Triple V gaat hengsten vermarkten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:23

Montignac schreef:
Ceasario, uhm hoe kom je aan die €570,- . Dekgeld van chablis is € 450,- mocht ik sperma moeten verzenden dan komt er €75,- bij. dat komt op €525,- voor de rest zijn de voorwaarden van de bond van hengstenhouders van toepassing, die staan op internet. Daarin staat meer info over gustreductie etc.

btw ff bijtellen...en dus elke keer bij sperma verzending 75 euro..dat is de vraag..
en voorwaarden..zet je er gewoon op..i.p.v. te zoeken..ook de suggestie van 14 dagen. kortom wat betaal je..en anders klikt men gewoon door..

opgeheven

Re: Triple V gaat hengsten vermarkten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:30

Ok incl btw ;) ... Voorwaarden staan er op en ook de verwijzing naar de gehele voorwaarden. Die 14 dagen pas ik niet toe en verder hoop ik dat mensen mijn hengst uitzoeken om zijn bloedlijn en het fokdoel..niet om het geld.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:39

Kijk als je de voorwaarden hanteert en je wijkt al af via het handjeklaptarief ,wat blijkbaar bij velen als gewoon wordt geacht hebben die voorwaarden al helemaal geen zin meer..en daar begint de juridische trouble..zo ook verzending sperma...nog geen antwoord..nl. ik ga niet de regeltjes opzoeken en zeker niet zonder url bekendheid.

De klant kan wel gaan voor de hengst...maar het eindprentje telt toch mee...t/m de DA...die ook weten hoe het moet..
En als die tegenvalt, zit toch de HH aan de laatste mem..en daar gaat dit topic eigenlijk over.

ceasario schreef:
Wat Triple V doet is nog niet zo verkeerd maar dient aanpassing...

Het dekgeld dient betaald te worden, dat is buiten kijf.
Dus vooraf...geen probleem...Maaar...Je doet als fokker zaken rechtstreeks met Triple V...dus die is verantwoordelijk voor de kwaliteit en verzending van het Sperma... Om nu de verantwoordelijk ook bij de fokker te houden dient Triple V de gangbare commissies uit te betalen aan de fokker (250 -350 euro) en niet aan de inseminator..De fokker dient zelf een afspraak te maken met de inseminator cq Dierenarts..wat de kosten zijn..en die dient zijn werk goed te doen anders komt hij waarschijnlijk ook in een juridische discussie.

Citaat:
Alle dekkingen voorzien wij van een HADO verzekering

Zegt mij niks..eerlijk ! Moet ik weer op kleine lettertjes studeren. :j
Laatst bijgewerkt door ceasario op 14-02-12 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:46

Handjeklap? Zie ik nergens staan op de site? En verzending sperma staat er toch duidelijk? Ik snap ook niet wat je bedoelt met "zonder url bekendheid"
Ik sta open voor aanvullingen op de site hoor,...mochten fokkers specifiek iets missen dan ben ik de beroerdste niet om dat zwart op wit te noteren.

Maar goed, ik vind dat gewoon contact tussen hh en fokker moet kunnen en de basis moet vormen tussen een overeenkomst. Dat een bureau daar tussen gaat staan is in mijn ogen geen toegevoegde waarde, daar ging het om in dit topic.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:50

Ik heb altijd graag contact met van Uijtert, of de Dalhoeve.
Nooit geen problemen gehad met onduidelijkheid, alles bespreekbaar ook met de dienstdoende DA.

Ik geloof niet dat ik snel zou kiezen voor een bureau als tussenpersoon (maar dat is een ieder vrij).

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:50

Montignac schreef:
Handjeklap? Zie ik nergens staan op de site? En verzending sperma staat er toch duidelijk? Ik snap ook niet wat je bedoelt met "zonder url bekendheid"

.

Sperma ja..duidelijk, nee. Is dat per zending of voor het gehele seizoen..simpel..
Voorwaarden moet je naar bvhh..of niet...veel lezen ???Waar te vinden ?? Krijg ik korting net als bij andere HH..?? ( Handjeklap )
Ik wil je niet terugzetten in tegendeel...maar als ik/men iets koopt...wil men duidelijkheid kort samengevat...zo werkt internet eenmaal.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:54

Ik bespreek de dekking met de hengstenhouder en laat het dan naar een hengstenhouder hier waar mijn eigen DA aan verbonden is doorsturen
Ik betaal nooit meer dan 50 euro voor verzenden en wat de HH hier verdient komt niet bij het dekgeld, maar wordt door de heren onderling verrekend.
Dus ik begrijp al die achterdocht niet, alles staat van te voren vast en is afgesproken en gaat in goede harmonie.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:55

ceasario schreef:
Alle dekkingen voorzien wij van een HADO verzekering

Zegt mij niks..eerlijk ! Moet ik weer op kleine lettertjes studeren. :j[/quote]

Niet zoveel kleine lettertjes aan. Ik betaal de kosten van die verzekering per dekking omdat ik een kleine hh ben en mocht er iets verkeerd gaan waar ik verantwoordelijk voor kan worden gehouden dan is het een veilig idee voor de fokker dat ik verzekerd ben.

