voor het eerst op bokt! marktveulen 'Santoos Valentino'

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:59

riagr schreef:
Pffff........ ik heb hier toch moeite mee.
Veulens fokken om ze dan maar de handel in te sturen, waarop het dier binnen no time op de markt eindigt. Waar dan iemand een pony inruilt om dit veulen te "redden", klagen over de handelaar waar je dit veulen vandaan hebt, maar er WEL een pony aan meegeven ( als ruil materiaal). Dan kun toch tov die pony dan ook niet maken

Hier sluit ik me toch bij aan hoor.
Ik hoop van harte dat het veulen bij de laatste eigenaar blijft.We zijn tenslotte nog altijd met levende wezens bezig niet met fietsen.

Hij heeft wel leuk gezelschap op de laatste foto's

nottie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:00

wij zullen proberen jullie op de hoogte te houden met fotos van santos

Justmesandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:30

ach wat kan ik er toch aan toe voegen aan de muggen zifters , tja ...

ik ben trots op mijn eigen gecreeerder veulentje zeker weten , en ik weet dat hij een goed en trouw paard zal worden , ik ben geen fokker , maar heb hem wel gefokt .

ik had de oma heb de moeder en heb daaruit een veulentje gemaakt nou ik vind dat mooi , en dan ben ik niet opeens een fokker hoor . ik voel me totaal niet aangevallen en hoef me niet te verdedigen maar wou het gewoon ff kwijt ,

ik vind het juist goed 2 eigenaren of zoiets .. dat is 2x de tijd 2x het geld en 2x de aandacht ... nou das toch 's mooi he

hopend dat hij nog ff lekker kan door sukkelen in de wei ;-) totdat hij groot genoeg is om te bewijzen dat hij misschien de top dresuur aankan who knows haha

al is hij maar een luisternd oor voor een klagende vrouw haha , wat geef ik erom als hij maar lekker kan smikkelen van zijn bakkie hooi op zijn tijd krijgt en een aai over zijn bol .

Punz

Re: voor het eerst op bokt! marktveulen 'Santoos Valentino'

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:42

als je "een veulentje maakt", ben je er imo verantwoordelijk voor... Die van jou, waar je zo "trots" op bent was bijna voor zijn eerste jaar in de worst geeindigd ( als laatste op de markt aanwezig). Dat dit níet zo is, heeft hij niet aan jou te danken.

Dáár heb ik nu moeite mee! Niet met het feit of jij nu wel of geen fokker bent, en wat de carriere voor dit paardje gaat zijn. Je had alleen wat mij betreft de plicht om een zo goed mogelijke plek voor hem te vinden.. Maar wat je doet is hem meegeven aan een handelaar... rechtstreeks de markt op.

Maar goed, ik ben hier weg.. Heb niet de illusie dat je mijn punt gaat / wilt begrijpen...

Justmesandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:51

daar heb je helemaal gelijk in , ik neem niet graag een visie van een ander aan als iemand een andere heeft heb ik daar respect voor , jij weet helemaal niet wat er zou zijn gebeurd als hij niet verkocht was , je was er immers niet bij en je ken de handelaar niet ,... dus ik vind niet dat je daar over kan oordelen .

mss is therapie de beste optie voor je ?? op heel de wereld gebeuren er dingen die klote zijn , als je alles als buitenstaander naar je toe trekt zal je nog een druk leventje krijgen ,

al met al .......
ik ben TROTS ;-) en valentino staat er goed bij , nou mss door wat mzzl en via via , maar hij ziet er goed uit vind ik dus.. en ik heb ook mazzel dat ik hem weer terug heb gezien al is het via een foto ,

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:53

:)

de mensen die mij kennen gaan jouw therapie opmerking hilarisch vinden..

Maar goed. Jij jouw mening, ik de mijne... Zoals al aangekondigd: ik ben weg hier, je gaat mijn punt niet begrijpen vrees ik.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:54

ben het helemaal met riarg eens.
er is een veulen gefokt voor het fokken, om eens leuk eens een veulen te fokken.
dat vind ik echt not done.
dat het veulen uiteindelijk niet in de worst is geeindigt heeft hij niet aan jou te danken, en het had bijna niet gescheeld.
gelukkig voor dit veulen is het uiteindelijk goed afgelopen maar ik vraag me af waarneer mensen nu eens ophouden met het zomaar heen fokken, er belanden ieder jaar weer genoeg veulens op de slacht.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:59

Leuk paardje zal het zeker worden!
1 van de velen..

