[H]hengst voor mijn Gelderse merie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:59

Tendance schreef:
Cabochon, daar is alleen diepvries van toch???

Daar is nog diepvries van, maar voor zover ik weet is dat, zeer exclusief, alleen beschikbaar voor Van Norel zelf.

Kimberley voegt zeker maat toe en is keihard op z'n pootjes.

Laurentz dekt alleen natuurlijk en ik heb dat zelden zo rustig zien gaan, dus dat risico vind ik nogal meevallen.
Over zijn afnemende vruchtbaarheid: onzin.

GJ9

Re: [H]hengst voor mijn Gelderse merie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:08

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:11

Albert schreef:
Tendance schreef:
Cabochon, daar is alleen diepvries van toch???

Daar is nog diepvries van, maar voor zover ik weet is dat, zeer exclusief, alleen beschikbaar voor Van Norel zelf.

Kimberley voegt zeker maat toe en is keihard op z'n pootjes.

Laurentz dekt alleen natuurlijk en ik heb dat zelden zo rustig zien gaan, dus dat risico vind ik nogal meevallen.
Over zijn afnemende vruchtbaarheid: onzin.

Ik plaats er alleen maar, dat ik dit gehoord heb en heb er bij gezet, dat ik dit niet uit eerste, maar wel betrouwbare hand heb.
Mochten jullie uit eerste hand anders gehoord hebben, dan wil ik mijn opmerking wel intrekken, maar het is puur wat ik gehoord heb. En niet van zo maar iemand.

Mijn merrie is ook natuurlijk gedekt door hem en dat ging helemaal goed, maar het enige, dat ik daarover heb gezegd is, dat het risico groter is dan met KI dat er wat gebeurd.
Ik bedoel niet alle merries zijn zo braaf hoor en het blijven toch dieren.

GJ9

Re: [H]hengst voor mijn Gelderse merie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:20

Betrouwbaar of niet betrouwbaar... Ik zou in de paardenwereld niet maar zo iemand vertrouwen. Behalve als het een wetenschap onderzoek betreft.

Mijn merrie is dit jaar gedekt met Elegant, die heel wat ouder is dan Laurentz. Toen we de eisprong volgden zaten we op het juiste moment met dekken, en was het zo raak. Je moet alleen met oudere hengsten wat rustiger aan doen, iets meer tijd geven om bij te komen tussen de dekkingen door, wat minder dekken op 1 dag dan jonge hengsten. Maar dat zegt niets over de kwaliteit hoor.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:04

Het was natuurlijk niet ZO maar iemand, maar iemand die al jaren de merries door Laurentz en Alexandro etc. laat dekken.

Als het zo maar iemand was geweest, dan had ik het hier niet gepost.

Maar laten we daarover ophouden en weer advies geven over haar merrie, dat is belangrijk in dit forum.

Vroeg me af of je ook een foto van de merrie hebt, met daarbij je wensen voor verbetering... Dan kunnen we namelijk betere adviezen geven.