Neem aan dat mensen daarop hun uitspraken baseren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sherif schreef:en wie zegt dat zij alles van haar verjaardagsgeld betaald?
moet eerlijk zeggen dat ik meer bewondering heb voor jonge mensen die zo graag een paard willen kopen en hier zelf voor moeten sparen ipv dat ze dit in de schoot geworpen krijgen van hun ouders
dakhilah schreef:sherif schreef:en wie zegt dat zij alles van haar verjaardagsgeld betaald?
moet eerlijk zeggen dat ik meer bewondering heb voor jonge mensen die zo graag een paard willen kopen en hier zelf voor moeten sparen ipv dat ze dit in de schoot geworpen krijgen van hun ouders
Dus als ik het goed begrijp Natas was ik toen ik 10 jaar was en Rozet kreeg een verwend nest????...gohh!!!
emmatje_ly schreef:maar ik ben aan het overwegen om denk ik toch een gwn paardje te kopen
want ik zou graag willen verder doen in springen en dressuur en ze zeggn dat AV niet zo goed kunnen springen
Slofje schreef:Niet het topic doorgelezen, maar nú heb je elke woensdag vrij en kan je elke dag rijden..
Volgend jaar ben je misschien elke dag tot 5 uur op school en heb je dan bergen huiswerk waarmee je blij mag zijn als je dat op zondagavond af hebt.
En waarom, als je nou al een paard hebt, nóg een? Wat gaat er met die ander gebeuren, heb je daar dan nog wel tijd en zin voor.
Kan wel leuk zijn etc, en lees een verhaal van iemand die voor niet bijster veel een AV heeft gekocht, en voor 50 euro per maand het kon redden, maar dat is heus niet altijd zo. Meestal kom je toch rond de 200 euro per maand uit.
Hartstikke leuk als je het allemaal kan, maar zie het nut er niet in om wanneer je al een paard hebt er nog 1 bij te kopen.
Als je geen plezier van de 1e hebt, moet je daar afstand van doen.
Slofje schreef:Kan wel leuk zijn etc, en lees een verhaal van iemand die voor niet bijster veel een AV heeft gekocht, en voor 50 euro per maand het kon redden, maar dat is heus niet altijd zo. Meestal kom je toch rond de 200 euro per maand uit.
Tieneke schreef:Slofje schreef:Kan wel leuk zijn etc, en lees een verhaal van iemand die voor niet bijster veel een AV heeft gekocht, en voor 50 euro per maand het kon redden, maar dat is heus niet altijd zo. Meestal kom je toch rond de 200 euro per maand uit.
Dat was ik!![]()
Niemand kan bepalen of TS voldoende of onvoldoende budget heeft. De vraag is of dat aan ons is om te bepalen in de eerste plaats. Nee dus. TS heeft daar ook niet om gevraagd. Heeft het dan zin om daarover te speculeren/doordrammen/dingen over op te merken die de TS nu ook wel weet? Nee dus.
Tieneke schreef:TS is 14 jaar... Honestly, was niemand onder ons een beetje naïef op die leeftijd? Precies alsof ze daar klaarstaat met trailer om het dier op te halen. Laat haar toch dromen en dingen uitzoeken. Wat is daar mis mee? Bij zo'n beslissing komen toch ouders kijken en die zullen zelf vast geen domme beslissingen nemen. Ik zie haar niet uitverkoop-achtig handelen, dan had ze al een dier gekocht.
sherif schreef:en wie zegt dat zij alles van haar verjaardagsgeld betaald?
ShamalArabs schreef:Als dat zo eens was he... Ow god wat lijkt me dat heerlijk joh, echt hoor!! Geen 2 meter hoge omheining meer nodig, geen veulens die over dat ene lage hekje van 90 cm hoog en 80 cm diep (doordat het half omgeklapt is) meer springen. Geen 2-jarige hengst die 120 hoog tussen gaas en lint door springt omdat er een merrie hengstig staat aan de andere kant, of jaarlinghengsten die een weilandje opschuiven en tussen gaas en lint door springen... Dat zou nogal wat rust geven hoor!! Ik denk dat het in het bloed zit; mawiyah en kuray zijn halfbroer en zus en beide kunnen waanzinnig springen, en veel kids van kuray hebben het ook al menigmaal gedaan...
Als ik de loterij win he, dan gaat alles met 2 meter hoge panelen omheind worden, ook de tussenafscheidingen! Dat gaas verzakt soms een beetje als ze er flink in hebben geschuurd en dan hangt het net op 1.90 hoog, en dat is eigenlijk net boven het breekpunt voor mawiyah! 1.80 zou ze volgens mij wel proberen... je moet haar nu, voor mijn gevoel, al niet te lang laten wachten als ze naar binnen wil... Dan loopt ze langs het hek met haar neus boven het gaas uit, gewoon zoekende, je ziet het gewoon!
Nee, wat springen betreft; dikke onzin! Dan had ik niet zo'n omheining nodig!
Lieveranders schreef:Mensen mensen zijn jullie jaloers ofzo?
Het meisje vraagt wat jullie van het paardje vinden en krijgt een preek van hier tot Tokio en moet ook nog eens gaan vertellen hoe ze het allemaal gaat betalen? Kom op zeg!
Niemand weet ook hoe ik mijn paarden zaken financieel regel en dat gaat ook niemand wat aan. Maar omdat dit meisje jong is moet ze zich maar een verantwoorden?
Laat haar toch lekker dromen, ieder zijn ding toch?