens. De markt ligt echt niet op zijn gat voor alle paarden. Wel merk je dat - zeker bij middelmatige sportpaarden - het wel uitmaakt of ze beleerd zijn of niet. Bij de "slechte" paarden wordt er vaak niet eens meer aan begonnen om ze te beleren, omdat de investering niet loont. In dat opzicht heeft TS wel een punt, want ik begrijp dat ze daarover financiele afspraken heeft gemaakt met de verkoper.
Maar dan snap ik het argument weer niet dat ze het paard zelf heeft opgeleid en dat ie dus minder moet kosten. Want daar zijn immers afspraken over?
Het is ook altijd mogelijk een onafhankelijk taxateur het paard te laten taxeren.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:42

Jobet schreef:
Dees schreef:

Tja daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Maar denk misschien dat het voor mezelf wel handig is om te weten, en als ze er weinig mee doet dit naar de eigenaar terug sluizen. Als "tegenargument" want hij beweerd dat ze volgens papier het wel moet kunnen. Terwijl hij er nooit een vinger naar uitgestoken heeft. Hij heeft erg veel respect voor haar zal ik maar zeggen.

Dus als jij er de brui aan geeft heeft hij ook niemand om haar te 'verkopen'?
Mocht hij echt niet willen zou je dat ook nog kunnen doen, je wilt mij belachelijke prijs laten betalen, dan verkoop je d'r zelf maar.
En dan doe je hem bv een bod van 2250, als hij zich er zelf mee moet redden en erachter komt dat hij veel te veel vraagt zal hij snel genoeg bij je terug komen. Uiteindelijk verkoopt ie haar aan jou het makkelijkst, jij loopt niet te zeuren dat je van alles wilt zien, contract wilt, keuring wilt enz.

Overigens klopt het ook niet dat je niet moet laten keuren voor dat geld, keuringen worden nog gevraagd bij paarden van 1000 euro.
Wat ook logisch is want als je een maatje voor het leven wilt moet die gezond zijn.
Bij jou zou je haar eerder niet laten keuren omdat je haar hele geschiedenis kent en weet waar ze al last van heeft gehad.

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 23:24

Idd als ik er nu niets meer mee doe dan staat ze stil, want hij doet het zelf niet. Aangezien ik dat niet fair vind tegenover het paard ga ik door met haar. Dit weet hij en hier heeft hij mee ingestemd. Heb trouwens vandaag nog een "kenner" ( jurylid van de oudere generatie ) gesproken en die vond het best gevaarlijk bloed en ook hij zei dat vossen in de springsport niet echt lekker in de markt lagen. Met best gevaarlijk bedoelde hij dat je met dit soort paarden om moet kunnen gaan en dat ze van het een op het andere moment om kan gaan qua karakter. En dat ken ik maar al te goed van haar moeder. Heb trouwens vandaag een aantal dingen gezien die ik nog niet had gezien en ik durf hard op te zeggen dat er wel een kern van waarheid in zit bij deze dame. We gaan gewoon dinsdag weer om de tafel met de eigenaar en dan ben ik benieuwd wat zijn bevindingen nu zijn. Afwachten dus en met een aantal argumenten op tafel komen.

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 23:35

Babootje schreef:
Share schreef:
Hoe komen jullie toch allemaal bij zulke hoge prijzen? De markt ligt op zijn gat! 2750 zou toch zat moeten zijn! Ik heb mijn paard voor veeeel minder gekocht! Dan wel groen maargoed... Dat had dit paard ook geweest als ts hem niet had beleerd!

NatasjavE schreef:
De goede blijven altijd geld kosten.
De middelmatige blijven een nette prijs opleveren
Alles van slecht is en vroeger nog leuk 5000 euro opbracht levert nu niks meer op.
Maar daar zou ik persoonlijk omheen lopen.

Mee eens. De markt ligt echt niet op zijn gat voor alle paarden. Wel merk je dat - zeker bij middelmatige sportpaarden - het wel uitmaakt of ze beleerd zijn of niet. Bij de "slechte" paarden wordt er vaak niet eens meer aan begonnen om ze te beleren, omdat de investering niet loont. In dat opzicht heeft TS wel een punt, want ik begrijp dat ze daarover financiele afspraken heeft gemaakt met de verkoper.
Maar dan snap ik het argument weer niet dat ze het paard zelf heeft opgeleid en dat ie dus minder moet kosten. Want daar zijn immers afspraken over?
Het is ook altijd mogelijk een onafhankelijk taxateur het paard te laten taxeren.

