arabierenkenners

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 12:45

quote franca.....een pb aan dakhilah......
Sorry, maar waarom reageer je steeds zo bot op mij? Ik mag toch best trots op mijn mooie paardje zijn en ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op het inwrijven van dat mijn paard het bij lange niet haalde bij Shaat of andere paarden in Aken....Dat je mijn paardje blijkbaar helemaal niks vind, prima...maar probeer ook eens de kwaliteiten van haar in te zien in plaats van alleen wat ze mist volgens jou...Qua type en bespiering haalde ze het inderdaad niet bij Shaat, maar qua beenwerk en bewegingen is ze net zo mooi en correct, zo niet correcter. Ze heeft veel kwaliteiten. En van andere arabierenkenners en -fokkers heb ik al gehoord dat zij Shaat absoluut ook geen showpaard vinden (ze spreekt niet echt aan) en dat de training er wel degelijk toe gedaan heeft. Zou toch raar zijn als dat niet zo is, want dan zou je een paard nooit in training hoeven zetten. En dat Yen gewoon een stuk minder volwassen en uitgegroeid is (ze is dan ook 5 maanden jonger dan Shaat en pools gefokt welke ook laat volwassen zijn) en als ze uit zal groeien en meer bespiering heeft zal ze zeker een aardige concurrent voor Shaat en andere paarden kunnen zijn. Qua arabische uitstraling (type) mist ze het inderdaad wel wat, dat is goed om te weten, want dan kan ik met mijn hengstkeuze op letten. Maar ik ben gewoon super trots op de rest van het commentaar. Beenwerk en bewegingen zijn eigenlijk het belangrijkste wat mij betreft.

Over je reactie op mijn verhaal over wat kwaliteit bij arabieren is.....niet alleen toppaarden zijn kwaliteit wat mij betreft. Er is verschil tussen goed, supergoed en echte toppers. Ik vind Cheyenne goed geen topper, maar dat lijkt mij duidelijk. En dat ik de tranen in mijn ogen krijg van mijn eigen mooie en lieve arabier is alleen maar mooi toch? Moet je nagaan wat ik zal janken in Aken......

Groetjes Franca

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:10

Franca, als we je een lolly geven, hou je dan op met dat gejammer ?
Grow up, je lijkt wel 16 !!!

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:06

Dat is weer 10 jaar jonger, maar betwijfel of ze dat nu als positief kan beschouwen? Maar een lolly is niet weg, maar wel een suikervrije graag, want na het zien van de foto's gaan we daar ook eens aan beginnen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:51

Voor zover ik weet is het verboden op bokt om pb's te quoten Dakhilah Scheve mond

Laten we het een beetje gezellig houden hier en elkaar niet onderling gaan lopen afkatten... het is vanzelfsprekend dat iedereen trots is op zijn eigen paard en zijn eigen paard het mooist en het liefst vindt. De jury heeft besloten en volgend jaar beter Knipoog Dit is trouwens ook 1 van de redenen dat ik mijn arabier ook niet voor zou willen brengen.. ik zit hier allemaal niet op te wachten op dit onderlingen gekat Ik hoef ook geen showpaard maar een showrijpaard *LOL*

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:30

Het heet niet voor niets een "persoonlijk bericht" dacht ik zo... Laat iedereen in zijn waarde aub.

Aken: Ik wil ook graag weten hoe, waar, wanneer etc... Ik hoop niet dat het in het weekend van de 27e wordt gehouden want dan zit ik met mijn reet in het zonnetje!!!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:37

Vind het wel erg banketstaaf*lig van het plaatsen van de pb, hoor.... Laat elkaar in de waarde aub! Dan blijft het ook een beetje gezellig!

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:37

Wat betreft die PB : Als je zoiets kinderachtigs te melden hebt, kan dat ook wel in het openbaar.

En Griebels, ga maar lekker in het zonnetje zitten, de show in Aken is elk jaar tijdens het laatste weekend van september, dus ook nu weer, wat betekent de 27-28e.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:38

Sabiy schreef:
Als je zoiets kinderachtigs te melden hebt, kan dat ook wel in het openbaar.

Griebels, ga maar lekker in het zonnetje zitten, de show in Aken is elk jaar tijdens het laatste weekend van september, dus ook nu weer, wat betekent de 27-28e.