En ik zie ook wel dat hier niet veel mensen met handel te maken hebben of op markten komen.
Zo te merken is het voor velen een taboe.
Ik zorg voor een handelaar en als ik al mijn verhalen zou posten die ik voorbij zie komen en wat ik meemaak denk ik dat iedereen misselijk word?

1 voorbeeld die ik even moest benoemen is vorig jaar voor de winter.
Het uiterlijk bijna exact gelijk aan deze pony alleen misschien iets kleiner, als ik eraan terug denk zal hij ongeveer rond de 1.25 toen geweest zijn.
HIj was anderhalf, ik was hem aan het tam maken en hoewel hij er over het algemeen poedersuiker uit zag en er niks aan klopte kon hij ook best bewegen, soort tuigergang zat erin.
De prijs? Maar liefst 20 hele euro's is er voor betaald!

@ Barbar, i kben het er ook wel mee eens.
Het overschot moet eens ophouden, maar als je op een markt loopt.
Er zijn zoveel boeren en handelaren die door blijven fokken, dat is gewoon niet te tellen.
Helaas kunnen we het ook niet tegenhouden..
Als je na de zomer op een markt komt durf ik te zeggen dat meer dan de helft heel jong is en net van de moeder afkomt.
Soms hartverscheurend om te zien

Justmesandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 22:02

nou mooi dat ik iemand aan het lachen kan maken vandaag ;-) maar dacht dat je al weg was ........
wie zegt dat ie in de worst zou zijn geweest , dat is pure speculatie ..

maar ik weet het ik moet alles doen zoals andere zouden hebben gedaan ... of moet niks zeggen op bokt want je krijgt allemaal scheve gezichten en wijsvingers naar je toe ..

ik heb gedaan wat ikop dat moment het beste leek voor mijn situatie , helaas dat jullie daar niet blij mee zijn ....

jullie denken zeker , ... dat ik

toen ik een dekhengst op mijn merrie zette voor 1500,- dekgeld dat ik toen al bedacht had om het veulen aan een handelaar te verscheiten ??
jeeh goed bezig , ...

nee dat was echt niet mijn planning voor de wijsneuzen onder ons , helaas is het gelopen zoals het gelopen is , maar prima jullie weten alles beter als we allemaal zo waren als jullie was de wereld perfect ,

tnx voor de vingerstje *\o/*

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 22:09

Justmesandra schreef:
nou mooi dat ik iemand aan het lachen kan maken vandaag ;-) maar dacht dat je al weg was ........
wie zegt dat ie in de worst zou zijn geweest , dat is pure speculatie ..

maar ik weet het ik moet alles doen zoals andere zouden hebben gedaan ... of moet niks zeggen op bokt want je krijgt allemaal scheve gezichten en wijsvingers naar je toe ..

ik heb gedaan wat ikop dat moment het beste leek voor mijn situatie , helaas dat jullie daar niet blij mee zijn ....

Ben ik het ook wel grotendeels mee eens.
Niet per definitie om dit verhaal maar algemeen als je iets leuks verteld of je ergens bij meld en het is ze niet naar der zin komt heel bokt op je af?
Met commentaar etc. ipv onderbouwend te reageren zonder al te veel verwijten.
Wil zelf nu trouwens ook niemand persoonlijk aanvallen maar over het algemeen is dit mijn ervaring op bokt.

Als jij denk dat dit het beste was voor je situatie dan is dat zo, niemand anders kent het (eventuele) verhaal dus niemand hoeft er zo op te reageren zonder het bekend is.
Ik zou mezelf zeker niet aangevallen voelen en de eer aan je zelf houden.
Ieder zijn eigen mening.

Ik zou gewoon met zen allen blij zijn dat hij goed is terecht gekomen *D en ik blijf benieuwd naar zijn ontwikkeling, zeker weten.
Vind het altijd leuk hoe marktpaardjes opbloeien!

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 22:58

ik snap niet waarom dat mensen altijd wat te zeuren hebben,..
paarden die zo doorgefokt zijn en iets mankeren zkker ook altijd goed wil je zeggen?
Sandra kon ook niet weten wat er met het veulen zou gebeuren voor het zelfde was er een man of vrouw met een meisje gekomen om te kopen met de voorwaarde een goed leven en dan blijk t ook anders te zijn wat dan is het dan ook haar schuld beter uit te kijken?! Nee...
En waarom ik geruild heb is dat een 3jarige zadelmak eerder kans heeft op een tehuis dan een veulen, dus mensen die daar wat op te zeggen hebben jullie weten niet eens wat er gaande is geweest.

