Gelderse hengsten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MariekeA

Re: Gelderse hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 11:51

Dior is van Schilder. Of hij al dekt weet ik niet.

Als je zou kiezen voor Wilson of Alexandro zou ik gezien de hals van jou merrie voor Alexandro gaan.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 12:10

@MariekeA: Die hals van mijn merrie is inderdaad een aandachtspunt, daar zit ik ook wel een beetje mee.
Wat vind jij "beter" aan de hals van Alexandro voor mijn merrie dan aan de hals van Wilson?

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 12:36

ben ik ook benieuwd naar

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 12:57

Ik denk dat Alexandro een betere hoofd-halsverbinding heeft, Wilson is wat eng in de nek en heeft een stuggere hals, Alexandro heeft een iets langere hals en mooier uit borst komend.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 13:00

Wilson vind ik een hele mooie achterhand hebben.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 16:55

Helemaal mee eens. :j Kan makkelijk verzamelen en gaat dan ook goed zitten.

Ik zou Vitens wel eens onder het zadel willen zien. Heb hem al tig keer aan de lange lijnen of aan de hand gezien maar nog nooit onder het zadel.
Ik dek niet met een paard die ik niet onder het zadel gezien heb.
Mannen die gisteren achter ons zaten gingen uit hun dak om Vitens, maar ik ben er nog steeds niet overuit wat ik er nou van vind.
Mooi front, zeer spectaculair voorbeen en veel schoudervrijheid, mooi hoofdje maar dan... vanaf de schouder past het er niet meer bij. Aan de hand breekt hij af in de rug, aan de lange lijnen iets minder, maar ik blijf het een hakketrekker vinden met een slechte bovenlijn. Als ik die mensen dan zo lyrisch hoor vraag ik me wel eens af of ik het verkeerd zie... probeer ook iedere keer om "verbetering" te zien, maar ik kan er niet warm of koud van worden, behalve om zijn voorbeen dan, maar dat zie je ook alleen als hij flink gejaagd wordt, want zijn "gewone" draf is heel anders.
Zou hem daarom wel eens onder het zadel willen zien.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:07

Ik heb Vitens destijds onder liseon kamper gezien...hele mooie combinatie

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:53

Raiza schreef:
Ik denk dat Alexandro een betere hoofd-halsverbinding heeft, Wilson is wat eng in de nek en heeft een stuggere hals, Alexandro heeft een iets langere hals en mooier uit borst komend.

Precies dat.
En aangezien jouw merrie ook een iets minder elegante hals heeft, zou ik dan voor de rijdbaarheid liever voor Alexandro kiezen.
Wilson vind ik dan meer passen bij een merrie die wat te luxe is uitgevallen en wat meer kracht en massa mag hebben.

Ik vind Vitens ook zo'n typisch geval. In Den Bosch vond ik er weinig aan. Niet fijn van achteruit over de rug naar de hand, of zelfs tegen de hand.
En toch zie ik soms beelden van hem dat ik denk: hmmm, toch wel mooi front; toch wel aardig. Maar ja, dan weer dat achterbeen...
Terwijl ik wel weer mooie nakomelingen van hem zie. Echt een ik-weet-het-niet-paard. Althans voor mij dan.

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 20:32

Bij de Gelderse competitie doet Vitens ook mee onder Ellis Wiegerinck. Hij start M2. Dus als je hem een keer onder het zadel wilt zien...Vorig jaar is hij in Ermelo onder het zadel geshowd. Maar hier is veel commentaar op gegeven (en dat was niet zo goed) Denk dat Gert Hofs zich dat wel in de oren heeft geknoopt.

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:19

even over Saron... je moet er wel rekening mee houden dat meneer nog net pas een paar weken geleden is omgeschoold van springpaard naar dressuur paard.. ik ken de amazone die er mee rijd en 9 wkn geleden kon meneer nog geen pas opzij en draven vond hij best moeilijk.. een beetje been en hij gallopeerde weg..

laatst haar debuut met hem gehad in het Z1 en toch even 2 winstpunten gehaald ( 2x eerste geworden van het Z1)

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:21

Ik vind alexandro absoluut een betere hals hebben dan Wilson maar zijn achterhand blijf ik echt wel een min punt vinden en dan kies ik liever voor Wilson

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 08:05

Hmmm Wilson heeft een betere achterhand dan Alexandro...maar ik vind zijn achterhand nou ook niet direct een minpunt. Het kan beter maar Wilson is dressuurmatig ook beter getraint en ouder.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 11:07

Dat enorm draven van Alexandro komt volgens mij voornamelijk uit zijn moederlijn voort. Zijn volle zus deed het ook terwijl andere Koss-hengsten toch lang niet op die manier draven als Alexandro P.

Klopt dat een beetje? En bij welke hengsten (of merries natuurlijk...) komt dat dan vandaan?

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:36

21deees schreef:
even over Saron... je moet er wel rekening mee houden dat meneer nog net pas een paar weken geleden is omgeschoold van springpaard naar dressuur paard.. ik ken de amazone die er mee rijd en 9 wkn geleden kon meneer nog geen pas opzij en draven vond hij best moeilijk.. een beetje been en hij gallopeerde weg..

laatst haar debuut met hem gehad in het Z1 en toch even 2 winstpunten gehaald ( 2x eerste geworden van het Z1)

Ik vind het knap dat de amazone hem dan in 9 weken Z geklasseerd gekregen heeft, maar draven hoort gewoon bij de basisgangen en zegt in mijn ogen niks over de klassering.
Er zijn genoeg paarden (merries) die uitstekend kunnen bewegen maar doordat ze alleen voor de fok ingezet worden of met een "simpele" ruiter erop in het L blijven hangen, die ik als ze hengst zouden zijn liever zou gebruiken dat sommige hengsten die bv Lichte Tour lopen.
Ik was zelf niet weg van Saron, vond hem erg goed springen, maar zijn draf viel me erg tegen waardoor ik er niet mee zou fokken.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 15:00

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 11:58

Heeft iemand misschien een (link naar) een filmpje van Chablis aan de hand?
Het filmpje op you tube van Chablis onder het zadel heb ik al gezien.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 17:46

Ik ken geen filmpje van Chablis aan de hand.