[WN] hebben jullie enig idee wat voor een kleur mijn paint veulen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cindy74

Re: hebben jullie enig idee wat voor een kleur mijn paint veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 11:18

pfff dus je kunt eigenlijk opschrijven wat je wil ....

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 11:22

Ja, je moet het vaak ook opsturen naar de US, dus die zien die paarden ook niet van dichtbij.

Dat red dun veulen hier, was trouwens ook sabino met een veel wit op het hoofd en die had voor zover ik weet toch ook geen donkere plekken op zijn hoofd. :n
http://www.youtube.com/watch?v=_VE3gCBvEu4&list=UUc-f2MbsYYTZ0VEAotVEVLA&index=3&feature=plcp
En op 6 maanden:
http://www.youtube.com/watch?v=lRnOXGzw0Qw&list=UUc-f2MbsYYTZ0VEAotVEVLA&index=1&feature=plcp
Wel zebrastrepen, kruis op de schouder en duidelijke aalstreep.

Deze werd donkerder naarmate hij ouder werd. Dus ik zou ook denken dat die van de TS een grey is op een red dun basis.

cindy74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 11:36

ok bedankt voor alle info

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:07

cindy74 schreef:
pfff dus je kunt eigenlijk opschrijven wat je wil ....

Niet echt, er wordt wel degelijk gekeken of een kleurenkombi 'kan'.
Een paard een 'dun' noemen terwijl beide ouders dat (op papier) niet zijn gaat dus niet goedgekeurd worden. Hetzelfde geldt voor een creme-kombi; als niet één van de ouders dat op papier heeft zal er wel degelijk gereageerd gaan worden (als ze niet zitten te slapen tenminste :D)

@stef: in principe kán de merrie een blue-roan zijn, maar vanwege het schimmel-gen is dat dus niet meer zichtbaar. Verder is bij de Paints een aalstreep niet verplicht omdat vanwege een bontpatroon de rug wit kan zijn. hetzelfde geldt voor het donkerder hoofd van een blue-roan; die kan vanwege splash ook helemaal wit zijn.

cindy74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 15:22

hier is nog een foto van haar vanachter genomen ze is wel nat van in de weide te lopen
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

cindy74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 15:23

cindy74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 15:25

cindy74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 15:28

en inderdaad het gevlekte was toen ze veulen was een stuk feller , behalve op der benen daar heeft ze nu zwarte vlekken op maar ik neem aan dat die dus ook gaan verdwijen .

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:46

DubbelDun schreef:
Hetzelfde geldt voor een creme-kombi; als niet één van de ouders dat op papier heeft zal er wel degelijk gereageerd gaan worden (als ze niet zitten te slapen tenminste :D)

Idd, voorbeeldje:
De vader van Sooty (Ace) is een buckskin. Maar zijn sire is op papier een sorrel en de dam een brown. Dat kan dus niet. Heb laatst een foto van die merrie gevonden op internet: zelfde kleur als Sooty, dus geen brown, maar een Smokey Black ;) (vergissing overigens helemaal begrijpelijk). Maar daar kwam dus het creme-gen vandaan :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:05

Ik heb zelf een veulen ooit eens als Brown geregistreerd, die bij haar 2e veulen een smokey moest zijn (kwam uit een bay hengst een buckskin veulen :D
Maar toen wist ik ook nog niet dat brown niet 'kon'. :D, maar die had van Paps ook een creme meegekregen en Smokey-black kwam op de kleurenkaart nog niet voor.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 22:34

ja zeker zebra strepen en aalstreep de rest weet ik niet eigenlijk nooit goed heen gekeken
Luckystory schreef:
De eigenaar vult de kleur in bij die Amerikaanse stamboeken. Dus als die het verkeerd op schrijft...

Ik heb bijvoorbeeld een QH- merrie die geregistreerd stond als 'sorrel' en bij colour of main en tail stond 'black'.
Een vos met zwarte manen dus _O-
En't paard is een gewone bruine. :+

Ivm die hengst van Keona haar veulen. Die is 10O% zeker grullo hoor.
(Wij hebben zelf een red dun veulen van hem gehad uit een vosmerrie ;) )
Zie je wildaftekeningen op je veulen Keona? Zebrastrepen op de benen, duidelijke aalstreep, kruis op de schouder etc?

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 17:52

DubbelDun schreef:
Ik heb zelf een veulen ooit eens als Brown geregistreerd, die bij haar 2e veulen een smokey moest zijn (kwam uit een bay hengst een buckskin veulen :D
Maar toen wist ik ook nog niet dat brown niet 'kon'. :D, maar die had van Paps ook een creme meegekregen en Smokey-black kwam op de kleurenkaart nog niet voor.

Nu staat het nog steeds niet tussen de opties dacht ik? Ik heb vorig jaar namelijk mijn smoky black merrie gewoon als black laten registreren omdat het er niet bij stond. En ze hebben dus ook niet nagekeken of de combi wel mogelijk was want haar vader was een perlino..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:30

Je kunt het altijd bij de omschrijving nog extra opnemen; Black with one creme gen (smokey-black).
Ik had verwacht dat ze die kleurenkaart allang hadden aangepast na het toelaten van dubbel-creme kleuren.