Redelijk unieke situatie........

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Re: Redelijk unieke situatie........

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:03

Na de natte zomer en nat begin van de herfst, was ik ook erg blij met de droge maand november.
Ik heb de paarden aan huis, met 3 ha weide voor 3 tot maximaal 6 paarden, maar helaas veengrond met leem eronder, dus als het eenmaal nat wordt, wordt het ook erg zacht en soppig.

De paarden zakten al wel wat weg, maar geen plassen, dus ze hebben nog heerlijk overdag op het land kunnen lopen. De uren dat ze niet in de wei lopen, lopen ze op de paddock met grote inloopstal en eventueel voor de nacht in een stal.
Door de regen van de afgelopen dagen is alles weer flink nat en drassig, water staat weer op het land, maar zo lang ze zich rustig houden en het niet te modderig wordt, mogen ze Camarque-paardje spelen tot het gras op is... Hopen dat het regenweer snel overwaait en er droog en kouder weer aan komt, want als het rond het vriespunt is met droog weer, kunnen ze weer lekker het land op...

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:08

Moderatoropmerking:
Inmiddels wijkt de discussie een beetje af van het onderwerp van het topic; de TS geeft aan niet van stal te willen veranderen, het heeft dan ook geen zin hier op door te blijven gaan. Een discussie over het onderwerp moet overigens gewoon kunnen, maar dat kan ook in anderen topics. Er zijn diverse topics te vinden over het onderwerp 24/7 op stal in de winter. In dit topic mogen natuurlijk wel adviezen aan de hand van het onderwerp gegeven worden, mits de discussie respectvol verloopt.
Alvast bedankt.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:11

He Sandrina!
Lekker he dat ze zo lang buiten stonden, helaas is het nu wel over. t land is echt zeiknat he!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 10:41

Miesjex schreef:
He Sandrina!
Lekker he dat ze zo lang buiten stonden, helaas is het nu wel over. t land is echt zeiknat he!

Zolang het duurde, was het heerlijk. Maar nu is het weidegrazen voorbij, jammer!!!!!
Ken ik jou persoonlijk; je woont zo dichtbij?

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:05

haha ja sandrina ik ben van Djebby :P