[TI] Sokken eraf ..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerMarley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 17:49

Is het gelukt Callum?:).. Wat een klus he hihi.. hopelijk wordt jou paardje er ook beter van!, en die sokken groeien wel weer hoor;) gaat harder dan je denkt:)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:05

mijn tinker heeft een injectie gehad ervoor.die schijn je jaarlijk te moeten geven.dat kost niet zo heel erg veel.heb ook zijn borstels een aantal weken uitgewassen met shampoo.nu moet ik alleen nog af van die vieze korsten en die van mij zal ook echt niet met z'n voeten in een emmerke gaan staan ben ik bang voor.
tips mag je best naar me mailen.ik heb wel haar sokken tot de hoefrand opgeknipt zodat de warmte en vocht kan circuleren.
mocht het ooit nodig zijn haar sokken eraf te scheren zal ik daar geen moeite mee hebben.gezondheid gaat voor.

callum

Re: Sokken eraf ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:15

mijn vriendin was de tondeuse vergeten dus wordt volgende week. met de schaar kwamen we niet verder dus ze ziet er nu uit alsof ze is aangevallen door een tandloze hond. gelukkig heeft ze daar zelf geen last van. hahaha

TinkerMarley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 16:25

oei! das balen!.. hahah jaa zo zag marley er ook uit:P was net een lammetje tot nu!.. maar men wat groeien die haren snel zeg:| tis nu al niet meer helemaal glad! hoe kan dat zo snel joh hahaha..

hopelijk is je paardje snerl verlost:D..

callum schreef:
mijn vriendin was de tondeuse vergeten dus wordt volgende week. met de schaar kwamen we niet verder dus ze ziet er nu uit alsof ze is aangevallen door een tandloze hond. gelukkig heeft ze daar zelf geen last van. hahaha

TinkerMarley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 15:18

Ze beginnen alweeer goed te groeien!!:D.. Uiteindelijk komen toch die mooie sokken nog een keertje terug:P.. het wordt nu alweer donzig hahahaha...

zn mok ziet er inmiddels erg goed uit! tis allemaal dicht nog wel koreltjes maar verders TOP!

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:41

nou bij britt zijn de sokken er ook af het valt mee. wat plekjes en veel schilvers dus nu even schoonmaken en houden. wel raar hoor tinker zonder sokken. maar goed ze voelt zich er duidelijk beter bij.

TinkerMarley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 13:07

ja dat is erg wennen:), fijn dat je nu goed alles kan behandelen!.. Hihi jaa marley vond/vind het ook heeeerlijk:)... Hij is erg opgeknapt.. Succes!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:46

morgen gaan de sokken bij Isa eraf...

ze zit van haar kootholte tot haar oksels onder de mok...
dan kan ik het goed behandelen met zwavelbloem

TinkerMarley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 11:20

Bij Marley gaat het super goed nu! heeft alleeen nog dat plekje op de linker achterbeen net boven zn kroonrand:s.. Verder alles weg! sokken beginnen goed te groeien!:)..
Blij dat ik he tgedaan heb!

Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:03

heeft ook iemand een idee of het waar is dat een tinker door de mok geen sokken meer mag groeien??
want de dierenarts zegt van mijn (huur)tinker dat de sokken er niet meer aan mogen heeft iemand hier al eerder wat van gehoord??

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:56

Dat is onzin.
Sokken beschermen juist de benen tegen de invloed van water en vuil.
Alleen als de mok dus soms te erg is, kan je de sokken afscheren om het beter te behandelen.
Bij mijn merrie ging het erg broeien met de warmte, dus daarom heb ik ze toen afgeschoren. Omdat de mok heel erg was.

Mok komt vaak van binnen uit. Dus door een te rijke voeding bijvoorbeeld.

wat was zijn beredenering dat ze niet meer aan mogen groeien?

Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:58

ik heb geen flauw idee maar heb me er nu bij neer gelegd met moeite

sorry voor de late post maar was even vergeten dat ik hier gepost had :o :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:00

ik kan me wel voorstellen dat de stallingssituatie van een specifiek paard niet bevorderlijk kan zijn voor lange sokken (grote diepe modderpoelen bijv, waardoor het slecht schoon/droog te houden is

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:05

bij ruana moeten de sokken er ook weer af.was eigenlijk de bedoeling dat dat maandag al zou gebeuren maar helaas ligt de stalhouder(zij zou dat doen)in het ziekenhuis.dus ja wachten maar.balen hoor.ik hoop dat dat snel kan,maar alleen kan ik dat niet,daar moet iemand met ervaring mee helpen.
ik probeer nu gewoon om de dag haar sokken te borstelen zodat daar zo weinig mogenlijk rotsooi in blijft hangen en alles luchtig blijft!

TinkerMarley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 13:46

Ben nog steeds blij dat ik bij Marley zn sokken eraf heb gehaalf vorig jaar April, zn sokken zijn gigantische goed terug gekomen, en zn benen zijn beter dan ooit!, alleen links achter blijft het nog een beetje, maar we hebben super goed spul van de dierenarts gekregen en dit werkt echt geweldig!, 3 benen mok vrij! WAUW!.. Zal morgen eens een foto maken van zn sokken nu bijna een jaar verder;).
Kan ik de suggestie van de sokken komen nooit meer terug gelijk ontkennen;). Want die komen weldegelijk terug! :D