[TI] Wat staat er bij jouw tinker in de wei?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eva_Jameson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:16

xxxclau schreef:
Wat een leuk stel die Tinker met die mini-Shet. Die hebben veel lol zo te zien!!! :-D
Heeft de Tinker het niet erg heet met die deken op, met dat haar eronder (te zien aan de wintervacht op de benen) en het prachtige zonnige weer?? Tinkers kunnen toch goed tegen kou?

Hij heeft zomer eczeem vandaar die deken ;)
Vaak heeft ie het wel warm ja, maar zonder deken schuurt ie zich zelf helemaal kapot. Gelukkig kan z'n deken nu weer even lekker af blijven.

karla60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:51

hier staan ze gezellig met zijn 2 (tinkers) zomers staan hun vriendennen de pinken(jonge koeien)altijd en de buurt ze lopen er ook wel eens tussen maar dan groeien ze zo hard van al dat gras de honden lopen er ook wel bij.
heb er ook wel een shet bij gehad maar die ging altijd onder het draad door en hij was een hengst was wel eens lastig als er paarden voorbij kwamen ben ook gek op bonte shetjes heb hem weggeven aan iemand die er graag mee wou fokken met zijn shetjes hij heetf daar een mooi leven.
maar met mijn tinkers ging het ook prima samen met de shet. {:)

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:25

Eva_Jameson schreef:
xxxclau schreef:
Wat een leuk stel die Tinker met die mini-Shet. Die hebben veel lol zo te zien!!! :-D
Heeft de Tinker het niet erg heet met die deken op, met dat haar eronder (te zien aan de wintervacht op de benen) en het prachtige zonnige weer?? Tinkers kunnen toch goed tegen kou?

Hij heeft zomer eczeem vandaar die deken ;)
Vaak heeft ie het wel warm ja, maar zonder deken schuurt ie zich zelf helemaal kapot. Gelukkig kan z'n deken nu weer even lekker af blijven.

Aha, vandaar. Wat vervelend. In onze wei staan een IJslandermerrie en een Halflingermerrie die eczeem hebben. Ergens laat in het jaar waren er ineens weer knutten, terwijl die allang weg hadden moeten zijn! Dat heb je eker ook gemerkt?

idefix4

Re: Wat staat er bij jouw tinker in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:02

De Irish Cobs bij mijn ouders zijn stuk voor stuk onderdanig. Ze werden makkelijk verjaagd bij het eten, door de wat meer karaktervolle Quartermerrie van mijn zus. Mijn Dartmoortje heeft er ook een poosje bij gestaan. Met de jongste cob ging Prince ongelooflijk leuk spelen en met de andere 2 eten. Hij sloeg de Quarter heel stoer weg bij het eten en als hij en zijn 'harem' klaar waren, mocht de Quarter erbij komen. Qua karakter paste het mooi bij elkaar. haha.

Maar ik ben wel met je eens, dat je moet zorgen dat het hele gezin achter het besluit staat voor een 2e paardje. Het is idd wel beter. Paarden zijn immers kuddedieren. Als ik zie hoe hecht de 3 cobs van mijn moeder zijn, dan zou ik het zielig vinden om ze alleen te zien staan. Die zijn nog meer gesteld op een kudde dan sommige andere rassen. Prince zou zich ook prima in zijn ééntje vermaken. :+

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:09

ik heb een minishet bij een van m'n tinkers in de box, die 2 doen het prima samen :j

Afbeelding

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:38

Bij ons lopen de tinkers alle 3 samen maar soms lopen ze ook
samen met de shetters dat is dan vooral in de zomer.
We kunnen alleen Skippy en Jolly niet bij elkaar zetten, dit vind Skippy geen goed idee :+

binky

Re: Wat staat er bij jouw tinker in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:20

Tinker staat met a-welshje,dikke maatjes,samen eten ,samen drinken ,samen slapen.

yvette1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:12

mijn tinkers staan samen op de wei.
Moeder en zoon
Bij de mini shetlander staat een melk geit

Haimati

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:30

Mijn tinker staat samen met 5 andere tinkers in de leefdtijd van bijna 3 tot 17. Een gezellige bonte verzameling die het prima naar hun zin hebben met z'n allen.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:08

Een 17jarige haflinger(van mij)(merrie)
Hij dan een 2jarige tinker(ruin)(van mij)
een 1jarige tinker(ruin)
en een 1jarige shetlander merrie

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:34

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:41

bijonze tinker staan er 3 andere merrie's bij
2 kwpn'ers
en een welsh X shet kruising

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:35

kelly staat samen met nog een tinker, een haflinger, een arabiertje en mijn eigen appie staat er ook bij :D :D

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 07:35

ik heb ook een multi culti weitje :D

shetruin van 8, arabierhengst van 1 en tinkerhengst van 2 jaar oud.

Afbeelding