NRPS Merriekeuring 2012 ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein88

Re: NRPS Merriekeuring 2012 ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:45

haha ik ken het Lau !! ik wil eigenlijk alle keuringen wel af om te kijken, maar sommigen gaan echt niet lukken helaas.. Probeer wel in Assendelft en de Mortel wel nog te komen kijken :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:50

Gezellig als je naar assendelft komt

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:04

Als onervaren vraag ik me af of de staart van mijn paard te kort is om haar netjes te presenteren op de keuring? Of is het beter om er een nepstaart aan vast te maken? En zo ja, hebben jullie daar ervaringen mee?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QLHEGPXS.jpg

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:11

Die staart kan best. De eventuele primiering is niet afhankelijk van de lengte van de staart. En zo kort is hij niet!

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:21

Ik ben opzoek naar een goeie voorbrenger, voor de keuring in Roden.
Hebben jullie een tip wie ik daarvoor kan vragen?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:27

Keuring in roden? Is dat van het NRPS?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:30

Even navragen bij het secretariaat van die afdeling of ze zelf voorbrengers hebben. Zeeland heeft voor voorbrengers.

Mijn merrie heeft het gepresteerd om zich te verwonden tijdens het trailerladen. Helaas is de wond weer opengegaan vorige week. Helaas zal die niet meer voldoende hersteld zijn om deel te nemen aan de keuring. Stamboek verwittigd en vrijdag belden ze naar mijn vader met de vraag of ze de merri mochten doorschuiven naar de late veulenkeuring. Blijkbaar mogen merries die om veterinaire redenen of andere geldige afwezigheids reden naar de late veulenkeuring.

Normaal gezien komen we wel in Zeeland kijken. We maken er gewoon een dagje uit van. :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:37

Noord-Holland heeft ook voorbrengers. Dus mensen die naar Assendelft gaan kunnen bij het secretariaat de voorbrenger regelen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:39

Dat is inderdaad een mogelijkheid. Dat je naar de late veulenkeuring gaat. Geeft je een kans om haar wond goed te laten helen en toch nog dit jaar naar de keuring te kunnen gaan.
Wat voor merrie heb je Petra?

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:46

Bedankt ponyparadijs! De staart ziet er in ieder geval verzorgd uit.. Maar zou hem zelf liever nog 20 cm langer zien := .. Maar helaas groeit ie niet zo snel..

Weet iemand of er ook voorbrengers zijn in Lunteren? Een kennis van me wilde wel voorbrengen en heeft hier nu ook al een aantal keer geoefend met mijn merrie. Waarschijnlijk miscommunicatie want hij is op vakantie in de week van de keuring -O- ..

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:48

Een Sir Donnerhall x Ravel STV x Uniform x Variant. Het was de enige dressuurgerichte afstamming die ingeschreven was zag ik in het programmaboekje en tot mijn stomme verbazing zijn er geen veulens ingeschreven. Slechts 2 ponyveulens.

Gelukkig is Ermelo nog doenbaar voor ons om naar toe te rijden. Ben echt blij dat het niet meer in Lunteren is zoals vroeger. Dat was niet haalbaar dan voor ons.

Ik duim alleen dat het Zaterdag mooi weer wordt. De laaste keer was het verdomd koud in Vrouwenpolder en erg bewolkt. Ik denk dat ik mijn fototoestel en videocamera mee neem. Lekker oefenen.

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:19

ponyparadijs schreef:

Jazeker, 28 juli

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:25

Fredt de staart is voor het mooie wat aan de korte kant, maar ze zullen je er niet op afrekenen hoor!

En in Lunteren zijn trouwens genoeg voorbrengers die je kunt aanspreken :j Zowel van het nrps als merrie/hengstenhouders die daar rondlopen en bereid zijn om ook voor anderen rond te rennen!

petraaken schreef:
Blijkbaar mogen merries die om veterinaire redenen of andere geldige afwezigheids reden naar de late veulenkeuring.

