Afstammelingenkeuring 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:55

Rachral schreef:
De verkoper houdt op deze manier wel een hoop geld in zijn tas want de kosten voor zo'n afstammelingenkeuring zullen niet gering zijn. Hij hoeft ten slotte niet voor P.S. reclame te maken.
Misschien vallen de veulens toch tegen, en is daarom door de nieuwe eigenaar besloten de afstammelingenkeuring van BW niet door te laten gaan ? (en natuurlijk is dat speculatie)

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 23:14

Ik ben vandaag bij de keuring van Bon Bravour geweest,en om eerlijk te zijn vielen ze mij een beetje tegen.

Vond ze allemaal(op een uitondering na)wel héél erg fijn in het beenwerk en wat weinig ontwikkeld.
Enkele fijne veulens ertussen,ook enkele goede bewegers maar dat waren ook diegene uit de betere moeders.

Wel allemaal erg chique hoofdje en mooi front erop.

Zeker niet slecht hoor,wil hem niet afkraken,maar voor mij heeft hij wat te weinig verbeterd op de merries.

fokfanaat

Re: Afstammelingenkeuring 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 23:16

fijn om je mening te lezen.

Mutzzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:20

ik ben gisteren bij Chippendale gaan kijken. Zeer mooie veulens die allemaal goed in het front bewogen MET gebruik van het achterbeen. Ik was zelf een beetje bang voor de lengte in het lijf maar vond dit zeker niet tegenvallen. Denk nog steeds wel dat het later bobybuilders gaan worden maar daar is niks mis mee. Conclusie voor ons, zeker de moeite om op het lijstje te zetten

wilanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 11:10

Ik ben gisteren ook op de afstammelingenkeuring van Chippendale geweest en ben het deels wel met het bovenstaande eens. Het waren veelal mooie en luxe veulens. Hij geeft mooie koppies en goed gevormde lange halzen met een goede bespiering. De meeste veulens hadden lengte in het lichaam en goede verbindingen. In de beweging maken ze zich heel mooi. Maat zal hij niet toevoegen en achterbeengebruik is redelijk, ik zie liever iets meer kracht en buiging (al liepen er ook 2 hele goeie bij 1 uitgezocht en 1 geprikt) De kwaliteit van de merries was op een paar uitzonderingen na matig.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 11:55

dat klinkt echt wel goed, had hem al op de lijst voor mijn montecristo, maar denk dat ik het maar gewoon ga doen.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:23

amaze schreef:
Rachral schreef:
De verkoper houdt op deze manier wel een hoop geld in zijn tas want de kosten voor zo'n afstammelingenkeuring zullen niet gering zijn. Hij hoeft ten slotte niet voor P.S. reclame te maken.
Misschien vallen de veulens toch tegen, en is daarom door de nieuwe eigenaar besloten de afstammelingenkeuring van BW niet door te laten gaan ? (en natuurlijk is dat speculatie)

Het aflassen van de afstammelingenkeuring is pure oplichterij van de fokkers. Ook de veulens van Bretton woods moeten getoond worden, verkocht of niet. Als BW bij PS staat, wil niet zeggen dat er geen nederlanders meer mee dekken.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:46

fokfanaat schreef:
dat klinkt echt wel goed, had hem al op de lijst voor mijn montecristo, maar denk dat ik het maar gewoon ga doen.

Onderstaand de korte samenvattingen van Chippendale en Bon Bravour

Chippendale (Lord Letherdale x Negro x Landadel)
Uniforme collectie voldoende ontwikkelde veulens met uitstraling die ruim voldoende tot goed in het dressuurpaardenmodel zijn gebouwd.
De stap is zuiver en ruim voldoende van ruimte en voldoende van souplesse.
De draf is lichtvoetig, goed van ruimte en ruim voldoende gedragen.
De galop is ruim voldoende van ruimte.
De veulens bewegen doorgaans bergop met een goede houding.

Bon Bravour (Painted Black x Chronos x Linards x)
Collectie ruim voldoende tot goed ontwikkelde, hoogbenige veulens die voldoende in het dressuurmodel zijn gebouwd.
De stap is zuiver en voldoende van ruimte.
De draf en galop zijn ruim voldoende van ruimte.
De veulens zouden meer met de schoft omhoog moeten bewegen en meer lichaamsgebruik moeten hebben.

De rapportage van de hengstenkeuringscommissie in combinatie met de resultaten van de bij de fokkers thuis geïnspecteerde veulens zullen verwerkt worden tot een exterieurindex. Deze zal begin januari samen met de nieuwe indexen voor de overige hengsten worden gepubliceerd.

Komende maandag gaat de springcommissie op pad. Dan worden veulens bekeken van Brainpower, Back Gammon, Chellthago Z, Bodinus en Cédric.

