Tiff bijna zadelmak

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 00:09

StalNollie

Re: Tiff bijna zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 00:10

@lay: dat kan inderdaad echt niet, stel dat zijn neus gaat hangen van dat zware gedoe erop, veel te vroeg 8-) _-:(

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 00:14

Allemaal leuk, maar onverantwoord om die kat er zo op te zetten, zorg dan in elk geval voor een goed zadel, met beugels en een cap!!!!
echt... de jeugd van tegenwoordig..... :D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 00:17

Lay schreef:
http://lh3.ggpht.com/_6qUdQLzAGlc/R3JOATX3PYI/AAAAAAAABms/kEq68PL0Mtw/DSC00302.JPG
En dit is zeker ook zielig? :)

Ik vind het erg goed wat je doet.. Lekker aan alles laten wennen... Gewoon rustig aan, je hoeft er ten slotte niet volgende maand al op! ;) haha

nee dat kan ook niet, zo krijgt het kind later een bobbel op de neus _O-

TS lekker heen klungelen met je paardje, ik vind dat beter dan naar de opvang.
en het is spelenderwijs, kei leuk, echt lachen.
beestje leid( of is het lijd)er niks mee.

Toen die van mij zo oud was bond ik hem s'morgen voor de tractor, en als ik sávond thuis kwam stond die aan de andere kant van de wei met tractor. :D
(voor de bokkers die dit geloven, het is maar een grapje)

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 00:28

Mooi veulen hoor.
Lekker mee door gaan, wordt ze mak van.
Ze krijgt tenminste aandacht.
Succes!

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:34

Goed bezig TS !

heel fijn dat je veulen dit zo goed oppakt...je kan zien dat het veulen niet gedwongen wordt om hiermee te staan...

ik vind het goed dat je haar nu al dingen leert die later goed van pas komen zoals de BBP en de beenbescherming enzo...de sidepull is ja net een halster ( alleen dan wat te groot ) dus dat zal wel geen kwaad doen bij het veulen...over de deken...ik zou ale je haar wat vaker een dekentje op legt toch een dekentje aanschaffen die wel wat maatjes kleiner is, dat uitstappen over de balkjes, dat is draven en omdat die deken veel te groot is en het waait 1 x flink waait je deken zo over het hoofd van je veulen heen, in vervolg wel handig dus om hem of beter vast te maken of een paar maten kleiner aan te schaffen.

verder vind ik het echt super dat je al zo leuk bezig bent met je veulen, niks mis mee dat je haar nu al lekker laat wennen aan dit soort dingen, je zegt dat ze tenslotte enkel op zaterdag van de wei wordt gehaald en dat je alleen dan een beetje met haar rondzeult...kan naar mijn idee geen kwaad dus.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:44

echt super schattig:)

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:46

idd niet allemaal van die negatieve reaties het is zolang ie het zelf toelaat helemaal niet erg om is een keertje te doen went ie er een beetje aan als het nu gedwongen was in de vorm van bijna dekje "zadel "mak maken maar dat is het helemaal niet dat paard vindt het waarschijnlijk alleen maar leuk om al die dingen te doen ! *\o/*

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:58

Super!!!!! *\o/*
je kan niet vroeg genoeg lol met je knol hebben. Daad het niet, schaad het niet!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 12:02

thanks allemaal!!! super leuke reacties!
en sindsdien is ze alleen de wei nog maar uit gekomen voor een poets beurt

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:46

Hartstikke leuke foto's! Lol met je knol en zo te zien heeft je knol ook lol!
Niets van aantrekken van het geleuter. Je zegt zelf al dat ze een keer per week uit de kudde komt en je ziet dat ze relaxed is en er plezier in heeft. Alleen sluit ik me erbij aan dat de kat wel een cap verdient!!?? Op zijn minst extra brokjes want hij doet het zware werk voor je voor over een paar jaar als jij erop stapt.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 12:51

dat is wel heel slecht de kat gaat er ook gemiddeld 1x per week op! ook ongevraagd!
Tiff is warmer als de koude tegels natuurlijk dus ideale slaap plaats als ze binnen staat

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:36

Super!
Ik zie liever dat mensen zo met hun veulie bezig zijn dan dat ze ze maar op de weide gooien voor 3 jaar en er dan een onhandelbaar paard vanaf halen.
En als ze naast dat spelenderwijs leren ook buiten kan spelen met vriendjes zie ik er helemaal geen probleem in

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:42

haha geweldig!
Ik heb alleen wel wat commentaar:
De neusriem zit niet goed :P
En de ruiter mag wel wat aan zijn houding doen vind ik.. :Y)
Tips voor de ruiter bij het zadelmak maken: Volgende keer wel een cap opdoen en bij voorkeur een bodyprotector !
En zorg dat je je hakken uitdrukt en je benen stilhouden! En het is erg gevaarlijk om naar achteren te kijken, zo zie je niet waar je heen gaat!! _O- Ook erg onverantwoordelijk van de ruiter dat ie de teugels niet vast heeft!
Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt en veel succes verder met inrijden :D

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:45

Ik vind wel dat er wat aan de houding van de ruiter gesleuteld moet worden ;) Paardje moet ook nog een beetje in de spullen groeien ;) Veulens die in de winter geboren worden krijgen hier ook een dekentje op. Of als ze in de weg staan wordt er wat overheen gelegd zoals borstels, dekjes of wat dan ook. Ze zijn niet van suiker al maken veel mensen dat er wel van.

