Ermelo, westernclinic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ermelo, westernclinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:09

Ja dat was ik haha!

@kelz: Vief is ook niet altijd zo rustig geweest hoor, dat duurt effe,.... die heeft weleens bijna een voorlezer (dressuur toen nog) voor haar hoofd geschopt in de bak :=
en sier onze quarter moet ook nog aan alles wennen, das een heethoofd. gewoon overal mee naar toe nemen, doe ik ook, na een paar keer zijn ze al veel rustiger!

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:41

Wencke en Carolijn hebben het geloof ik ook wel naar de zin gehad. Weet niet of jij haar ook nog hebt gezien, Roos? Ben aan het einde van de gevorderden clinic nog even met haar de bak ingereden; gestoken in het groen.

@Kelz; dan waren jullie dat in die leuke blauwe set! Vond het er heel erg leuk uitzien *D Mijn Haflinger was die een beetje te laat was :=

@Berend; leuk om Chicco ook eens in het echt te hebben gezien!

@Anita; Carolijn heeft Fleur nog even bedankt voor de les, maar jij natuurlijk ook bedankt voor de organisatie!

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:55

haha ja dat klopt dat vrij kleine hafje was dat toch ?
Wel grappige gangen ;) leuk paardje!

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 00:37

Haha, grappige gangen :') Ja, Wencke is maar een kleine Haflinger van 1.37m :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:47

nee heb ik niet gezien...... toen gingen wij al weg, koud en verkleumd haha.... bah wat een weer.
Echt balen dat ik de eerdere clinics niet kon zien ook :( maarja.. volgend jaar beter (meedoen HOOP ik anders leen ik wel een haflinger :P )

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:55

@Moonwencke: Graag gedaan! Ben vastberaden om volgend jaar nog meer western clinics te organiseren. Dan wil ik alle groepjes klein houden, dus nog meer aandacht voor de beginners.

@Kelz: je zei van tevoren dat jullie de galop nog niet onder controle hadden, maar ik vond het er super netjes uitzien. Vlak voor het evenement had ik nog even de lijstjes gekocht en gemaakt voor de 1e prijzen; leek me een leuke aandenken.

@VivaLaVida: leuk dat je er toch was, wel echt jammer dat je Haf geblesseerd is.

@Berend(Chicco) & Sandra(Stoer): erg leuk om jullie te ontmoeten. Heel leuk dat jullie helemaal uit Friesland present waren.

Wat ik zo links en rechts gehoord heb, is Fleur erg goed bevallen. Wel is het jammer dat wederom de weergoden hier en daar probeerden roet in het eten te gooien (vorig jaar bijna non-stop gietende regen).
Bij de gevorderde dressuurruiters ook technische vragen gesteld. Een vroeg waarom we na de stop het paard achterwaarts vragen. Waarop door Fleur geantwoord werd dat het paard hierdoor op de achterhand komt en weer door kan na z'n volgende manoevre.

Voor wie wat gemist heeft, binnenkort uitgebreide fotoreportage van de clinics en het Haflingerweekend op mijn website te vinden :)
Moonwencke heeft ook foto's gemaakt.

Ik vond het erg leuk en werd ook nog verrast met een doos Leonidas toen ik weer thuis op stal was voor het uitlenen van mijn paard in de eerste clinic :)

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:35

Dat is ook een leuk bedankcadeautje, Anita!
Ik heb maar een paar foto's gemaakt van de eerste groep hoor. Voornamelijk van de eigen Haf met haar verzorgster. Andere verzorgster (van de shet, maar die mocht ook mee) heeft nog heel wat filmpjes gemaakt van de eerste groep. Zal nog even kijken of daar iets bruikbaars tussen zit. Weet ik in ieder geval al dat ik Kelz dan misschien wat kan sturen. Waren er nog meer bokkers in de eerste groep?

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:13

Haffiepower, klopt inderdaad hij is afgelopen maand ontzettend vooruit gegaan wat de galop betreft en ik ook,hihi..
Het parcour was leuk alleen hij kent de oefening in princiepe wel hij mag nog iets perfectioneren dus dat was wel jammer maar verder erg leuk,ook het lijstje staat hier trots op een schap hoor ;) erg leuke cadeau`s :P hihi
Ben benieuwd naar de foto`s!

MoonWencke ben erg benieuwd wat je nog voor moois hebt kwa foto`s :D altijd leuk natuurlijk!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:58

Citaat:
Wat ik zo links en rechts gehoord heb, is Fleur erg goed bevallen. Wel is het jammer dat wederom de weergoden hier en daar probeerden roet in het eten te gooien (vorig jaar bijna non-stop gietende regen).
Bij de gevorderde dressuurruiters ook technische vragen gesteld. Een vroeg waarom we na de stop het paard achterwaarts vragen. Waarop door Fleur geantwoord werd dat het paard hierdoor op de achterhand komt en weer door kan na z'n volgende manoevre.

Voor wie wat gemist heeft, binnenkort uitgebreide fotoreportage van de clinics en het Haflingerweekend op mijn website te vinden :)
Moonwencke heeft ook foto's gemaakt.

