Die van jou vind ik wel ouderwets ja Is het een duitser? Die van Lelia, Laurahh, Liiszle, zondersokken, Muffinostri, Maaike_Kealy, BarbaLala, Koudbloedkim, Kayleigh, Millanka zijn imo ouderwets
Van Jastiehorse, Polkiej, Janine001, xlovelove, Sammyoo, sunnyjazz, blizzart, E_Nalanta, Mloes, Ine23 zijn twijfel gevallen
Almnebel is een ander verhaal imo. Almnebel is te ouderwets om te worden goedgekeurd, maar typisch ouderwets zou ik hem ook niet willen noemen. James vind ik meer modern dan ouderwets. Joelle1996 is niet te zien op die foto's. Ook Alvaro van Sodeletuut is een moderne haflinger. Die van Marloes imo ook.
Nu hou ik er eerst mee op
Ine23
Geplaatst: 14-06-11 11:13
Ik snap niet goed hoe je Shilas een twijfelgeval kan noemen? (E_Nalanta's tank)
Net als Mara. (grootouders: Magister en Walter van het Hambroek). Mara heeft een lang rug ivgm haar korte benen, maar dat komt doordat ze klein in gebleven in verhouding met haar voorouders, die allemaal wel wat groter waren. Er zit geen enkele moderne haflinger in haar stamboom, ook niet langs moeders kant, en vroeger (vorige topics) was ze wel gewoon een ouderwetse haflinger. Wat is er dan prcies zo modern aan haar? Op die ene rijfoto heeft ze eens geen vetbuik, wat komt omdat ze in die periode 6x per week zwaar getraind werd... Bij alle hengstenhouders waar ik ben geweest vinden ze Mara een ouderwetse haflinger in hart en nieren. Ik snap het gewoon niet meer goed (voor de geïnteresseerden: Magister: http://www.hethaflingerforum.nl/hengste ... =Hf.K.120# Vader Marnix: http://www.hethaflingerforum.nl/hengste ... =Hf.K.171# Walter van het Hambroek: http://www.hethaflingerforum.nl/hengste ... er=Hf.K.56)
Ik snap ook niet dat mijn haf als twijfelgeval word bestempeld..Madam is echt een ouderwets type. Te zien aan haar korte pootjes, brede nek, brede borst. En dat heeft ze ook als ze niet te dik is
kim_bjorn
Geplaatst: 14-06-11 15:31
Ja hier ook een Hij is van Strizzi v/d Heksenketel. Hij is geen mega tank, maar wel ouderwets met een lekkere nek en kont Kijk maar ff een m'n profiel als je zin hebt
EvaaaXX
Geplaatst: 14-06-11 15:42
ik heb geen ouderwetse haflinger maar wel een lekker stevig gebouwde fjord=D als ze zin heeft kan ze soms echt geen stap verzette omdat ze de wei niet uit wil, en dan is ze ook nog eens al heel sterk. ze houd heel erg van eten als je bij haar in de wei zou staan loopt ze je zo omver tijdens het grazenxD p.s het lijkt alsof er in die wei geen gras meer staat maar ze kan gewoon naar de wei erlangs lopen waar nog heel veel gras staat. er is een opening, maar daar staat roosa net voor;$
Die van mij vind ik toch ook wel een aardig ouderwetse, komt in ieder geval helemaal niet in de buurt bij de moderne Haflingers die ik ken Foto geeft misschien een vertekenend beeld, zal vanavond even een betere foto opzoeken
Aranel
Geplaatst: 14-06-11 16:54
Echt leuk al die ouderwetse hafjes Vind ze erg mooi allemaal!
Hier nog een foto van Saartje, haar nek is iets wat je verschrikkelijk vind of waar je van houd Ik heb al vaak te horen gekregen dat ik die nek eraf moet trainen, maar dat is me in de bijna 9 jaar dat ik d'r heb, niet gelukt, hij hoort gewoon bij haar denk ik!
ik vind die nek ook juist gaaf. dat is een van de dingen die mij aanspreekt bij de haflinger. heeft jou haflinger korte manen of zijn ze gewoon niet zo dik/lang? als ik bij die van mij roosjes maak dan zijn het meer rozen! hi hi
Aranel
Geplaatst: 14-06-11 17:17
Ze heeft wel dikke manen, maar kort helaas.. Ze willen ook niet verder groeien jammer genoeg! Maar voor invlechten is dat wel handig, haha.