mara1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:49

anjaenrene schreef:
Hartstikke leuke foto's! Lol met je knol en zo te zien heeft je knol ook lol!
Niets van aantrekken van het geleuter. Je zegt zelf al dat ze een keer per week uit de kudde komt en je ziet dat ze relaxed is en er plezier in heeft. Alleen sluit ik me erbij aan dat de kat wel een cap verdient!!?? Op zijn minst extra brokjes want hij doet het zware werk voor je voor over een paar jaar als jij erop stapt.

haha hier sluit ik me helemaal bij aan! je treft het maar met zo'n groom!
En met je paardje natuurlijk, wat staat ze er vrolijk en relaxt bij!
lekker van genieten!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 15:40

weer super thanks! en zal blikem er idd op aan spreken dat hij het niet helemaal goed doet Tiff zadelmak maken :d domme kat ook dat hij zich niet verdiept erin voor hij begint!
en er zonder les op klimt

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:09

Ziet er leuk uit hoor.. Hier hebben we ook een bijna jaarling hengst staan die alles toelaat.. Laatst stuk zeil van het kuil over hem heen geleged en meneer ging gewoon rustig eten.. Ik ben zelfs erger als jou want die van mij heeft zelfs een bit in gehad :P Voordat ik ook heel bokt over me heen krijg.. Veulen pakt alles vast en we hielde hem een bit voor en pakt meneer gewoon vast en gaat ermee spelen :P

Shirly_Bob

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:03

Persoonlijk vind ik het te jong om al peesjes, dekje en hoofdstel te gebruiken..
die veulens vinden het heerlijk om minstens 3 jaar in het weiland te staan met leeftijdgenoten heeft mijn paard erg goed gedaan, je kan natuurlijk wel aan het halster laten wennen, voetje geven, aanraken etc.

maargoed het is jouw veulen, ik wil dit alleen kwijt niet boos bedoeld ofzo ;)

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 16:04

ieder zijn mening uiten mag!

mijn veulen vind aandacht leuk en in mijn ogen schaad ik haar zo niet in de groei.

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:08

Waarom heeft de stalriuter geen cap op? Erg belangrijk op een jong paard hoor!!!!!

:j Super foto met de kat erop ;)
haha, leuke foto's gelukkig had je er bij gezet dat ie gewassen is.. dacht al :O
Leuk beestje en fijn dat je er al zoveel me kan doen! Wordt het "echte" beleren straks vast makkelijker door! Heel veel succes en plezier er verder mee!!

edit: Zie net dat mijn opmerking niet orgineel is (had niet alles gelezen)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:14

Shirly_Bob schreef:
Persoonlijk vind ik het te jong om al peesjes, dekje en hoofdstel te gebruiken..
die veulens vinden het heerlijk om minstens 3 jaar in het weiland te staan met leeftijdgenoten heeft mijn paard erg goed gedaan, je kan natuurlijk wel aan het halster laten wennen, voetje geven, aanraken etc.

maargoed het is jouw veulen, ik wil dit alleen kwijt niet boos bedoeld ofzo ;)

Maar mag ik vragen waarom het te jong is om een keer peesjes om te doen? Minstens 3 jaar in een weiland betekend niet dat je er niet naar om kan kijken of er niks mee kunt doen. Zolang een jong ding niet opgesloten wordt en niet werkt zie ik echt het probleem niet?

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:16

Volgens mij heeft Shirly_Bob ook niet gelezen dat ze maar een keer per week uit het land komt.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:17

CarinaR schreef:
Het zal wel aan mij liggen, maar waarom nu al (voor de grap, en dan ook nog veelste groot) al die dingen omhangen?
Ik vind persoonlijk het moment op de laatste foto ook erg onverantwoordelijk... Uitstappen over balkjes in draf, met een losse zweetdeken... (herinert een paard wat overleden is door een deken wat over het hoofd sloeg en paard zn nek brak)

Losse zweetdeken, hij zit toch onder de staart door????
Gebroken nek, balen voor je, maar zo vaak komt het niet voor. Heb hier regelmatig paarden staan met afgezakte halsdekens, die blijven er harstikke mooi kalm onder. Heb hier trouwens wel paard met gebroken nek gehad, wonderbovenwonder loopt die weer op concours. 8-)

Verder zou ik her persoonlijk ook niet doen, al kan het geen kwaad. Mijn vent van bijna 1 jaar kan ook al meewandelen, poetsen etc. Heb hem nog niks omgedaan behalve met handdoeken spelen, maar weet zeker dat het geen probleem zou zijn.

Zolang die toch verder nog niet aan het werk hoeft is dit niet meer als "schrik"training.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 16:52

klopt hij hangt achter de staart! en Tiff heeft ook al deken van haar moeder op gehad dat de hals over haar oren ogen hangt en ze neits kan zien en waggelt dan ook nog vrolijk mee!

nu word ze mss 3 weken elke week gepakt en dan staat ze mss weer een maand in het land!
als ze het te lang vind duren komt ze onder of door de draad heen gaat ze helpen met wat je aan het doen bent en als ze het beu is staat ze op de zelfde onverklaar bare weize terug in eht land.

ook kent ze men auto al en roept me als ik aan kom super mega lief