waarom rijden jullie liever op een shet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:27

SpecialBel schreef:
Ik vind het altijd zo typisch al mensen vragen: waarom rijd je met spoortjes op een shet? (over het algemeen)
Ik bedoel, als je op een hoger niveau komt, dan heb je soms ook hulpmiddelen nodig,
word er nou zo tegen aan gezien omdat het een shet is? een shet is ook een normaal paard...

Ben altijd benieuwd of dat ook aan Edward Gal of Hans-Peter Minderhoud gevraagd wordt _O- :+

0kayleigh0

Re: waarom rijden jullie liever op een shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 21:29

nja ik eigenlijk ook hoor!! :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:29

Ik bedoelde het ook niet zo hoor. :o
Maar ik zie het niet vaak dat "kleinere" meisjes moet spoortjes rijden.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:31

Worden de shetjes en de NMRPS niet vaak door elkaar gehaald ?

0kayleigh0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 21:34

zijn de NMRPS'jes niet de mini's??

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:37

Als een shetje heel dun is lijkt hij ook direct niet meer op de dikke wollige shet die we kennen, vooral als ze dan ook nog geschoren zijn zijn ze onherkenbaar :j

0kayleigh0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 21:40

sportshetjes! :P

0kayleigh0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 21:41

ik ben meer voor de teddy's! :D

Niekje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:06

_Pretty schreef:
Er is toch zo'n vrouw op een zwarte shet die best hoog rijd ermee?
zou niet weten hoe zij heet, volgensmij heet de shet Bonfire ofzo.
edit: memberlist.php?mode=viewprofile&u=195080 Dit is haar profiel :j

Hihi ja ja!! Dat ben ik! *\o/*
*Ik voel me vereerd!*
Maar ik was niet degene van het filmpje op Youtube (jammer genoeg niet) Ik heb wel foto's etc op me profiel natuurlijk! ;)
Momenteel zijn Bonfire en ik L1+3 tussen de paarden! <3

Foto van Bonfire en ik in setje:
Afbeelding

Bonfire en ik tijdens een wedstrijd:
Afbeelding

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:09

Top Niekje1991! :)

Ik rijd niet op een shetje, maar ik ga weer een A welshje rijden over een tijdje. :) Vind kleine pony's leuk! :))

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:38

Niekje1991 schreef:
Maar ik was niet degene van het filmpje op Youtube (jammer genoeg niet)

Nee die eer komt mij toe :D

Niekje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:39

ukkiepuk schreef:
Niekje1991 schreef:
Maar ik was niet degene van het filmpje op Youtube (jammer genoeg niet)

Nee die eer komt mij toe :D

Ja haha zeker weten!! :D

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:17

Niekje1991; je beugels zouden wel een paar gaten langer kunnen of niet? Ziet er verder netjes uit hoor!

Ukkiepuk en Niekje1991; krijgen jullie op wedstrijd ook de vragen waarom een Shet(van toeschouwers en deelnemers)? En wat zegt de jury ervan op het protocol, krijgen jullie daarom weleens wat minder punten?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:45

@Linnettaaaa: wij rijden al 3 jaar niet meer, maar heb irl nooit negatief commentaar gehad. Niet van een jury en ook niet van deelnemer/toeschouwer. Het meeste commentaar kregen wij hier op bokt :')
Ik heb nooit minder punten gekregen omdat ik met een shet startte, altijd punten gekregen die op dat moment terecht waren.
Op mijn protocol stonden vaak complimenten dat Zorro zo goed voor elkaar was en dat ik hem netjes reed.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:52

ukkiepuk schreef:
@Linnettaaaa: wij rijden al 3 jaar niet meer, maar heb irl nooit negatief commentaar gehad. Niet van een jury en ook niet van deelnemer/toeschouwer. Het meeste commentaar kregen wij hier op bokt :')
Ik heb nooit minder punten gekregen omdat ik met een shet startte, altijd punten gekregen die op dat moment terecht waren.
Op mijn protocol stonden vaak complimenten dat Zorro zo goed voor elkaar was en dat ik hem netjes reed.

Tja, Bokt weer he?! Wat is de reden dat je niet meer met Zorro rijdt dan? Blessure van je andere paard weer goed geworden zoals je in dat filmpje noemde? Wat doe je nu nog met Zorro dan?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:56

ach, ik had een pássend meisje (11 jr) op mijn shet, die met haar eigen pony M2 rijdt en 3e op de hippiade is geworden. Ook ik kreeg de vraag waarom ze sporen aan had.. Ik geef er niet eens meer antwoord op. Ik bepaal zelf wel wie er met welke uitrustig op mijn pony stapt, heeft bokt niks mee te maken :n

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:10

Linnettaaaa schreef:
Tja, Bokt weer he?! Wat is de reden dat je niet meer met Zorro rijdt dan? Blessure van je andere paard weer goed geworden zoals je in dat filmpje noemde? Wat doe je nu nog met Zorro dan?

