NRPS hengstenkeuring, wie gaat er heen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Re: NRPS hengstenkeuring, wie gaat er heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:31

Ik heb trouwens alle pony's op film, kan dit op dvd zetten en degene die het willen hebben toesturen. Weet niet of de kwaliteit goed is omdat heel gek de camera ondanks dat ik alles eraf geknipt en geplakt had (heeft 1,5 uur geduurt) nog vol zat en dus ter plekken nog moest wissen met als gevolg batterij bijna leeg.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 00:12

kan je ook filmpjes op youtube zetten ?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 00:16

zijn er echt heel veel en kan ze niet bewerken op de pc, het fijne programma dat erbij zit loopt vast bij opslaan of start niet eens op. Ook bij opnieuw instaleren en op de andere pc. Heb op 1 na alle pony's op harde bodem, op een paar na op zachte bodem en op een paar na in de kooi.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 00:21

ok ! ja ik ben ook niet zo technisch.. dus kan je er helaas niet mee helpen. maar ben uiteraard wel geinteresseerd in filmpjes van nr 32 :o

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 07:58

niet eens van 45 ;)

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 08:53

ja ook :P :D

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 11:32

Er zitten een paar interessante hengsten tussen qua bloedlijnen. Ben benieuwd hoeveel er de 2de bezichtiging zullen overleven. Degene die voor ons interessant zijn qua bloedlijn zullen om de een of andere reden wel weer eruit vallen. ^)

Iemand een foto van nr60. en de complete afstamming? Die zat nl niet in mijn lijst.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:00

de foto's staan erop!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:49

Site :)?

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:54

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:55

ponyparadijs schreef:
Waarschijnlijk komen die wel op de site van sandra nieuwendijk.
http://www.sandranieuwendijk.nl/
Maar dat zal nog wel een paar dagen duren

Ze zullen hier dan wel op staan!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:50

Hier wat plaatjes van de keuring van het hengstje die hier in training staat

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:12

En zijn er nog mensen die naar de 2e bezichtiging gaan kijken?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:03

As zaterdag is toch 2e en 3e bezichtiging? Iemand enig idee van de tijdsindeling? (3j rijpaardhengsten)?
Ik vrees dat we niet kunnen komen, ze gaan dan in de stal metselen, maja wie weet.....

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:15

Ik kom niet
mischien de showdag en probeer het welsh en appaloosa te bezoeken

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:11

ok jammer ! maar dan zal ik proberen een verslagje te maken :D

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 01:14

Opzich heb ik alle ponyhengsten gezien en ondanks dat ik ze dan niet kan volgen, kan ik toch op de showdag zien hoe ze zijn verandert. Daarbij heb ik zo goed als mijn keuze kwa hengsten gemaakt voor komend jaar. Debora door champie, Myrza nog een keer crempie proberen, en Lisa en Dewi eerst eens kijken hoe ze eruit zien.

Lisa is momenteel bezig met een grote verandering. Ze straalt ineens zoveel kracht uit dus moet nog beslissen en bekijken of ze haar energie daarvoor nodig heeft of dat ik haar toch weer een keer dek. Dewi hangt er vanaf of ze een merrie of hengst geeft (ander denk ik dat despi wel een mooie match is), anders wil ik haar misschien verkopen en als ik Evy al laat dekken dan graag door carino.
Nu nog hopen dat alle hengsten beschikbaar zijn.

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:05

Gisteren werden er weer eens door het NRPS belachelijke beslissingen genomen bij het verrichtingsonderzoek!!
Er werd een pony hengst gereden door 2 volwassen kerels en pony werd lekker in de krul getrokken zonder ook maar een normale beweging te zien, een ponyhengst wist echt niet wat hij met zijn ruiter aanmoest en liet geen enkele sprong zien die paste ging er met een rot gang eroverheen amazone bleef een kilometer achter het was niet om aan te zien. Dezelfde pony werd in de dressuur in elkaar getrokken met de kop erop maar wederom zonder beweging. een andere pony hengst was in de 2e dag bij de dressuur rond uit kreupel en liet de volgende ook zien dat zijn voorvoeten hem zeer deden. Met het springen vond hij eigenlijk dat hij niet hoefde te springen maar deed dit eindelijk dan toch vanwege de kwaliteit van de amazone. Bijna alle hengsten kwamen erdoor 1 werd afgewezen ondanks voldoende verrichtingen en deze pony was echt een pony die de hele test geen pas verkeerd zette en een super mooi voorbeen liet zien bij zowel het springen als dressuur maar ja dat wordt natuurlijk niet gewaardeerd!!! Loopt er een volbloed arabier bij als een brave pony die de plaatselijke mestvork had ingeslikt. Zo stijf en ook nog met een kamelenstap (telgang). Bij de paarden kon ik ook geen haleluja zingen een voshengst die in galop stap en springen zo wijd was dat er wel een olifant tussen paste, maar die was dan ook van een gerenomeerde stal en een aparte bloedvoering. Een schimmelhengst die zeker niet misttaand was bij Friezenkeuring het enige wat hij wel kon was springen.
Tja er was een eigenaar teleurgesteld weggegaan wat zeer te begrijpen was ik had deze hengst voor mijn merries uitgezocht maar goed dan dit jaar maar geen dekkingen. Kijk wel verder bij de Welsh hengsten zal ook zeker bij mijn merries passen.
NRPS mag dan denken dat ze geweldige paarden ponys hebben ,maar gisteren ging ik toch met een vette kater naar huis en snap verlopig even niets meer van dit stamboek. Ga dus vandaag ook maar niet meer kijken bij de herkeuring of 2e 3e bezichtiging levert niets op vrees ik ........