Dat is dan aan degene die de pb heeft gestuurd om te bepalen of ze dat openbaar wil maken en niet aan Dakhilah Boos!

Heb een pb naar moddie gestuurd.

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:39

Ook lekker volwassen Zij zijn groot en ik is klein!
(kleuters !)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:40

Potverdikkie!!! Dan moet ik dus wachten tot volgend jaar om het neusje van de zalm te zien...
Wordt het (stomme vraag) toevallig niet ergens op tv uitgezonden???

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:46

Nope ! Zet het vast op je kalender voor volgend jaar zou ik zeggen....
Of kom in december naar Parijs... dat is lang niet zo groots en sfeervol als Aken, maar daar komen ook wel wat leuke paarden.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:04

Ik heb het vast opgeschreven... Wanneer is Parijs precies, en gaan er ook nog mensen van bokt heen?

Ik wil eigenlijk al sinds het zien van The Black Stallion Returns Schijnheilig naar Afrika om daar een echte arabierenstoeterij te zien... Heeft iemand daar ergens contacten ofzo??? Haha!

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:46

Peace
Afbeelding

Waar is dit nu voor nodig.

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:52

Godallejezus, zeg!!! Wat zijn we met zn allen lekker puberaal bezig. Gaaf hoor....met zn allen naar de amateurkeuring, maar wel onderling de anderen afkatten, omdat die toevallig hoger geplaatst zijn????

Wat een onzin! Geniet van je eigen paard, laat een ander in zijn waarden, en als je wat te zeiken hebt, moet je dat in het openbaar doen!!!

Vind de 16 jaar die er gegeven wordt, nog aan de oude kant....12 komt meer op zijn plaats, lijkt me...

En nog even voor de duidelijkheid.... Riccardo heeft Shatia ZELF getraind voor de show. Een paard kan getraind zijn of niet, dat houdt nog niet in dat de voorbrenger het per definitie ook kan. Vanaf de NK heb ik Shatia alleen maar vastgehad richting wei, en de rest heeft Riccardo er zelf aan gespijkerd. Dus is hij ( en Shatia ook) daar net zo rechtmatig aanwezig geweest als ieder ander.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:07

Mist schreef:
Wat moet ik me precies van aken voorstellen ? Hoeveel dagen ? wanneer precies en waar, is er een agenda bekend (of website) Is het makkelijk te vinden ? kun je het best met de trein gaan, dat soort dingen

boehoe Huilen wil iemand svp even bovenstaande vragen beantwoorden....ik wil ook naar Aken, probeer nu al 2 bladzijdes lang uit te vinden hoe/wat precies... PLEASE...voordat het zometeen oktober is Knipoog

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:13

Ho,Ho hij heeft looptrainig gehad van mijn viervoeter en commentaar van Bianca en Joske, zo'n stijlvolle houding tijdens het lopen krijg je niet zomaar!! Even nog wat over het bovenstaande gekibbel... kom op dames laten we het gezellig houden en je mag best chauvinistisch(weer iets voor Joske om op te zoeken) zijn over je eigen beestje...dat getuigt van dierenliefde!! en dat is toch de basis waarop 99%van de paardenliefhebbers hun paard hebben aangeschaft.Het mooi zijn(lees rasspecifiek) en het sportief opvallen is allemaal fantastisch, maar blijf je eigen paardje maar mooi door de gekleurde bril bekijken en als andere er anders over denken, gewoon laten doen.Lang leven de Arabieren, want daar ging de topic over!!!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:16

Mist"]
[quote="Mist schreef:
Wat moet ik me precies van aken voorstellen ? Hoeveel dagen ? wanneer precies en waar, is er een agenda bekend (of website) Is het makkelijk te vinden ? kun je het best met de trein gaan, dat soort dingen

boehoe Huilen wil iemand svp even bovenstaande vragen beantwoorden....ik wil ook naar Aken, probeer nu al 2 bladzijdes lang uit te vinden hoe/wat precies... PLEASE...voordat het zometeen oktober is Knipoog
[/quote]

Ja, en diezelfde vragen wil ik ook weten wat betreft Parijs? Iemand?

