Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ponyparadijs schreef:Waarschijnlijk komen die wel op de site van sandra nieuwendijk.
http://www.sandranieuwendijk.nl/
Maar dat zal nog wel een paar dagen duren
macke schreef:Gisteren werden er weer eens door het NRPS belachelijke beslissingen genomen bij het verrichtingsonderzoek!!
Er werd een pony hengst gereden door 2 volwassen kerels en pony werd lekker in de krul getrokken zonder ook maar een normale beweging te zien, een ponyhengst wist echt niet wat hij met zijn ruiter aanmoest en liet geen enkele sprong zien die paste ging er met een rot gang eroverheen amazone bleef een kilometer achter het was niet om aan te zien. Dezelfde pony werd in de dressuur in elkaar getrokken met de kop erop maar wederom zonder beweging. een andere pony hengst was in de 2e dag bij de dressuur rond uit kreupel en liet de volgende ook zien dat zijn voorvoeten hem zeer deden. Met het springen vond hij eigenlijk dat hij niet hoefde te springen maar deed dit eindelijk dan toch vanwege de kwaliteit van de amazone. Bijna alle hengsten kwamen erdoor 1 werd afgewezen ondanks voldoende verrichtingen en deze pony was echt een pony die de hele test geen pas verkeerd zette en een super mooi voorbeen liet zien bij zowel het springen als dressuur maar ja dat wordt natuurlijk niet gewaardeerd!!! Loopt er een volbloed arabier bij als een brave pony die de plaatselijke mestvork had ingeslikt. Zo stijf en ook nog met een kamelenstap (telgang). Bij de paarden kon ik ook geen haleluja zingen een voshengst die in galop stap en springen zo wijd was dat er wel een olifant tussen paste, maar die was dan ook van een gerenomeerde stal en een aparte bloedvoering. Een schimmelhengst die zeker niet misttaand was bij Friezenkeuring het enige wat hij wel kon was springen.
Tja er was een eigenaar teleurgesteld weggegaan wat zeer te begrijpen was ik had deze hengst voor mijn merries uitgezocht maar goed dan dit jaar maar geen dekkingen. Kijk wel verder bij de Welsh hengsten zal ook zeker bij mijn merries passen.
NRPS mag dan denken dat ze geweldige paarden ponys hebben ,maar gisteren ging ik toch met een vette kater naar huis en snap verlopig even niets meer van dit stamboek. Ga dus vandaag ook maar niet meer kijken bij de herkeuring of 2e 3e bezichtiging levert niets op vrees ik ........
marjolein88 schreef:En zijn er nog mensen die naar de 2e bezichtiging gaan kijken?
cristinaa schreef:@Macke, als ik het goed begrijp heeft de NRPS jury dus de beste hengst naar huis gestuurd? Hoogst merkwaardig.