NatasjavE schreef:Het publiceren van namen die geen OC/OCD zouden geven is net zo onjuist als van hengsten waarvan "gefluisterd" word dat ze het wel geven.
Het is niet zo zwart-wit.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
NatasjavE schreef:Ik weet dat het niet zo zwart wit is. Daarom juist laat ik het graag aan onderzoekers over om conclusies van het OC/OCD onderzoek te trekken.
NatasjavE schreef:Ik vind dit topic ook niet kunnen.
Dat het KWPN nog niets heeft gepubliceerd heeft een rede... Ze willen graag met zo betrouwbaar mogelijke informatie komen.
Hier worden hengsten genoemd door enkele individuen en dat kan wellicht onnodig de reputatie van de hengst beschadigen
amaze schreef:NatasjavE schreef:Ik vind dit topic ook niet kunnen.
Dat het KWPN nog niets heeft gepubliceerd heeft een rede... Ze willen graag met zo betrouwbaar mogelijke informatie komen.
Hier worden hengsten genoemd door enkele individuen en dat kan wellicht onnodig de reputatie van de hengst beschadigen
Het is gewoon speculatie ,maar de reputatie van een hengst beschadigen ?
Wie neemt Bokt nu zo serieus dat hij zijn keuze laat afhangen van wat er hier geschreven wordt ?
Rhea schreef:Verder hebben Jonhson en Florencio weer een negatieve stempel.
zwanepol schreef:Rhea schreef:Verder hebben Jonhson en Florencio weer een negatieve stempel.
Met Johnson heb ik deze ervaring dus niet, het gaat dan wel om 1 eigen fokprodukt maar hij kwam glansrijk door de keuring. De (prokgecertificeerde) dierenarts vertelde dat hij zelden een paard tegen kwam dat met zulke mooie cijfers door de keuring kwam. Als het een schoolrapport was geweest had hij allemaal negens en tienen.
![]()
Ik heb ook nog een Florencio staan dus ben benieuwd...
Rhea schreef:Wilawander schreef:Ik denk genoeg (helaas) en kan me goed voorstellen dat de hengstenhouders hier niet blij mee zijn.
Denk je dat fokkers blij zijn die dadelijk op het moment van publicatie een weide vol jonge dieren en drachtige merries hebben van hengsten die bovenaan de "echte" lijst staan?
Famke160301 schreef:Heeft de opfokperiode (en voeding, beweging) niet ook een heul grote invloed op t ontstaan van oc/ocd bij t jonge paard??
badtothebone schreef:Famke160301 schreef:Heeft de opfokperiode (en voeding, beweging) niet ook een heul grote invloed op t ontstaan van oc/ocd bij t jonge paard??
Heel groot en ook de moeder, niet alleen of ze gezond is maar ook wat voor voeding zij krijgt tijdens de dracht!
Het hangt echt niet alleen af van de hengst.
Waar onze in opfok staan heeft de eigenaar zelf ook jongen paarden.
Deze merrie's krijgen geen merriebrok maar basisbrok. Verder alles hetzelfde, hij heeft duidelijk meer ongein op de foto's als wij.
Wilawander schreef:Ja dat geloof ik graag. Ken ook een fokker die alleen basisbrok geeft en nu de 1 na de ander met problemen heeft staan. Nu achter elkaar al 3 paarden die op de foto niet goed zijn. Iets wat imo niet te wijten is aan de hengst maar wel gauw wordt geroepen.
Wilawander schreef:Ja dat geloof ik graag. Ken ook een fokker die alleen basisbrok geeft en nu de 1 na de ander met problemen heeft staan. Nu achter elkaar al 3 paarden die op de foto niet goed zijn. Iets wat imo niet te wijten is aan de hengst maar wel gauw wordt geroepen.