E_Nalanta
Geplaatst: 14-06-11 21:10
Shilas een twijfelgeval? Kloppen de afmetingen in jou beeldscherm wel? Ik denk zelfs dat ik één van de breedste tanks heb hier op bokt, moet wel om je uitspraak lachen hihi! Hij is wel op een dieet geweest, dus misschien moet ik het maar zien als een compliment haha!
Willem is er een zoals ik ze het liefst zie.....body met goede gangen er op. hij is nu een stuk lichter dan 2 maanden geleden,staat mooi strak nu,maar een ielletje zal hij nooit worden. maar echt heel ouwer wets is hij ook niet....tikkie klassiek noem ik hem altijd.
Misshaffer
Geplaatst: 15-06-11 10:13
Ik ga wel met Phounix mee, ben wel erg benieuwd naar haar uitleg.
De echte klassieke haf is vrij zeldzaam, staan hier wel enkele tussen en dan vooral de oudere dieren. Waarom zeldzaam, ze worden zo stomweg niet meer gefokt. De meesten zitten er tussen in, tussen klassiek en modern in, kijk maar goed. Zo is er ook een hele tijd gefokt. Goed voorbeeld, die van Plientjedress, en Saartje (beide erg knappe hafs). Vaderlijn zegt niet alles, moeders is ook erg belangrijk, zie die van plientjedress, Alcantara is een moderne hengst, maar toch geen moderne haf. De moderne haf wordt de laatste jaren gefokt, maar dat kan stomweg niet in 1x dat alle haf's modern zijn ofcourse, dus krijg je nog veel tussen in hafs. En wat mij opvalt, is dat alles wat niet modern is, als klassiek wordt beoordeeld, terwijl het eigenlijk tussen in is.
Ik baseer het op mijn ervaringen tussen de haflingers, heb er verschillende gezien en gereden. Ook de echte ouderwetse tanks. Mijn voorkeur? De tussen in haf: Wel ruimte in de gangen, 'leniger', maar wel front en kont zoals de haflinger behoort te zijn. Dit type heb ik dan ook zelf in bezit
Phounix
Geplaatst: 15-06-11 10:35
Zo ziet imo een ouderwetse haflinger eruit. Klein, ronde ribben, dikke nek die verticaal gebouwd is en een lage aanzet heeft, veel behang met name aan de benen (echte sokken, niet een vetlokje), kort voorbeen, hogere staartaanzet, plat afhangend kruis en geen of weinig schoft.
Wat een ander ouderwets vind, kan weer wat heel anders zijn. Maar zeg eens eerlijk, vrij weinig mensen hebben een moderne haf zoals ze momenteel op de hengstenkeuring rondlopen.
Jastiehorse: Op de standfoto's heeft ze veel massa en veel vet, maar op de longeerfoto's zie ik een gemiddelde doorsnee haflinger. Polkiej: Geen moderne haflinger, maar behalve zijn dikke buik ook een doorsnee haf. Janine001: zelfde verhaal, maar dan wat minder vet. Lijkt korte voorbenen te hebben op de rijfoto's, maar valt op de voorhand. Op de standfoto's valt dat reuze mee. Sammyoo: ilse heeft behoorlijk lange benen, horizontale hals, en is verder eigenlijk ook niet grof. blizzart: Wederom, ik zie een doorsnee haflinger E_Nalanta: Shilas zit idd meer tegen de ouderwetse kant aan, voornamelijk door zijn nek en hals. Maar op de rijfoto's valt dat ook reuze mee. Ja, zet hem naast een Neidhart of Angard en je hebt een tank. Maar niet ten overstaan van het nederlandse gemiddelde. Mloes: Cindy net zo, valt zeker onder de stevigere haflingers, maar écht ouderwets? Ine23: Ik vind Mara eigenlijk alleen op de foto's in wintervacht ouderwets ogen, door al het haar
Aha! Nu snap ik hem Ik vind jouw foto inderdaad een ouderwetse haf, maar voor mij zijn ook Shilas, Mara, Marit, ... ook allemaal ouderwets, ik heb mijn beeld een beetje aangepast naar de tijd. Star is volgens jou dan ook zeker modern? Want die is nog langer gelijnd dan Mara en staat hoger op zijn benen.. Maar ik vind hem nog steeds ouderwets.
Ik denk dus dat wij gewoon een andere mening hebben over wat nu precies ouderwets is! Want jij klasseert dit als doorsnee haflinger en ik als ouderwets (en met mij nog vele andere bokkers denk ik).