Zorro is met pensioen :D Hij is nu 21 jaar en we zijn lekker aan het wandelen. Van de zomer hoop ik hem weer voor de sulky te hebben zodat we weer lekker kunnen mennen.
Mijn andere paard is ingeslapen, blessure werd niet meer beter :(:)

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:13

ukkiepuk schreef:
Linnettaaaa schreef:

Zorro is met pensioen :D Hij is nu 21 jaar en we zijn lekker aan het wandelen. Van de zomer hoop ik hem weer voor de sulky te hebben zodat we weer lekker kunnen mennen.
Mijn andere paard is ingeslapen, blessure werd niet meer beter :(:)

Aj, sorry dat ik het vroeg, sterkte nog!
Dat is voor een Shet al best vroeg of valt dat wel mee? Als je net zoveel geluk hebt als mijn moeder en mij word ie wel 39... Ga je recreatief mennen of ook wedstrijdjes?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:25

Linnettaaaa schreef:
Dat is voor een Shet al best vroeg of valt dat wel mee? Als je net zoveel geluk hebt als mijn moeder en mij word ie wel 39... Ga je recreatief mennen of ook wedstrijdjes?

Mijn paard is 9 jaar geleden ingeslapen, tijd heelt wonden :D

Zorro heeft veel voor mij gedaan en nu is het mijn beurt om iets voor hem terug te doen. Daarbij heb ik nu een dochtertje van 5 maanden, dus minder tijd. Hij liep voor mijn zwangerschap recreatief voor de kar, aan de lange teugel en naast de fiets. Dat wil ik in het voorjaar weer oppakken. Nu wandelen we veel en loopt hij aan de longe, we moeten beide weer conditie krijgen :Y) Ik hoop dat mijn dochter over een aantal jaar op hem kan leren rijden.
Wedstrijden doen we niet meer, dat is echt verleden tijd.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:33

ukkiepuk schreef:
Linnettaaaa schreef:

Mijn paard is 9 jaar geleden ingeslapen, tijd heelt wonden :D

Zorro heeft veel voor mij gedaan en nu is het mijn beurt om iets voor hem terug te doen. Daarbij heb ik nu een dochtertje van 5 maanden, dus minder tijd. Hij liep voor mijn zwangerschap recreatief voor de kar, aan de lange teugel en naast de fiets. Dat wil ik in het voorjaar weer oppakken. Nu wandelen we veel en loopt hij aan de longe, we moeten beide weer conditie krijgen :Y) Ik hoop dat mijn dochter over een aantal jaar op hem kan leren rijden.
Wedstrijden doen we niet meer, dat is echt verleden tijd.

O dat is inderdaad wel leuk ja!En wat nou als dochter lief het niet leuk vind?! Dan blijf je alleen mennen of zoek je dan iemand van buitenaf?Maar dat filmpje is toch nog niet 9 jaar geleden? Gezien je in het filmpje dr over had dat je andere paard geblesseerd was?!

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:32

MarlindeRooz schreef:

Kleinere meisjes, maar die kunnen toch ook net zo goed rijden? (sommige dan,)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:33

SpecialBel schreef:
MarlindeRooz schreef:

Kleinere meisjes, maar die kunnen toch ook net zo goed rijden? (sommige dan,)

Ja, maar die zie je bijna nooit met spoortjes rijden...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:34

Kleine (passende) meisjes die écht kunnen rijden zijn zeldzaam. Ik heb er 1 :j

Niekje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:00

Linnettaaaa schreef:
Niekje1991; je beugels zouden wel een paar gaten langer kunnen of niet? Ziet er verder netjes uit hoor!

Ukkiepuk en Niekje1991; krijgen jullie op wedstrijd ook de vragen waarom een Shet(van toeschouwers en deelnemers)? En wat zegt de jury ervan op het protocol, krijgen jullie daarom weleens wat minder punten?

Het zou inderdaad iets netter staan met iets langere beugels, maar ik heb sowieso last van mij knieen waardoor ik niet lang kan zitten, en het is een vzh zadeltje, dus dat is geen pan als je dan op dressuurmaat zit :P Hihi!
Verder heb ik 1x een negatieve jury gehad.. Maar dat was een zeurmeneer, die zeurde op bijna iedereen die startte.. Ondanks zijn negatieve mening, was ik toch nog 2e haha!! Kun je nagaan :) Verder heb ik juist meer leuke reacties gehad! (gelukkig!) Anders zou de lol er toch ook wel redelijk vanaf gaan. En wat Ukkiepuk zegt, het meeste commentaar is op bokt!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:07

Linnettaaaa schreef:
O dat is inderdaad wel leuk ja!En wat nou als dochter lief het niet leuk vind?! Dan blijf je alleen mennen of zoek je dan iemand van buitenaf?Maar dat filmpje is toch nog niet 9 jaar geleden? Gezien je in het filmpje dr over had dat je andere paard geblesseerd was?!

Filmpje is volgens mij uit 2007 en ik vertel als het goed is dat ik Zorro ben gaan rijden nadat mijn paard geblesseerd raakte. Paard werd niet meer beter en Zorro ging het steeds beter doen, dus ben ik blijven rijden.

[edit] ik zoek geen echte ruiter meer voor Zorro. Het werk wat hij straks weer gaat doen is puur recreatief. Alleen mijn dochter zal er nog op gaan als ze het leuk vindt, anders blijft het bij lange teugelwerk of mennen.