Internet vormt globaal de informatie bron.. Ik heb toch echt liever persoonlijk contact om hiaten uit te sluiten. Ik kan alle lappen tekst wel op het net gooien maar prefereer liever een normaal gesprek.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:56

En geloof me, van die dekkingen kan ik de kosten van de hengst niet dekken..hoeft ook niet, is puur hobby!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:58

sarabande schreef:
.
Dus ik begrijp al die achterdocht niet, alles staat van te voren vast en is afgesproken en gaat in goede harmonie.

Afgesproken volgens de advertentie en de dekvoorwaarde van de bvhh.? :+

Kijk die bvhh is niks anders dan een Kartelvorming.
Laatst bijgewerkt door ceasario op 14-02-12 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:02

Montignac schreef:
En geloof me, van die dekkingen kan ik de kosten van de hengst niet dekken..hoeft ook niet, is puur hobby!

Daar gaat het ook niet over..
Maar ik denk dat Triple V een markt is .tenminste met wat aanpassingen..

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:07

Nee, maar het ging in zijn geheel tochniet over mij?

Maar ik heb je opmerking ter harte genomen en laat de link naar de algemene voorwaarden plaatsen op de site :)!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:19

Verzendkosten, het mysterie van de hengstbrochures :D
Werkelijk... ben daar nog nooit, bij geen enkele hengsthouder, wijs uit geworden.

Om het even pragmatisch te houden:
Stel ik wil de hengst Chablis gebruiken, waarom ook niet.
Ik ga met mijn merrie naar de lokale rietjesschuiver en regel dat hij mijn merrie insemineert.
Vervolgens paar weken wachten en snert, mislukt.
Nog een keer aan de inseminatie. De hengsthouder van Chablis stuurt dus voor de tweede keer een rietje toe.
Vervolgens paar weken wachten en hoera, merrie drachtig (laten we het optimistisch houden).

Welnu, Montignac: wat zou ik dan moeten betalen?
Op welk moment? En wat betaal ik op welk moment wanneer mijn merrie op 30 september helaas toch gust blijkt?

Want eigenlijk, dát is wat ik wil weten wat betreft de leveringsvoorwaarden van een sperma-leverancier.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:34

In de meeste folders staan de verzendkosten aangegeven, tenminste voor de hengsten die ik de laatste jaren gebruikt heb stond dat er altijd bij. Ook de dekvoorwaarden en betaling zoals guste korting en op welk moment staan per hengst aangegeven.
Even voorbij de foto's bladeren en het is allemaal te vinden.
Daarnaast zijn de hengstenhouders te bellen, e mailen etc, dus als je je keuze bepaald hebt kan je makkelijk aan alle informatie komen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:38

Dat laatste lijkt mij toch allemaal een flink stuk moeilijker te worden als dat met een tussenpersoon/bedrijf gaat.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:42

petraaken schreef:
Dat laatste lijkt mij toch allemaal een flink stuk moeilijker te worden als dat met een tussenpersoon/bedrijf gaat.

Jij denkt dat een professioneel marketing bedrijf niet te bellen of te e mailen is :?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:47

Ik ben het wel met Sarabande eens, ik ben nog geen folder tegen gekomen waar ik niet uit de prijzen kon komen. 6% BTW is er ook heel makkelijk bij te rekenen en voor onduidelijkheden heb je mail of telefoon.

Persoonlijk vind ik een folder zoals de Dalhoeve erg prettig, daar staan de prijzen meteen onder de foto's en de overige voorwaarden achterin.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:10

sarabande schreef:
petraaken schreef:

Jij denkt dat een professioneel marketing bedrijf niet te bellen of te e mailen is :?

Dat wel maar volgens mij wel een stuk moeilijker mee te onderhandelen dan rechtstreeks met de hengstenhouder zelf.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:15

petraaken schreef:
Dat wel maar volgens mij wel een stuk moeilijker mee te onderhandelen dan rechtstreeks met de hengstenhouder zelf.

Wellicht nog even teruglezen. Dit topic gaat over het feit dat met zon bureau niet te onderhandelen valt, je moet gewoon voor af betalen

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:48

sarabande schreef:
petraaken schreef:

Wellicht nog even teruglezen. Dit topic gaat over het feit dat met zon bureau niet te onderhandelen valt, je moet gewoon voor af betalen[/quo

Is wel duidelijk lijkt me

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:44

Dees schreef:
Verzendkosten, het mysterie van de hengstbrochures :D
Werkelijk... ben daar nog nooit, bij geen enkele hengsthouder, wijs uit geworden.

