hengst voor Appaloosa merrie van 1.56 zonder papier.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:17

Oh ik zie nu pas dat ik bont heb getypt, dat krijg je als je met 3 dingen tegelijk bezig bent :+
Maar ja, sabino dus, staat trouwens ook wel duidelijk op de pagina waarvan ik de link geplaatst heb.
En bont of sabino, het blijft een mooie hengst en je hebt wel kans op een veulen met veel wit. :j Maar goed, ik zie het nog niet snel gebeuren dat mensen vanuit deze kant Europa helemaal naar oost Duitsland reizen met merrie, dus ik denk dat hij daarom ook al zal afvallen.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:39

Daar zou je toch flink in kunnen vergissen!
Weet voor een feit dat vanuit Engeland vorig jaar 4 merries op de camion zijn gezet voor een van de andere hengsten daar, en dat er ook vanuit Frankrijk op bezoek zijn geweest.

Probleem is dat de eigenares van de stoeterij zich strikt aan de EU regels houdt, wat niet van andere hengstenhouders gezegt kan worden. Natuurlijk dekken = geen verssperma. Als je verssperma wilt leveren in Europa dan MOET de hengst 30 dagen in quarantaine en de nodige medische onderzoeken ondergaan voordat hij 'GGK' wordt om verssperma (of diepvriessperma) te leveren, EN als hij verssperma levert dan mag hij niet natuurlijk dekken. Dit alles kost een pak geld en als je +/- 12-15 goedgekeurde dekhengsten hebt staan dan moet je keuzes gaan maken. ;)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:50

Oh ja, dat geloof ik ook best hoor. :j
Er zullen vast een aantal zijn die hun merrie daar naartoe brengen, maar niet in grote getale. Zeker de gemiddelde hobbyfokker niet.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:54

Tja daar hebt je wel gelijk in! Vind het ook jammer dat het zoooo ver weg is ivm de merries brengen.

nicole_hetty

Re: hengst voor Appaloosa merrie van 1.56 zonder papier.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 21:45

om die rede valt idd die hengst ook af. ik vind het een hele mooie hengst. maar Valentin vind ik persoonlijk wel mooier en meer uitstraling hebben.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:55

't Is dat je een grotere maat hengst zoekt, anders zou ik onze perlino Welsh Cob dekhengst Sublime Sponté ( http://www.perlinowelshcob.webs.com) durven aanbevelen.

De hengst beschikt over een rustig/nuchter karakter.
Hij is zwaarder/steviger gebouwd dan je merrie.
Gegarandeerd een speciaal kleurtje : valk, palomino of smokey black (al dan niet gecombineerd met een appaloosa-patroon)
En - 'k weet wel dat een papiertje voor jou niet belangrijk is - maar zijn veulens kunnen geregistreerd worden als Welsh part-bred.

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 22:44

ik vind hem heel stoer. maar echt te klein voor mijn merrie :)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 00:51

Je merrie is een duidelijke pintaloosa en zal waarschijnlijk zelf al een apart kleurtje doorgeven. Dat hoeft dus niet van de hengst te komen al zal een bonte de kans wel vergroten.
Samber stond wel altijd bekend om zijn fijne nakomelingen en mogelijk dat je dat nog ergens achter een hengst kan vinden.
Naar mijn idee kan je wel groter fokken maar moet je wel rekening houden met zwaarder fokken. Benen kunnen lang zijn, die nemen niet veel ruimte in beslag. Maar een koudbloed met een stevige schouderpartij kan het de merrie wel lastig maken.

74Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:13

Niet aanvallend bedoelt, maar heb je evt. ook overwogen te sparen en t.z.t. een ander paard (erbij) te kopen ipv te fokken?
Met fokken komt er natuurlijk heel wat bij kijken, niet alleen qua hengstkeuze maar ook qua kosten (dierenarts, dekgeld, opfokken, entingen, hoefsmid etc). Het is altijd een gok wat je merrie doet qua fokkerij en je hebt 3 jaar lang de zorg voor een dier voor je er zelf iets mee kunt qua rijden. Als je dan toch investeerd kun je evt. net zo goed in een paard investeren waarvan je weet hoe hij/zij eruit ziet, qua karakter is en de juiste maat (of kleur) heeft.

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 20:19

het is een bewuste keuze om te willen fokken en niet te kopen. ik wil graag zelf mijn keuze maken wat voor een hengst ik ga gebruiken voor mijn merrie. en ook het op laten groeien van een veulen wil ik graag zelf het zicht er op hebben wat er wel en niet gebeurt.