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:09

macke schreef:
Gisteren werden er weer eens door het NRPS belachelijke beslissingen genomen bij het verrichtingsonderzoek!!
Er werd een pony hengst gereden door 2 volwassen kerels en pony werd lekker in de krul getrokken zonder ook maar een normale beweging te zien, een ponyhengst wist echt niet wat hij met zijn ruiter aanmoest en liet geen enkele sprong zien die paste ging er met een rot gang eroverheen amazone bleef een kilometer achter het was niet om aan te zien. Dezelfde pony werd in de dressuur in elkaar getrokken met de kop erop maar wederom zonder beweging. een andere pony hengst was in de 2e dag bij de dressuur rond uit kreupel en liet de volgende ook zien dat zijn voorvoeten hem zeer deden. Met het springen vond hij eigenlijk dat hij niet hoefde te springen maar deed dit eindelijk dan toch vanwege de kwaliteit van de amazone. Bijna alle hengsten kwamen erdoor 1 werd afgewezen ondanks voldoende verrichtingen en deze pony was echt een pony die de hele test geen pas verkeerd zette en een super mooi voorbeen liet zien bij zowel het springen als dressuur maar ja dat wordt natuurlijk niet gewaardeerd!!! Loopt er een volbloed arabier bij als een brave pony die de plaatselijke mestvork had ingeslikt. Zo stijf en ook nog met een kamelenstap (telgang). Bij de paarden kon ik ook geen haleluja zingen een voshengst die in galop stap en springen zo wijd was dat er wel een olifant tussen paste, maar die was dan ook van een gerenomeerde stal en een aparte bloedvoering. Een schimmelhengst die zeker niet misttaand was bij Friezenkeuring het enige wat hij wel kon was springen.
Tja er was een eigenaar teleurgesteld weggegaan wat zeer te begrijpen was ik had deze hengst voor mijn merries uitgezocht maar goed dan dit jaar maar geen dekkingen. Kijk wel verder bij de Welsh hengsten zal ook zeker bij mijn merries passen.
NRPS mag dan denken dat ze geweldige paarden ponys hebben ,maar gisteren ging ik toch met een vette kater naar huis en snap verlopig even niets meer van dit stamboek. Ga dus vandaag ook maar niet meer kijken bij de herkeuring of 2e 3e bezichtiging levert niets op vrees ik ........

In dat geval heeft je poes ook weer een enorme meevaller gehad bij thuiskomst.

cristinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:44

@Macke, als ik het goed begrijp heeft de NRPS jury dus de beste hengst naar huis gestuurd? Hoogst merkwaardig.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:58

marjolein88 schreef:
En zijn er nog mensen die naar de 2e bezichtiging gaan kijken?

Nope deze sla ik helaas over vanwege tijdgebrek. Ik kijk net zoals lailapri op de hengstenshowdag wel hoe ze zijn verandert :D

Marjolein zag gister dat desperado bij de nakeuring van het nrps staan voor vandaag. Issie door?

Nou succes morgen voor diegene die morgen weer op pad moeten met hun hengst(en) en voor diegene die gaan kijken veel plezier!

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:46

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:04

cristinaa schreef:
@Macke, als ik het goed begrijp heeft de NRPS jury dus de beste hengst naar huis gestuurd? Hoogst merkwaardig.

Helaas dat staat er niet dat de beste naar huis gestuurd is , maar als je er geweest was had je gezien dat Empire kreupel liep dat Sagrand een stijve volbloed arabier is Dat Zip niet weet wat hij met zijn ruiters moest en ook regelmatig in de staak was. Dat de du bois gereden ( getrokken) werd dorr 2 volwassen kerels die hem buiten voor het springen aan nog even nagekeken hebben. DIT is mijn bezwaar praat niet over sportfokkerij als dit het moet zijn!!!!
In 1 woord kan ik samenvatten maar dat mag niet op bokt Kl> te maar de toekomst zal het leren.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:22

Iemand toevallig "live" vanuit ermelo bij de 3j rijpaardhengsten?

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:40

'onze' Spielberg hengst is goedgekeurd! (nummer 5)
De Dreamcatcher is (zoals ik begreep) tot de 3e bezichtiging gekomen. (nummer 13)