Om het even pragmatisch te houden:
Stel ik wil de hengst Chablis gebruiken, waarom ook niet.
Ik ga met mijn merrie naar de lokale rietjesschuiver en regel dat hij mijn merrie insemineert.
Vervolgens paar weken wachten en snert, mislukt.
Nog een keer aan de inseminatie. De hengsthouder van Chablis stuurt dus voor de tweede keer een rietje toe.
Vervolgens paar weken wachten en hoera, merrie drachtig (laten we het optimistisch houden).

Welnu, Montignac: wat zou ik dan moeten betalen?
Op welk moment? En wat betaal ik op welk moment wanneer mijn merrie op 30 september helaas toch gust blijkt?

Want eigenlijk, dát is wat ik wil weten wat betreft de leveringsvoorwaarden van een sperma-leverancier.

Ik denk dat ik ook wel heel toegankelijk ben en sta open voor alle vragen. De vragen van o.a. Dees hebben mij wel doen beseffen dat de info wellicht wel wat duidelijker kon en heb een en ander laten wijzigen op de website en duidelijker laten aangeven wat de kosten en condities zijn....

aldoende leert men..... ;)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:05

misterA schreef:
sarabande schreef:
Wellicht nog even teruglezen. Dit topic gaat over het feit dat met zon bureau niet te onderhandelen valt, je moet gewoon voor af betalen.

Is wel duidelijk lijkt me

Voor dekkingen gelden de Algemene Dekvoorwaarden van de Bond van Hengstenhouders zoals gedeponeerd bij Arrondisementsrechtbank te Utrecht

Was is überhaupt nog de waarde van een dekadvertentie als je toch nog moet onderhandelen. en moet je onderhandelen met het hoofdstation waar de hengst staat..of met de wederverkoper/ "station" die het ontvangt..
Het lijkt me gemakkelijker om zaken te doen met de eerste dan heb je nog de mogelijkheid om de commissie te "jatten" van de wederverkoper.

Eigenlijk moet je totaal geen zaken doen met lieden die maar wat zeggen over de prijs, de grootste " sukkel" betaald het meeste dekgeld..
Heel eenvoudig "tussenhandel" eruit en zelf de commissie in de zak steken en de inseminator apart betalen..
Doet Triple V ook..nl. die heeft ook een commissie regeling.. :D anders raken ze het sperma bij o.a. Ahlers in Duitsland van JS niet kwijt.

Citaat:
Decktaxe: 2.000,- Euro zzgl. 6% MwSt., Vorkasse an Triple V
bei nachgewiesener Nichtträchtigkeit bis zum 01.09.2012 1.750,- Euro zzgl. 6% MwSt. zurück

Dus bij niet dracht netjes een bedrag terug !!!
Dus men kan rustig vooraf betalen...tenzij men nog moet sparen tijdens het seizoen. :(:)

http://www.hengststation-ahlers.de/pres ... de-59.html

http://www.depers.nl/economie/630723/Ne ... essie.html

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:46

Ben toch wat huiverig om zo'n bedrag vooraf te betalen en dan maar hopen dat mocht ze gust zijn dat je inderdaad netjes je geld terug krijgt op tijd.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:11

@ Petraaken, andersom is toch exact hetzelfde probleem? Als dit soort dingen niet meer in wederzijds goed vertrouwen kan dan is het wel heel erg gesteld. Je betaald mijn inziens gewoon netjes voor hetgeen je gevraagd hebt en mocht dan blijken dat er sprake is van een merrie die gust blijft dan mag je ook verwachten dat het (afgsproken) bedrag netjes terug wordt overgemaakt. Wat ik begreep van de hengstenhouders is dat er nog heel wat fokkers huiverig zijn om zelfs achteraf nog te betalen. Beiden partijen dienen de afspraken gewoon na te komen. Helemaal vooraf betalen is volgens mij ook onzin maar een gedeelte zou best kunnen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:22

Dat terugbetalen na vooruitbetalen bleek in de keukenbranche overigens zeer onbetrouwbaar...

Ik denk toch dat de oplossing van het uitblijven van betaling aan de hengsthouder, beter opgelost kan worden met een (desnoods branchespecifiek) incassobureau / gerechtsdeurwaarder, dan met het opwerpen van drempels waardoor de klanten ook weg kunnen blijven.

Want laten we wel wezen: per saldo is iedere ondernemer beter af met een vordering dan met helemaal geen klandizie.