Bron: KWPN

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 09:17

wilanta schreef:
Ik ben gisteren ook op de afstammelingenkeuring van Chippendale geweest en ben het deels wel met het bovenstaande eens. Het waren veelal mooie en luxe veulens. Hij geeft mooie koppies en goed gevormde lange halzen met een goede bespiering. De meeste veulens hadden lengte in het lichaam en goede verbindingen. In de beweging maken ze zich heel mooi. Maat zal hij niet toevoegen en achterbeengebruik is redelijk, ik zie liever iets meer kracht en buiging (al liepen er ook 2 hele goeie bij 1 uitgezocht en 1 geprikt) De kwaliteit van de merries was op een paar uitzonderingen na matig.

In ieder geval kunnen we wel een hengst gebruiken die de halslengte en -vorm verbeterd. Het valt me steeds meer op dat dat echt een aandachtspunt is binnen de KWPN-fokkerij. Het belang ervan wordt onderschat, getuige de hoge waardering van merries die ondanks een korte hals aan kop lopen.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 12:03

Bucephalus schreef:
In ieder geval kunnen we wel een hengst gebruiken die de halslengte en -vorm verbeterd. Het valt me steeds meer op dat dat echt een aandachtspunt is binnen de KWPN-fokkerij. Het belang ervan wordt onderschat, getuige de hoge waardering van merries die ondanks een korte hals aan kop lopen.
Helemaal mee eens! :j Daar verbaas ik me ook telkens weer over .

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:20

Had hem al op mijn lijstje gezet door zijn vader, LL, die ook lijkt te veredelen. Bedankt voor de meningen hier!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:02

Wat ik nog veel belangrijker vind is het karakter.. Nu kun je daar bij veulentjes niet meteen heel veel over zeggen.. Maar vind dat de laatste tijd nog veel belangrijker..
Er worden steeds meer paarden gefokt op beweegbaarheid want het moet steeds beter..
Ze moeten heter zijn want dan laten ze zich beter zien..
Enigste wat ze vergeten is dat 70% van nederland er helemaal niet mee weg kan rijden..
Er gebeuren steeds meer ongelukken, ook dodelijke ongelukken. Misschien wordt het eens tijd om daar ook eens op te letten..

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:51

CHARMINGMOOD. Afstammelingenkeuring verplaatst vanwege de slechte weersomstandigheden.
Dus niet bij Hengstenhouderij Lauw van Vliet maar bij:

Stoeterij Sollenburg,
Tureluurweg 4,
Zeewolde, Flevoland.

woensdag 31 augustus
aanvang 13.45 uur.

Er worden 6 veulens getoond.

zie ook KWPN-site, nieuws.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:06

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:39

Wauw super :D

Ik moet wel bekennen dat die van mij niet zo goed beweegd..

Ik ben benieuwd wanneer de keuring door gaat van bojengel...

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:52

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:29

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:31

bojengel heeft toch meer dan 6 nakomelingen?

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 16:49

misterA schreef:
CHARMINGMOOD. Afstammelingenkeuring verplaatst vanwege de slechte weersomstandigheden.
Dus niet bij Hengstenhouderij Lauw van Vliet maar bij:

Stoeterij Sollenburg,
Tureluurweg 4,
Zeewolde, Flevoland.

woensdag 31 augustus
aanvang 13.45 uur.

Er worden 6 veulens getoond.

zie ook KWPN-site, nieuws.

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:39

Dat zie je altijd bij de eerste jaargang van hengsten die in het voorjaarsonderzoek zijn goedgekeurd. Die zijn immers pas laat in het seizoen gaan dekken (pas in JUNI). De meeste merries zijn dan al drachtig en daarnaast gaan de fokkers vooral voor de verrichtingstopper... Er is er altijd één van de nieuwe lichting die veel dekt en de rest dekt slechts een hand vol. En als eigenaren dan niet meewerken blijft er niet veel over...

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:43

Wat betreft bojengel keuring heb ik niets meer vernomen... ze zouden van het weekend bellen
Of erna.. maar ze zullen het wel druk hebben...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:59

iemand bij charmeur en cadans geweest?

EllyGesth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:12

Ja wij zijn vandaag naar de afstammelingen van Cadans en Charmeur geweest.
De veulens van Cadans hebben veel front, mooie hoofden met een mooi oog erin, ze gaam zitten en kunnen goed lopen, voldoende maat en lengte in het lichaam.

De veulens van Charmeur zijn langgelijnd hebben meestal wel een mooi hoofd, de rug is meestal iets gezonken en in beweging zetten ze de hals er recht op, de draf is meestal wel goed maar de galop is vaak wat minder.
De maat lijkt ook goed te zijn.

Morgen zal ik wat foto's plaatsen op Oypo, zodat jullie ze ook kunnen bekijken.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:20

klinkt goed! fijn dat je je mening wil delen!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:21

hoeveel cadans veulens waren er? Uit goede moeders zeker?