Hij vraagt mij een bedrag af wat erg hoog is en hier zijn mijn kosten dan al afgegaan. Kortom ik betaal dan nog hetzelfde bedrag die een vreemde ook zal moeten betalen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:45

Jobet schreef:
hij zei dat vossen in de springsport niet echt lekker in de markt lagen.

Vossen verkopen het slechtst en zeker de vosse merrie's, als ze dan ook nog veel wit heeft...
Tjah, ik zou zeggen, als hij me dwars wil zitten door me niet te betalen voor mijn werk ondanks afspraak en dan ook nog zo'n prijs vragen voor een paard wat amper de helft waard is...
Ik stapte er niet meer op, laat ie d'r zelf maar gaan voorrijden als ie kopers krijgt.

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 00:02

anneliesdj schreef:
Jobet schreef:
hij zei dat vossen in de springsport niet echt lekker in de markt lagen.

Vossen verkopen het slechtst en zeker de vosse merrie's, als ze dan ook nog veel wit heeft...
Tjah, ik zou zeggen, als hij me dwars wil zitten door me niet te betalen voor mijn werk ondanks afspraak en dan ook nog zo'n prijs vragen voor een paard wat amper de helft waard is...
Ik stapte er niet meer op, laat ie d'r zelf maar gaan voorrijden als ie kopers krijgt.

Dat zal moeilijk gaan, de eigenaar is 70 dus ....... En ik vindt dat het paard er niets aan kan doen, dus wil ik niet dat ze haar dagen op stal slijt. En hierdoor misschien eventuele ondeugden gaat ontwikkelen in mijn box. Ze heeft veel wit, grote bles, 3 witte hoge sokken tot halverwege de pijp en 1 witte driehoek op haar andere voorbeen.

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 00:04

MarjanB schreef:
Als een paard volgens papier moet kunnen springen, zijn er heel veel goede springpaarden te vinden ;)

Ik denk dat je gewoon aan je eigen standpunt moet vasthouden. Verder verkopen vossen voor de springsport heel slecht. (weet niet waarom maar kopers laten ze vaak staan)

Dat kreeg ik dus ook te horen vanmiddag. Een vos oh dat is jammer, ze heeft haar kleur ook nog niet mee !!! Die verkopen niet zo gemakkelijk

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:06

Dus? Dan kan ze dus niet voorgereden worden. Ik zou gewoon zeggen; eigen schuld.
Ze komt toch overdag wel buiten hoop ik?

Dit klinkt als iemand die geen kosten wil maar wel dik wil verdienen aan het paard, vind het nogal een rotstreek om op zo'n manier te profiteren.
Maar heb je het al ter sprake gebracht? Heb je al eens gewoon recht op de man af gezegd dat hij teveel vraagt en dat je het niet netjes vind tegenover jou? En heb je al gevraagd hoe jij betaald gaat worden, dat was immers de afspraak?

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 00:12

anneliesdj schreef:
Dus? Dan kan ze dus niet voorgereden worden. Ik zou gewoon zeggen; eigen schuld.

Dit klinkt als iemand die geen kosten wil maar wel dik wil verdienen aan het paard, vind het nogal een rotstreek om op zo'n manier te profiteren.
Maar heb je het al ter sprake gebracht? Heb je al eens gewoon recht op de man af gezegd dat hij teveel vraagt en dat je het niet netjes vind tegenover jou? En heb je al gevraagd hoe jij betaald gaat worden, dat was immers de afspraak?

Ja we hebben het er al over gehad maar hij is niet voor rede vatbaar. Mn vriend is later met hem in gesprek gegaan, ik voelde me nl nogal gen..... je weet vast wel wat ik bedoel. Ze komt alleen buiten als ik het doe, hij doet echt niets !!! Als ze voor het bedrag verkocht word wat hij wil hebben dan krijg ik gewoon mn geld volgens afspraak.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:14

Jobet schreef:
anneliesdj schreef:

Ja we hebben het er al over gehad maar hij is niet voor rede vatbaar. Mn vriend is later met hem in gesprek gegaan, ik voelde me nl nogal gen..... je weet vast wel wat ik bedoel. Ze komt alleen buiten als ik het doe, hij doet echt niets !!! Als ze voor het bedrag verkocht word wat hij wil hebben dan krijg ik gewoon mn geld volgens afspraak.

Als ie voor minder verkocht wordt dan krijg je dan ook minder? Denk je dat die eigenaar gewoon niet helemaal door heeft hoe de markt nu is of denk je dat hij het paard overschat?

