Nakomelingen Elcaro en/ of Emilion?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Re: Nakomelingen Elcaro en/ of Emilion?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:54

Mijne wel.. :j Heeft een erg goed achterbeen gebruik.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:28

Jaa mijne ook, soms iets te.. als ze steigert.
Maar ze loopt eigenlijk van nature met veel achterbeen gebruik.

xbrittdonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:35

haha oke ! :)

als we gewoon trainen voor dressuur ofzo, en het wordt haar te moeilijk gemaakt
door bijvoorbeeld: veel stelling vragen, haar iets terug laten komen in draf, wordt ze heet en als ze het zo
moeilijk vind dan komt ze in protest en veranderd ze echt even in een achterlijk paard dat wel 2 minuten lang
alleen maar op de achterbenen kan staan! en daarna geeft ze toe en loopt ze zo lekker! het wordt wel veel
minder met dat steigeren.. eerder deed ze het om elke kleine oefening. Nu gelukkig niet meer. Ook weet ik
nu wel hoe ik beetje moet handelen als ze dat doet en vind ik er ook niets engs meer aan .. maar toch is
het nooit fijn !

Maar als mevrouw het moeilijk krijgt, tja dan laat ze even weten dat zij ook nog een eigen willetje heeft..
doen die van jullie dat ook? in protest gaan, even laten weten dat hun er ook nog zijn als het moeilijk wordt?

lovesal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:59

Welkom brittdonna!

Die van mij steigerde voorheen ook heel erg. En nu doet ze het af en toe als ze iets echt niet wil.
We hebben haar 2,5 week terug laten insemineren met Amazing Star. Maar ze is helaas niet drachtig. Vrijdag moeten we weer terug komen voor een 2e keer.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:51

Is ze ondertussen al drachtig??

En hoe gaat het verder bij jullie?

Bij mij ging het een poosje goed, springles gehad ging echt suuper en ook mee genomen op concour niet gestart maar wel daar gereden. En ineens klapte het weer om.. Stijgeren en protest, durfde er ook niet meer op. Ze was weer voller geworden (staan nu veel in t land) en met beide zadels deed ze het. Had les met mn andere paard en de instructeur ging haar rug voelen, die was echt heel gevoelig. Ze werd gewoon kwaad als je eraan kwam.. Heb haar toen paar wk laten staan. Druk met school en mn andere paard ging even voor, die ging goed en startte ik regelmatig. Ben haar nu sinds 2 wk weer wat aan het longeren, der rug is niet meer gevoelig. Maar nog niet weer erop gestapt.. We gaan over 1,5 wk op vakantie en wilde eigenlijk eerst de zadels laten controleren voordat ik er weer opga, alleen dan zijn we zo weer dik een maand verder dus doe ik dat maar na de vakantie. Nu lekker longeren. Gister met de paardenn bij de hoefsmid geweest, hij zij heel nuchter.. Als je zeker wilt weten of het wel/niet het zadel is, dan stap je er toch zonder op? Nou mijn reactie was echt; dag! Heen zin om er binnen 10 sec naast te liggen. Vanmorgen kriebelde het toch wel, tijdens t longeren is ze zoooo lief.. En verder in omgang is het ook een schat. Nou mn moeder vond het prima, toch maar geprobeerd (wel huiverig). Eerst btje stappen.. Nou niks aan de hand, toch maar even proberen te draven. Nou niks aan de hand, kon heerlijk stil op dr zitten. Was bang dat ik haar dan tegen ging werken, maar ze heeft een fijne draf met stille rug dus zat zelf als een huis. Toch ook ma ff gegallopeerd, wel goed schrap gezet want meestal geeft ze met aanspringen wel een rare sprong of een bok.. Nou dat gaf ze niet eens. Heb nog nooit zo fijn op haar gereden. Mn moeder heeft het gefilmd, mn vader geloofde het niet (het is eigenlijk zijn paard..). Dus had ik bewijs. :D

Duss nu weet ik niet zo goed wat ik moet. We gaan regelmatig heen om de zadels te laten controleren, of ze echt goed liggen maar schijnbaar ligt het haar toch dwars..
Dus eerst ma ff lekker longeren en zo erop. Dacht eerst, is het zo niet te belastend.. Mja zij mn moeder ook, zo loopt ze 100x beter dus schijnbaar niet, anders gaf ze het wel aan. Morgen even klein sprongetje met der maken, kijken hoe ze dat zo oppakt. Maar moet ook even zien, wil haar niet te veel in de rug tegenwerken. :)

Dat was mijn verhaaltje weer!
T is wel rustig inn het topic hier.

lovesal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:20

Jeetje hee, dat is wel even minder zeg! Hopelijk komt het weer goed met jullie!
Bij mijn merrie heb ik dit ook gehad en toen zat er een nekwervel scheef.