:j Ik ben vorig jaar met mijn merrie ook naar de late veulenkeuring geweest omdat ze op de nationale keuring thuis was gebleven omdat haar veulen een schimmelinfectie had gehad.
Hopelijk geneest de wond mooi en kun je haar netjes op de LVK voorstellen!

Mijn veulen ziet er trouwens een partijtje lelijk uit met zijn deels verloren veulenvachtje :(:) Maar goed we hebben nog 1,5 week al denk ik niet dat dat zoveel verschil gaat maken...

En is die keuring in roden niet van de welsh?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:29

Rianne, ik plukte mijn veulens altijd zoveel mogelijk als ze naar de keuring gingen als ze in het verharen waren. Hoodje laat ik met rust maar hals, buik en billen deed ik wel. Zeker voor de nationale zat ik zoveel mogelijk veulenhaar er uit te halen.

Is het binnen of buiten nu het in Ermelo is die late veulenkeuring?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:49

Late veulenkeuring is buiten op het gras naast de zandbaan

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:51

ayhno schreef:
ponyparadijs schreef:

Jazeker, 28 juli

Bijna goed, 28 juli in Tolbert.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:52

Kijk tolbert is dan weer een plaats die ik wel kan linken met het NRPS

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:58

ponyparadijs schreef:
Late veulenkeuring is buiten op het gras naast de zandbaan

O jee denk niet dat ik mijn hoefsmid een plezier doe om te vragen om er ijzers onder te zetten van die merrie. := oktober kan goed weer zijn en droog maar even goed complete herfst en nat. :+

*edit* zou het ermee te maken dat het lot ons niet goed gezind was omdat we hoofdstel nr 13 hadden? :+

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:19

Maar je kan tegen die tijd altijd nog beslissen of je wel of niet gaat. Vorig jaar hadden we echt heel mooi weer. En was het gras heel goed te doen zonder ijzers.

Had je merrie nu ook zonder ijzers naar de keuring gegaan?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:32

Ja nu ook zonder ijzers. Het is het branden dat ze erg bang van is. Zij wordt altijd als eerste gedaan als er moet bekapt worden. Ze wordt dan niet nerveus. Degene die beslagen wordt is altijd de laatste. En als ik zie hoe ze reageert als hij bezig is met het warme ijzer op de hoef ben ik niet echt happig om die te beslaan.
Heb al genoeg pech voor de rest van het jaar gehad. :+

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:36

Maar waarom dan niet koud beslaan? Die van kon voorheen ook niet tegen warm beslaan nu gaat dat wel (na 4 jaar)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:49

Zijn er hier nog meer mensen die naar de keuring in de Mortel gaan, 7 juli?
Voor ons de eerste keer naar een keuring, dus ik ga ws a.s. zaterdag eerst even 'de kunst afkijken' in Vrouwenpolder.
En als iemand in de Mortel een goede voorbrenger weet, graag!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:06

MarChak je zou even contact kunnen opnemen met de plaatselijke afdeling. Die zorgen normaal gezien dat er een paar voorbrengers zijn. De dag zelf moet je dan even naar hen vragen aan het secretariaat. iemand zelf regelen kan natuurlijk ook.

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:41

Wij gaan ook naar de Mortel. De merrie is nu 7 jaar en doet mee bij de 4-jaar en oudere merries en loopt de zadelrubriek.
Ik zoek ook nog een voorbrenger, want ze kan veel harder lopen dan wij!
Heb nog wel een vraagje aan de kenners hier: Omdat de merrie ook in de sport loopt staat ze rondom op ijzers. Zouden jullie schroeven draaien voor het voorbrengen aan de hand? Of ziet de jury dat niet graag?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:46

Volgens mij is de mortel op zand. Maar op het gras zou ik zeker schroeven indraaien hoor. Doen wij ook altijd. Als ze gaat glijden laat ze zich ook niet meer zo goed zien en dat is natuurlijk niet gunstig met de keuring!