Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) stef schreef:Gewoon houden en doorfokken.... Veulen 3 jaar aan houden kost je een slordige 3000 euro, en dan moet alles goed gaan, dat krijg je er nooit voor terug, dus aanhouden is compleet niet rendabel, ongeacht of je de ruimte hebt

stef schreef:Als je tegenwoordig nog een beetje geld voor je veulen wilt kan je het beste tinkers gaan fokken, dat wil nog een beetje, de rest is drama.
Ik heb een 2 jr merrie V. Neidhart, vraag er 750 voor, compleet geen reactie.
Wie weet kan ie later dekkingen gaan doen? Euh juist... Niet alles met ballen is automatisch een potentiele dekhengst
Sieppus schreef:Ik had de prijs gevraagd van een leuk veulentje, 950 euro...Dacht het niet hoor!!!
stef schreef:dat vind ik zo'n stom iets he.... Wat iemand aan aanschaf kan/wil betalen zegt niks over wat ze aan DA kunnen/willen betalen.
Toen ik 2 jaar terug een pony kocht wilde ik ook "maar" een x bedrag uitgeven. En dat stond compleet los van het DA verhaal, daar heb ik een ander potje voor, maar daar wordt dus geen aanschafprijs uit betaald
Sieppus schreef:stef schreef:dat vind ik zo'n stom iets he.... Wat iemand aan aanschaf kan/wil betalen zegt niks over wat ze aan DA kunnen/willen betalen.
Toen ik 2 jaar terug een pony kocht wilde ik ook "maar" een x bedrag uitgeven. En dat stond compleet los van het DA verhaal, daar heb ik een ander potje voor, maar daar wordt dus geen aanschafprijs uit betaald
Heel erg fijn, ik heb al 4 jaar een paard lopen, en die krijgt alles wat hij nodig heeft!!!! Dus trek je conclusies eens niet zo snel. Voor een haflinger veulen.... Daar betaal ik nooit geen 950 euro voor. Voor bijna geen enkel veulen. Ik heb voor mijn Fries 800 betaald.
Een Fjord voor 200, en een Palomino, daar heb ik toendertijd 750 voor betaald. (en daar zat heel goed bloed achter)
ik reageerde op mariekeB, anders had ik je wel gequote
Logic schreef:Sieppus schreef:Haha, mijn lange tenen blijven daar waar ze zijn!
950 euro is teveel, het is vooral de emotionele prijs.
Ik zou best 950 euro betalen voor een goed merrieveulen met een leuke afstamming hoor
Mijn veulens gaan ook niet weg onder de 600.
wendy1987 schreef:Logic schreef:Ik zou best 950 euro betalen voor een goed merrieveulen met een leuke afstamming hoor
Mijn veulens gaan ook niet weg onder de 600.
Ik lees ook al tijdje mee, ik denk idd dat ik dat ook wel zou geven voor een goede merrie met goed papier![]()
Maar ik kan me voorstellen dat mensen die gewoon een gewone haflinger willen zonder de fokdoeleinden, dit er niet voor willen geven..
Die zullen imo vaker een papierloos veulen of een hengstveulen kopen.