2 te dikke haflingers wat Zouden jullie er voor geven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardrijmiep

Re: 2 te dikke haflingers wat Zouden jullie er voor geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 23:16

Slotje?
deverkoopgaatniet door!

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:28

Brainless schreef:
Ik vind 1000E voor een onbeleerde Haf best wel duur.
Daar heb je nu een beleerde voor, dus verdienen doe je er ook niet aan en ik neem aan dat die kennissen hun geld ook weer terug willen als jij beslist er 1 over te nemen.

Sorry maar voor een onbeleerde haf met goede papieren betaal je wel wat meer als 1000 euro..
mits je bij een goede fokker koopt. Daar gaan ze onder de 1750 voor die leeftijd niet eens weg.
Beetje gekke uitspraak dit.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:53

eridinges schreef:
Brainless schreef:
Ik vind 1000E voor een onbeleerde Haf best wel duur.
Daar heb je nu een beleerde voor, dus verdienen doe je er ook niet aan en ik neem aan dat die kennissen hun geld ook weer terug willen als jij beslist er 1 over te nemen.

Sorry maar voor een onbeleerde haf met goede papieren betaal je wel wat meer als 1000 euro..
mits je bij een goede fokker koopt. Daar gaan ze onder de 1750 voor die leeftijd niet eens weg.
Beetje gekke uitspraak dit.

Ik begrijp hieruit dat je de advertentie niet gezien hebt op MP?
En gemiddeld gesproken is 1000E voor een onbeleerde ruin wel veel geld.
Goede merries met papier (onbeleerd) zijn vaak bij een fokker wel wat duurder.

Mijn vriendin heeft er 1 van een bekende fokker, merrie met leuk papier, premie a, onbeleerd voor 1500 E.

vdbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:20

sorry maar op de foto zien ze er niet 300 kilo te zwaar uit en daar bij ze zullen toch wel iets kennen je maakt me toch niet wijs dat ze in die drie jaar nog nooit een hoefsmid hebben gezien maar als je twijfelt zou ik het niet doen voor een paard te kopen moet je 100% achter je keuze staan er staan op marktplaats wel meer haflingers te koop die wel al hun op voeding hebben gehad

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:24

vdbos schreef:
sorry maar op de foto zien ze er niet 300 kilo te zwaar uit en daar bij ze zullen toch wel iets kennen je maakt me toch niet wijs dat ze in die drie jaar nog nooit een hoefsmid hebben gezien maar als je twijfelt zou ik het niet doen voor een paard te kopen moet je 100% achter je keuze staan er staan op marktplaats wel meer haflingers te koop die wel al hun op voeding hebben gehad

Vorig jaar is er bij mij een 4 jarig haf gekomen, deze had toch al zeker heel lang geen smid meer gezien. Omdat wij in een vrij stenig gebied wonen waren de de hoeven wel kort gesleten alleen de hoefstand is niet de beste. Als die allemaal netjes wat bijgehouden had ze wel wat beter op de voeten gestaan ( het is wel een superleuke pony met geweldige gangen).

Er zijn genoeg paarden die niet op tijd naar de smid gaan.

Rubya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:31

Opheldering :Y)

Citaat:
Ruin nummer 1:
3 jaar
Hij is bekend met poetsen, hoofdstel, zadel en wandelen, maar is nog niet beleerd.

Ruin nummer 2:
3 jaar
Hij vind het heerlijk als hij word geborsteld. Hij kent het hoofdstel en zadel. Hij is nog niet beleerd.

Aldus marktplaats

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 10:29

EventHorizon schreef:
Opheldering :Y)

Citaat:
Ruin nummer 1:
3 jaar
Hij is bekend met poetsen, hoofdstel, zadel en wandelen, maar is nog niet beleerd.

Ruin nummer 2:
3 jaar
Hij vind het heerlijk als hij word geborsteld. Hij kent het hoofdstel en zadel. Hij is nog niet beleerd.

Aldus marktplaats

Dat staat er!
Maar ik ben er geweest, en je kon ze niet eens op hun rug aaien, en hun hoofd aanraken..
Dus ik weet niet hoe hun dat gedaan hebben..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:32

Dat kun je bij mijn pony vaak ook niet als ze los in het land staat , sommige paarden houden daar gewoon niet zo van :P

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 10:34

Het maakt allemaal niet meer uit!
ik ben met een kwpner bezig :D

Lijkt veel beter dan deze 2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:39

paardrijmiep schreef:
Het maakt allemaal niet meer uit!
ik ben met een kwpner bezig :D

Lijkt veel beter dan deze 2

Een beleerde hoop ik?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:43

Ik werd nu toch wel nieuwsgierig en heb de advertentie even opgezocht , deze is het dus blijkbaar ? :)
http://link.marktplaats.nl/439687419

Lijken me leuke beestjes ! Ze zijn rond , maar echt niet moddervet :P Moet je eens naar die brede borstkas kijken , het zijn gewoon ouderwetse brede buffels van Haflingers :j Mooie beestjes. Zien er vriendelijk uit , leuke koppies. Geen bijzondere hoeven :P

Ik denk dat je inderdaad beter voor een wat meer sport-type kunt gaan als je dat "zware" niks vindt.

Maar laat uiteraard wel even iemand met ècht verstand van paarden en gezondheid er naar kijken , als het dier je aanspreekt en jullie het willen kopen , gewoon minimaal een klinische keuring laten doen door een goede onafhankelijke paardenarts , en wellicht ook iemand meenemen die veel ervaring heeft met paarden en goed kan inschatten wat jij wel of niet aan kan / waar je mee klikt. Bvb. je instructeur / trice als die dat wil ?

Vaak ben je als koper zelf toch wat verblind en kan een ander die jou goed kent en veel verstand van paarden heeft , beter beoordelen of het een geschikt dier voor je is , omdat die er wat verder vanaf staat :)

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 10:45

Ja neem me instructrice mee!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:46

Spannend , hoop dat het een leuk dier is en dat het klikt :)

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 10:53

en hij is nog niet beleerd maar wel 5 jaar, en zeker dat hij poetsen etc kent!
en ik laat hem onder begeleiding beleren door mensen die daar al jaren ervaring eme hebben en diploma etc hebben voor instructeren

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 22:54

Ik moest toch even reageren ondanks dat je verkoop niet doorging zodat ik even snel begreep (ik heb niet het hele topic gelezen).
Ik verzorg zelf ook bij een handelaar en zulke pony's zie ik jaarlijks tientallen voorbij komen en ze brengen echt geen moer meer op. 300 euro voor zoiets is er niks bij dus wees blij dat je het niet gedaan hebt voor 1500 bijv want voor zon prijs vind je gemakkelijk een beleerde goeie aangezien er heeeeeeel veel haflingers en andere paarden te koop staan! Toevallig heb ik de advertentie zelf ook gezien toen ik haflingers aan het bekijken was (heb zelf ook hafs) en vind er niet echt iets bijzonders aan.. gewoon 1 van de vele.
Ik zou het er iig niet aan uit kunnen geven aangezien ik weet dat ik zulke ook voor bijna niks kan kopen:P
Maar dat is misschien door mijn ervaring met handel..