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 00:19

Ze gaat niet voor minder weg volgen hem is ze het waard. Ik denk idd dat hij het niet door heeft en ook niet wil inzien, en hij blijft erbij dat ze een mooi papier heeft om te kunnen springen ........

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:24

heb dit even meegelezen en voor mij zou t klaar zijn, afstand nemen hoe moeilijk ook en meneer het zelf uit laten zoeken. voor die prijs koop je een veel leuker, en makkelijker paard.
[en ik weet echt wel hoe moeilijk dat is]
met dit soort mensen kom je er niet uit, die moeten er zelf achter komen hoe t tegenwoordig inelkaar steekt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:24

Jobet schreef:
Ze gaat niet voor minder weg volgen hem is ze het waard. Ik denk idd dat hij het niet door heeft en ook niet wil inzien, en hij blijft erbij dat ze een mooi papier heeft om te kunnen springen ........

Lastig.. Heeft die man geen kennissen enz die hij een keer kan vragen wat hun er van denken? Misschien dat ie het dan wat reëler in gaat zien? Ik heb zelf een merrie Potsdam jr (potsdam x Joost) x Burggraaf x Ramiro, paard zou volgens papier huizen hoog moeten kunnen springen. Springen kan ze goed alleen niet huizen hoog ;) Dus tja wat zegt een stukje papier....

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 00:29

knollentuin schreef:
heb dit even meegelezen en voor mij zou t klaar zijn, afstand nemen hoe moeilijk ook en meneer het zelf uit laten zoeken. voor die prijs koop je een veel leuker, en makkelijker paard.
[en ik weet echt wel hoe moeilijk dat is]
met dit soort mensen kom je er niet uit, die moeten er zelf achter komen hoe t tegenwoordig inelkaar steekt.

Ik dacht er van de week helemaal klaar mee te zijn maar toch kan ik haar niet aan haar lot over laten, ze staat bij mij op het erf en is naar mij toe er aanhankelijk. Dit is echt zo pffffff k.... balen etc. Elke dag kijkt ze weer aan en hinnekt ze, dus neem ik haar weer mee om wat te doen

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 00:33

MarjanB schreef:
Jobet schreef:

Lastig.. Heeft die man geen kennissen enz die hij een keer kan vragen wat hun er van denken? Misschien dat ie het dan wat reëler in gaat zien? Ik heb zelf een merrie Potsdam jr (potsdam x Joost) x Burggraaf x Ramiro, paard zou volgens papier huizen hoog moeten kunnen springen. Springen kan ze goed alleen niet huizen hoog ;) Dus tja wat zegt een stukje papier....

Deze dame nog echt niet vandaag geprobeerd, dikke stress en uit eindelijk nam ze een hupje en nam alles mee. Boos dat ze was na trappen niet te kort. Echt een Animo of de beruchte Libero streken. Je kunt natuurlijk ook niet van 1 x uit gaan dus ik probeer het van de week nog eens. Kijken of ze dan wat rustiger is

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:34

ok, dan kun je ook haast geen afstand nemen. dan misschin toch maar de beslissing om r wel buiten te doen maar niet meer te rijden ? snap dat t lastig is . maar reeel gezien speel je de eigenaar in zn kaarten...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:37

Tjah, wil je dr of niet?
Dan kun je haar echt beter laten staan, alleen in de weide zetten.

Jobet schreef:
Deze dame nog echt niet vandaag geprobeerd, dikke stress en uit eindelijk nam ze een hupje en nam alles mee. Boos dat ze was na trappen niet te kort. Echt een Animo of de beruchte Libero streken. Je kunt natuurlijk ook niet van 1 x uit gaan dus ik probeer het van de week nog eens. Kijken of ze dan wat rustiger is

Nou laat maar dan...
Wou ze er niet over? En toen ze ging en alles meenam heb je het nog weer geprobeerd?

LLusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:42

Je hebt een emotionele band met dit paard. Je onderhandelingspositie is daarmee heel slecht en dat zal de verkoper weten.

Ga voor jezelf na of je er ongelukkig van wordt als dit paard niet van jou wordt. Is het antwoord ja, dan gewoon de prijs betalen, meteen uit je hoofd zetten en gaan genieten van je paard.

Ik ken de situatie. Ik heb niet eens onderhandeld over mijn eerste paard, dat ik voordat ik het kocht al jarenlang kende. Ook veel te duur gekocht maar er was geen sprake van dat ik dit paard niet zou kopen. Dat geld ben je zo vergeten.

Succes.