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:30

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:29

De All Nations Cup (Aken) wordt gehouden in de Albert Vahle Halle in Aken, op zaterdag 27 en zondag 28 september (vanaf 9 uur).
Als je bij Venlo de NL-D grens overgaat richting Aken, neem je de afslag Aachen Centrum, onderaan de afslag rechtsaf, even stukje rechtdoor rijden, bij de stoplichten rechts (staat aangegeven). Met openbaar vervoer zou ik het niet weten, maar dat is ongetwijfeld ergens na te vragen.

Alle info over het WK in Parijs staat op de door Youko opgegeven website.

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:30

ps. Wat je je ervan moet voorstellen ? Uh........ niks bijzonders, alleen maar de mooiste arabieren op aarde !! Be there !!!

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:39

Hey wat grappig dat een arabieren topic weer wordt verpest niet doordat de paarden afgekraakt worden, of toch wel een beetje, maar omdat er een aantal zitten te katten!
Kom op hey kan er nou niet gewoon over dit mooie ras gepraat worden zonder een slotje of iets dergelijks? Wel kenmerkend voor t wereldje dit.... Scheve mond Haha!

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 23:16

gabrycha schreef:
Hey wat grappig dat een arabieren topic weer wordt verpest niet doordat de paarden afgekraakt worden, of toch wel een beetje, maar omdat er een aantal zitten te katten!
Kom op hey kan er nou niet gewoon over dit mooie ras gepraat worden zonder een slotje of iets dergelijks? Wel kenmerkend voor t wereldje dit.... Scheve mond Haha!

goh ik zat precies hetzelfde te denken.... goed onder woorden gebracht..

Joske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 23:37

Paduc schreef:
chauvinistisch(weer iets voor Joske om op te zoeken)

chau·vi·nis·tisch (bn.)

te zeer dwepend met alles wat uit eigen land of streek komt => nationalistisch

http://www.woordenboek.nl Haha!

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 23:40

Sorry, maar moet even een beetje lachen om al het bovenstaande. Haha! Wat een geprutsmuts zeg om een eerlijke pb, recht uit het hart.

Ik heb mijns inziens niets kinderachtigs of banketstaaf gezet in mijn pb, in ieder geval niet zo bedoeld. Alleen dat ik trots ben op mijn paard en dat ik het bot vind dat een aantal mensen zo nodig willen inwrijven dat mijn lieve merrie het bij lange na niet haalde bij de anderen. Beetje flauw en ik zag het nut daar ook niet van in. Laat mij lekker op mijn roze wolkje, dat heb ik toch verdiend na zo'n superdag? Vandaar mijn pb aan dakilah. Wie zeikt nou paarden af??? Inderdaad....de ontvanger van de pb, die begon ineens te banketstaaflen nadat we heel lang gewoon vrolijk aan het kleppen waren in het topic! En dan ook nog een pb openbaar plaatsen....dat wijst weer op een leeftijd van een ouwe gefrustreerde van rond de 80.... Tong uitsteken Beter 12 jaar en onschuldig dan dat! Knipoog Meningen verschillen nou eenmaal en ik heb NOOIT Shaat of welk paard dan ook afgezeken. Dat weet Riccardo ook heus wel Knipoog Laat mij en mijn paard (of was het nou pony Dakilah???? Tong uitsteken ) aub in hun waarde. En dat ik hoop heb voor de toekomst is ook niks mis mee.....

Zoals Paduc al zei....iedereen vind zijn eigen paardje de mooiste en liefste....dat is nou eenmaal liefde. Als je daar geen oog voor hebt.....dan mis je toch wel een hoop gevoel.

Verder wil ik hier geen woorden aan vuil maken...er is genoeg over gezegd en ieder heeft duidelijk zijn verschillen in mening. De pb en de hele discussie is helaas volledig uit z'en proporties getrokken door een aantal mensen. Jammer, maar ik houd mij er verder wijselijk buiten. Knipoog Wat een WIJZE big baby Knipoog Ga vooral door hoor....ik lees mee en geniet *LOL* en nog een aantal met mij.
Laatst bijgewerkt door Franca op 17-09-03 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 23:46

Paduc schreef:
Dat is weer 10 jaar jonger, maar betwijfel of ze dat nu als positief kan beschouwen? Maar een lolly is niet weg, maar wel een suikervrije graag, want na het zien van de foto's gaan we daar ook eens aan beginnen.

Haha....zeker wel positief!!! Ik kan nog jaren mee op deze manier Haha! Beter een beetje kind blijven dan oud en gefrustreerd Tong uitsteken