Verder heb ik ook eerder vermeld dat mijn moeder de paarden zomaar verkoopt of verhandeld naar een handelaar zo ben ik niet, dat heb je ook eerder kunnen lezen in een van de erdere reacties.
En wat nu nog problemen maken over de fokker, die kan er niets aan doen en over dat hij nu naar een beter plek is gegaan met 2 goede eigenaren dat ik zeker van weet dat hij er goed heeft!!

En serieus ben het gewoon een beetje moe om altijd maar kritiek te geven over wat hier gebeurt op bokt ;)
Is een site voor leuk samen met elkaar te communiceren en zo doet ieder dat op een ander mannier en gaat het niet altijd zoals iedereen dat wilt want zo zit dat niet in elkaar.

Ik vind dat als iemand nog een reactie stuurt ben dan possitief, fokker kan er niks over doen en ik kan er ook niets aan doen ;)

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 23:02

Justmesandra schreef:
jullie denken zeker , ... dat ik

toen ik een dekhengst op mijn merrie zette voor 1500,- dekgeld dat ik toen al bedacht had om het veulen aan een handelaar te verscheiten ??
jeeh goed bezig , ...

Nee maar mensen denken ook dat echte fokkers met de toppaarden die paarden nooit op de markt gaan...
Die worden ook geboren om hun hele leven lang te fokken of zwaar in de sport mee te draaien en niet te kunnen genieten van het leven en misschien maar tot hun 16 levenjaren vol te kunnen houden.
En als ze niet goed genoeg zijn mogen ze ook de deur uit, mensen zien dat ook niet in
Ik vind dat je een heel leuk veulen heb gefokt en niks verkeerds heb gedaan, misschien later wel een paardje wat de paarden met papieren ect wel gaat verslaan :D

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 23:04

IMJ schreef:
Jullie leeftijd ligt wel wat uit elkaar voor echte vrienden..?

Al was dat zo geweest mogt dat niet dan? *\o/*
Mensen met liefde voor paarden kunnen altijd vrienden zijn ook al is leeftijd verschil wel 60 jaar

Justmesandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 23:06

ach we hebben de mensen die niks te doen hebben dan krietiek geven wel spraak water gegeven haha

Justmesandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 23:14

nou , ff voor de duidelijkheid , ik heb al heel wat meegemaakt hoor met paarden handelaren heb ook vanalles al gezien en blah die blah , er komen van allerlei paarden op de markt van hoopje bij elkaar tot top paard , handelaren weten niet altijd wat ze te koop hebben want ze kennen de geschiedenis niet , ook al vertel je ze het er wel bij ...ze kunnen niet alles onthouden ... ze hebben er meerdere niet alleen jou speciale paard .

er komen ook heel veel kopers op een paarden markt en tja ook mindere goede kopers maar veel mensen komen daar om eens een keertje te kijken en om daar een goedkoop maar een van de beste uit te zoeken tja zo gaat dat nou eenmaal ....

wie is er dan slecht .... de fokker ... de handelaar ... of de koper ? de gene die hem slecht verzorgt als ie onder zijn hoede is die toch ... ach ja

ik vind het ook belachelijk dat iedereen het altijd maar beter weet , en ja soms weet je dingetjes niet van te voren , en gebeuren dingen gewoon .
op bokt moeten ze andere mensen lekker in hun eigen waarde laten en niet hun visie bestempelen laat mensen hun ding doen en dan bedoel ik gewoon over het algemene plaatje gezien ,

ik heb inmiddels al meerdere paarden gehad en heb al veel paarden "opgeknapt" en een nieuw baasje gegeven , tja nu met valentino liep het allemaal net eventjes iets anders ,... maar al met al ben ik blij dat hij op een goei plekje staat

valentino staat lekker te smikkelen en maakt zich nu nergens druk om .....

nottie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:38

klopt valentino is heel gelukkig en wij zijn heel gelukkig met hem en dat is het belangrijkste dat en het paard en de eigenaren gelukkig zijn met het paardje en dat hij lekker op de wei en in de kudde loopt mensen stop nu met iedereen verwijten te maken valentino is er goed van af gekomen dus stop met alles en ga gewoon lekker positieve reacties geven hij een een harstike moooi en lief veulen dus wij zijn gelukkig met hem wat willen jullie nog meer en sandra je hebt een kei mooi veulen gefokt en nu voortaan positieve dingen op sandra en de andere die valentino kennen

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 00:47

Blij dat hij nu goed staat maar een ding: als je een paard fokt ben je een fokker niets meer en niets minder