Ze is trouwens 1,5 week terug drachtig gescand :D En vandaag ben ik weer is met haar op wedstrijd geweest!! Ik heb donderdag weer voor het eerst gereden sinds 3 wkn en het ging echt zo fijn. Vrijdag ging het weer zo fijn dus toen heb ik even gekeken of er nog ergens een wedstrijd was met nog plek. In laren was er nog plek dus gister gemaild en ik mocht starten.
in de ring begon ze echt even stout te doen, maar toen ik begon was het eigenlijk zo goed als over. Alleen in galop moest ik R-V van hand veranderen en op X eenvoudige wissel maar toen kwamen er net paarden door het bos heen langs de ring en dat vond ze heeel eng :') Dus toen kwam ze even in de staak en kreeg ik meteen 2. Maar verder ging het wel netjes. In deze proef had ik 202 punten. 2de proef ging voor me gevoel echt veel beter weinig fouten.. maar de jury vond het blijkbaar minder dan de 1e proef, hier had ik 196. Maar ben echt super blij met der, zo lang niks gedaan en dan doet ze zo goed haar best :D

lovesal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:23

Vriendin heeft foto's gemaakt :)

Afbeelding

schouderbinnenwaarts
Afbeelding

Afbeelding

travers
Afbeelding

:+:
Afbeelding

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 08:26

Hee Allemaal,

Ik had ook een Emilion draak van een dier de laatste weken voordat hij weg ging. We hebben alles nagekeken maar konden niks vinden, achteraf denk ik toch dat hij wat mankeerde. Hij kon het welleens op zijn heupen krijgen. Paard is via de handelaar verkocht maar heb er helaas nooit meer wat van gehoord.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:39

Zo... Dit topic is ook al niet meer zo actief.. -O- Jammer!

Met mijn Emilion gaat het momenteel wel goed! *Afkloppen* 2 september hebben we weer concour gehad, na ruim 2 maanden niet meer te zijn geweest (vakantie en dergelijke) en hij pakte het eigenlijk wel heel goed op! Had 1 pechbalkje helaas. Hier een fotootje van toen :)

Afbeelding

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 19:09

Goed bezig!! Wegens persoonlijke omstandigheden ben ik ook ff niet actief geweest...
Met die van mij gaat het ok. Laatste tijd niet zo fanatiek geweest. Geen tijd en hoofd bij andere dingen...
Ik start volgend jaar buiten pas weer. Heb haar nu op Pianissimo van Cavalor (muesli) en moet zeggen dat ze het er goed op doet!! *afkloppen*. Ze schrikt en mutst nog wel, maar heb het idee dat het minder is en makkelijker afvloeit...
Laatst tijd veel lekker gesprongen en buitengereden. Veel leuke dingen en het gaat super! Ze kan mij nog veel leren met springen :)

Hier mijn knapperd!
Afbeelding

xbrittdonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:37

Nou laat ik dan ook maar is even weer een berichtje achter laten,
ik ben met mijn kanjer dit weekend nederlands kampioen met zestal rijden geworden!
en drie weken geleden, twee keer nummer 1, dus in beide ringen, in Geesteren met een dressuurwedstrijd :o

dus ik ben super tevreden! /3 <3

AnneVisser21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:07

Ik heb ook een Elcaro nakomeling! Utah is nu 11 jaar en we rijden in de M1. Het voorwaartse dat jullie noemen herken ik niet zo ;) Ik zal even kijken of ik binnenkort een foto kan plaatsen van mijn paardje!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:08

Leuk dat er weer wat te lezen is over Elcaro's. :-)
Emilion ken ik enkele nakomelingen van. Ze zijn ijverig, is mijn ervaring.
Zelf hebben wij ook een nakomeling van Elcaro. Foto's staan in mijn profiel. :-)

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 11:27

Wat een mooi paard DVB!!! Valt me wel op dat veel Elcaro's hetzelfde hoofd en front hebben <3
Met van die lekker wakkere ogen :D

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 12:25

Voor de geinteresseerden; heb mijn profiel ff bijgewerkt :D

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:35

Dankjewel voor je compliment Wanted.
Na het zien van jouw profiel begrijp ik je reactie over de ogen, Wanted. :j
Erg leuk paard, en papiertechnisch gezien vind ik die van jou ook leuk gefokt.
Ik ben bij mijn bovenstaande post vergeten te schrijven dat bij mijn donkerbruine merrie, Elcaro in de tweede generatie zit. Haar vader is namelijk springgefokt...
Maar ik moet erbij zeggen dat deze springmerrie fijne bewegingen heeft gekregen, dankzij Elcaro.
Geen enkele dag is hetzelfde met deze merrie. Op stal en in de omgang heeft ze een zeer fijn karakter. Buiten haar stal kan ze wel fris zijn (stuiterbal) maar wel op een on-gevaarlijke manier.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:55

Hoe gaat het met jullie paardjes?
Met die van mij gaat het stukken beter. Ze is een paar keer behandeld door Mark Schuiling en sindsdien is ze weer te rijden.
Ze had twee wervels in haar rug gedraaid waardoor haar ribben pijn deden en nog meer. Als ik mijn voeten aanlegde trapte ze me erbijna
af en ze beet zelfs naar mijn voeten, gelukkig gaat het nu steeds beter. Ze blijft haar lastige momenten houden maar we hebben vooruitgang.
Afgelopen weekend op concours geweest, voor het eerst weer. Ze was heel rustig, ik opstappen flipte ze helemaal zaten bijna bovenop een auto.
Uiteindelijk werd ze op het inrij terrein rustig en ontspande ze. In de proef was ze erg braaf. Had 180 en 187 en 6e en 7e prijs. Echt super dus.

2 dagen erna stap ik er weer op, kon ik er niks mee. Dus ik wilde stoppen, ging stilstaan, kwam ze recht omhoog. En toen lagen we samen op
de grond, ging gelukkig goed. Gister gelongeerd en vandaag er weer op, niks aan de hand. Mevrouw zal wel spierpijn gehad hebben of zo.
Het is ook wat, volgende week mogen we weer op concours.

Afbeelding