wat een super leuk veulen! ben benieuwd naar meer foto's!
VanHuisUit
Geplaatst: 26-07-11 17:11
Eyes, mooie naam Zo te zien trouwens ook een toverballetje (zie bij het neusje wat lichter?), gefeliciteerd met deze mooie kleine man
haboshof
Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-11 17:50
Was/is best nog even spannend. Merrie heeft nog niet gemest. DA is dus nog een keer geweest. Maar ze heeft opgevoeld en kan niks verontrustends ontdekken. Het kan zijn dat de bevalling wel erg snel is gegaan en dat ze flinke naweeen heeft. Ze laat Eyes wel drinken,gaat dan even staan. Ze krijgt nu slobber met wat parafine er door en dan maar afwachten of er mest komt. Kereltje doet het goed, die springt door de box, weet het uier feilloos te vinden en slurpen, je kan hem horen drinken. Hij is van het zachtste poezehaar gemaakt, zo pluizig en een heel lichtgrijs buikje. Ik ben heel benieuwd wat er vanonder dat veulenvelletje gaat komen. Ik kan me haast niet voorstellen dat het een zwarte wordt. Ze staan dus nog op stal vanwege mams, maar zal zo snel mogelijk droogfoto's plaatsen.
haboshof
Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-11 17:57
Lynn_x schreef:
Wat een leuk veulen En firo van de halve maan ken ik wel, leuke hengst was dat maar wel een ergggg pittig ding!
Ik heb Firo ook in levende lijve gezien. Pittig vind ik prima. Ik heb hier twee dekhengstjes die niet voor de poes zijn en twee ex-dekhengstjes, die ook van wanten weten. Ha, ze zijn op de achterbenen nog net niet zo groot als ik Hou wel van een beetje pit.
Eyes liet ook al zien, dat hij niet van suiker is.
Gefeliciteerd met je veulen! En wat een prachtige naam heb je hem gegeven, heel emotioneel.
haboshof
Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-11 23:48
Merrie heeft volgens mij nog niet gemest, maar het kan zijn dat ze het onder het stro verstopt. Ik heb schoon stro nu opgestrooid, zie het morgen wel weer. Ik vind haar op dit moment geen zieke indruk maken. Ze eet haar slobber en laat het veulen drinken. Ik ben nu echt moe, ik ga eerst slapen. Hier nog even een paar droogfoto's.
Ah, wat schattig! Ik hoop dat alles goed is met beide!
haboshof
Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-11 10:45
Vanmorgen lagen er in het stro harde drolletjes. Ik denk dat de merrie toch wat problemen had met het mesten.De da belde ook al hoe het nu ging. Enorm attent, dat kan ik wel waarderen. Merrie ziet er tevreden uit, wilde heel graag haar slobber(zit wel parafine in). Vandaag nog een beetje laxeren en dan moet het hopelijk goed gaan. Veulen drinkt, nee, zuipt echt. Tjonge, wat kan hij slurpen. Ik ga nu eerst de andere dieren doen en dan gaan ze naar buiten. Ik ga dan wel even weer foto's maken.
haboshof
Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-11 13:41
En de eerste keer in het landje. Merrie liep braaf mee, Eyes had een kontje nodig. Ha en hij durft wel even te bokken En met tante Prisette:kroon preferent en al 32 jaar.
Boyzone
Geplaatst: 27-07-11 13:50
Gefeliciteerd met je mooie hengstveulen. De tante is echt een dame op leeftijd!