Ik vond het erg leuk en werd ook nog verrast met een doos Leonidas toen ik weer thuis op stal was voor het uitlenen van mijn paard in de eerste clinic :)

hihi,die vraag was van mij.. :o :)
ik ga je site in degaten houden,ik zie graag wat fotos van mijzelf ..(aangezien mijn vriend geen fotos kan maken :o )

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:44

@ Casanova: leuk dat je meedeed en ook leuk om te zien hoe jouw paardje als een speer achterwaarts kon! Ik zie dat je in de buurt van Suus (Suflo) woont. Daar ben ik een paar keer geweest om te oefenen voor onze western pas de deux van 2009 op Ermelo :)
Jouw paard zou het zeker niet gek doen in de western. Het is altijd leuk eens in de "keuken" van een andere discipline te snuffelen. Zo jat ik ook van alle disciplines hetgeen ik kan gebruiken voor mijn training.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 16:19

HaffiePower schreef:
@ Casanova: leuk dat je meedeed en ook leuk om te zien hoe jouw paardje als een speer achterwaarts kon! Ik zie dat je in de buurt van Suus (Suflo) woont. Daar ben ik een paar keer geweest om te oefenen voor onze western pas de deux van 2009 op Ermelo :)
Jouw paard zou het zeker niet gek doen in de western. Het is altijd leuk eens in de "keuken" van een andere discipline te snuffelen. Zo jat ik ook van alle disciplines hetgeen ik kan gebruiken voor mijn training.

Vond het leuk dat max het inderdaad zo makkelijk oppakte zoals ik dacht.

maar...ik blijf bij mijn engels rijden.
max heeft zijn beperkingen en het western wat ik dan echt leuk zou vinden(stop&spin) is lichamelijk voor hem niet haalbaar

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 20:58

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:40

tnx zitten paar hele mooie tussen :D :D mooi voor bij de rest van mijn verzameling,haha..

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:02

Helaas niet zo heel erg veel, maar ik zal de filmpjes ook nog eens terugkijken.

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:13

hahaha ook nog filmpjes je bent er maar druk mee geweest ;)

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:30

Ik had twee meiden mee (de verzorgsters), dus die konden goed helpen :P Die van Wencke mocht meerijden in de clinic, die van Sascha (mijn shet) heeft foto's gemaakt toen ik er niet was, en daarna filmpjes, en ik dus nog wat foto's toen ik er wel was.

Van de crossles (die eer liet ik aan mezelf over :o ) heb ik ook zo ongeveer alles op film staan, en ook heel veel foto's.

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:15

casanova schreef:
Citaat:
hihi,die vraag was van mij.. :o :)
ik ga je site in degaten houden,ik zie graag wat fotos van mijzelf ..(aangezien mijn vriend geen fotos kan maken :o )

had je deze al gezien op m'n site onder paardenevenementen, Ermelo 2011 fotos BJ fotografie?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

't Is wel jammer dat het zo regende tijdens jullie clinic. Ik zie dat er van de eerste clinic veel meer foto's zijn, waarschijnlijk alleen al vanwege het betere weer ... 't Zou fijn zijn als bij volgende clinics de zondag zijn naam eer aan zou doen

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:21

Ach, als het weer een beetje hetzelfde blijft verlopen, dan moet het volgend jaar een stuk beter zijn! Vorig jaar de hele dag door alleen maar regen, dit jaar bewolkt en zo nu en dan een buitje (oke, flinke buien, maar nog niets in vergelijking tot 2010) en in 2012 moet het dan toch op z'n laagst alleen bewolkt kunnen zijn?

En ik ben voor de western op de zaterdag! (clinics op zondag, maar wedstrijden wellicht?)

stoer_san

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:41

Jaaaaa, een echte show op zaterdag :j Goed idee MoonWencke!!!

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 01:10

@Sandra (Stoer_San) & Monique (Moonwencke): ik zou ook graag wedstrijden op de zaterdag willen, maar ik ben allang blij dat ik het tot clinics heb weten te brengen. Officiele WRAN wedstrijden kunnen het niet worden, dus moeten we dan echt een westerntak binnen de Aangespannen Haflinger realiseren. Wie weet voor de toekomst? Ik zou het echt tof vinden *\o/*

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 17:37

@Sandra; een showtje heeft de afgelopen 2 jaar al plaatsgevonden door Susan en Flodor ;) Dat is ook iedere keer weer een spectakel!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 18:01

had je deze al gezien op m'n site onder paardenevenementen, Ermelo 2011 fotos BJ fotografie?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

daar ben ik heel blij mee!!! :D

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 18:08

we zouden zaterdags wel een wedstrijdje kunnen doen , onderling dan . maar das moeilijk met een paar deelnemers. wat moet je dan doen enz.... en er moet ruimte voor zijn . maar meer aandacht er voor zou goed zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:18

pleasure? best allround..
ik heb me er echt aan ge-ergerd dat er op een hafwedstrijd geen western is... heb het 1 keer aangedragen, of dat geen idee is (dat was in Leusden) en dat ik dan wel zou willen helpen (nouja, meerdere keren aangedragen) maar er werd in het topic, en via de mail, gewoon niet gereageerd. Kreeg geen mail terug en geen antwoord in het topic na meerdere keren er op wijzen en zelfs een PB gestuurd :\ Heb zo het idee dat de dressuurmensen er niet op zitten te wachten ofzo?

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:21

VivaLaVida schreef:
pleasure? best allround..
ik heb me er echt aan ge-ergerd dat er op een hafwedstrijd geen western is... heb het 1 keer aangedragen, of dat geen idee is (dat was in Leusden) en dat ik dan wel zou willen helpen (nouja, meerdere keren aangedragen) maar er werd in het topic, en via de mail, gewoon niet gereageerd. Kreeg geen mail terug en geen antwoord in het topic na meerdere keren er op wijzen en zelfs een PB gestuurd :\ Heb zo het idee dat de dressuurmensen er niet op zitten te wachten ofzo?

daar liep berend ook al tegen aan , sprak de voorzitter er op aan ,kreeg grote mond terug.... maar heb meerdere keren geprobeert steeds nul op het briefje.
wel een keer een hele mooie demo gegeven bij het stamboek in friesland