Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kimberley_ schreef:http://www.youtube.com/watch?v=XEfxS9mL ... re=related
Vind het er hier niet zo heel slecht aan toe gaan eigenlijk
Jotoma schreef:Janine1990 schreef:Volgens mij zie je nog steeds niet het verschil tussen op stal en op een show...
Ja wel, maar daar gaat mijn vraag niet over. Mijn vraag is puur op zo'n show gebasseerd.
Jotoma schreef:Ja wel, maar daar gaat mijn vraag niet over. Mijn vraag is puur op zo'n show gebasseerd.
En nee, dit was mijn eerste show, vandaar mijn vraag.
En ik begrijp dat het gevaarlijk is om er naast te lopen, maar doe dit dan niet.
Ik ga op verdere berichten ook niet meer in. Mijn vraag is of het er op shows altijd zo aan toe gaat, vervolgens is men het niet eens met mijn mening. Tja dat kan, maar mijn doel is niet om hierover te discussieren. Helemaal omdat er vrij weinig mensen zijn die een poging doen om mijn mening te respecteren en ik niet de behoefte voel om me hiervoor te verdediggen. Jammer.
Janine1990 schreef:Volgens mij zie je nog steeds niet het verschil tussen op stal en op een show...
rommulus schreef:en ik ben van mening dat het opvoeding is weliswaar de verkeerde opvoeding
gp paarden worden anders opgevoed dan bv western paarden
mijn aap word door een 13 jarige gewoon buiten gezet
rommulus schreef:en ik ben van mening dat het opvoeding is weliswaar de verkeerde opvoeding
gp paarden worden anders opgevoed dan bv western paarden
mijn aap word door een 13 jarige gewoon buiten gezet
juliomariner schreef:Ik ben met verschillende hengsten op hengstenshows en keuringen geweest (wel al jaren geleden).
Deze waren thuis zeer goed opgevoed. Op het voorterrein waren ze zeer rustig (opvoeding) maar als het moest gebeuren (in de ring) dan waren ze inderdaad wat wilder (het blijven dekhengsten natuurlijk)
De voorbrenger van het fimpje van Arco lijkt mij een beetje bang voor de hengst.
Daarnaast zijn de voorbrengers vaak ingehuurd en kennen ze de hengst vaak niet
Urielle schreef:Cassidy schreef:http://www.youtube.com/watch?v=jedEPvJIYVQ&NR=1
Graag jullie mening over de manier van hanteren van deze hengst...
Hengst krijgt eerst het signaal met de zweep voor hem dat hij af moet remmen, gezwiep met de zweep als versterking, gerammel met de ketting, dan laat hij hem in de ketting lopen en maar een keer zie ik echt een doelbewuste 'En nu is het verdikkeme HO ook.'
Icm die voltes waarmee het ook nog moeilijker wordt voor de voorbrenger, zou ik zelfs zeggen dat de voorbrenger er wel erg veel geduld mee heeft.
rommulus schreef:nope mijn manier zal idd minder goedkoop zijn
geld is belangrijker die paar uurtjes extra tijd en die paar luizige centen die het extra kost is het het allemaal niet waard
ook als mijn vent zich moet showen luistert ie gewoon hij is weliswaar een heel stuk frisser maar ik vind het niet genoeg reden om er aan te gaan rukken en plukken
kamsel ik reageerde daar op reacties niet op de ts
Jotoma schreef:Ik vraag me ook af of dit is wat het publiek wil zien. Als mensen elkaar slaan is het niet goed, maar als ik er een show van maak mag het opeens wel?
Ik mijn beleving laat je niet zien hoe mooi of goed een paard is door m op te fokken en daarnaast te vragen zich in te houden.
rommulus schreef:het laatste wat ik ooit zal doen is mijn paard overvoeren, zodat een stelletje hengsten boe roepers kunnen zeggen ja die daar die die vecht goed met de geleider
nee als ik mijn hengst aan prijs en ik hem laat showen dan is dat omdat hij het dat uit plezier doen niet zodat ik hem verrot kan slaan om hem in toom te houden omdat ik er o zoveel voer in gedrukt heb
ook zonder die bergen voer en zonder al dat je zever er omheen kan ie zich laten zien
nee ik pas.....
ik ga me trouwens ook niet meer verdedigen
ik weet hoe het wereltje werkt en ik vind het veel en veelste ver gaan
als jullie hiermee ok zijn is dat prima
ik niet
jannieplant schreef:Jotoma schreef:Ik vraag me ook af of dit is wat het publiek wil zien. Als mensen elkaar slaan is het niet goed, maar als ik er een show van maak mag het opeens wel?
Ik mijn beleving laat je niet zien hoe mooi of goed een paard is door m op te fokken en daarnaast te vragen zich in te houden.
Wat denk je van boksen? Dat is toch ook een show?
rommulus schreef:het laatste wat ik ooit zal doen is mijn paard overvoeren, zodat een stelletje hengsten boe roepers kunnen zeggen ja die daar die die vecht goed met de geleider
nee als ik mijn hengst aan prijs en ik hem laat showen dan is dat omdat hij het dat uit plezier doen niet zodat ik hem verrot kan slaan om hem in toom te houden omdat ik er o zoveel voer in gedrukt heb
ook zonder die bergen voer en zonder al dat je zever er omheen kan ie zich laten zien
nee ik pas.....
ik ga me trouwens ook niet meer verdedigen
ik weet hoe het wereltje werkt en ik vind het veel en veelste ver gaan
als jullie hiermee ok zijn is dat prima
ik niet