Hoi GittekeZ1 Goed idee zeg, ik gebruik geen sokken maar staart beschermers van die stoffen dingen helemaal super! Ziet er niet uit, maar die sokken zijn ook een oplossing
Ik blijf nadenken of ze die dingen er nou niet uittrekken sokken en staartbeschermers want trekken ze daaraan lijkt me ook tegelijk aan de manen! of ben ik nou gek?
xMercury
Geplaatst: 22-03-11 09:34
De teer- en tea treeshampoo van de boerenbond/welkoop vind ik ook erg goed werken voor in de manen! Voor in de staart heb ik ook Cowboy magic shine. Echt super spul! Haar manen zitten voor de rest altijd in een vlecht, maar haar voorpluk is nou ondertussen zo lang dat hij zelfs in vlecht op de grond hangt.. Daarom heb ik hem nou maar dubbel gevouwen. Iemand nog andere tips?
Dit is een foto van haar manen, ze zijn nu nog langer want deze foto is van vorige zomer.
GittekeZ1
Geplaatst: 22-03-11 09:36
Als ze er aan trekken trekken ze aan de sokken en niet aan de manen sokken gaan er dan wel van af maar lijkt wel of ze dat minder leuk of lekker vinden
Hoe doen jullie dat precies met die sokken dan? Manen vlechten, dan een soort van oprollen (?), vastmaken en dan nog een sok erover vast maken? Haha ik begrijp het niet hoor!
marjanvr
Geplaatst: 23-03-11 10:54
oke dan ga ik eens kijken bij de paardendrogist. Bedankt.
aaah weer wat geleerd. Ik doe van het weekend het voor het eerst proberen met sokken. Ik ga denk ik invlechten dubbelvouwen en sok erom heen doen bovenkant vastmaken met stiekje en dan maar duimen.
correctie in vlechten touwtje door de zok trekken aan een kant gewoon er door heen touwtje vast met strik of knoop aan een stukje bovenkant vlecht dan gewoon de vlecht er in proppen klaar is kees
yv_on
Geplaatst: 29-03-11 12:48
maar begrijp ik hier nu uit dat als je de manen vlecht dat ze dan langer en dikker worden ipv los te laten hangen? of begrijp ik dit verkeerd? ik heb een hafflinger merrie en die manen zijn lekker dik maar lang nee en ik kan er net zolang naar kijken maar ze worden maar niet langer, ben dus ook erg jaloers op haffies met lange manen hahahah
Mijn 4 jarige haflinger heeft lange manen. Zondag heb ik ze gewassen en ik schat dat ze nu iets van 60-70cm, net ietsje korter dan de haflinger van xMercury op deze foto (prachtige haflinger trouwens). Ik blijf erbij dat het behang mn wordt bepaald door aanleg en daarnaast door een goede verzorging. Ik denk niet dat een haflinger die altijd korte manen heeft gehad door de juiste verzorging opeens lange manen krijgt. Overigens zitten de manen van mijn haflinger altijd in vlechten (niet te strak invlechten), elke week vlecht ik ze opnieuw in. De manen zijn echt megadik, dus echt een hel om uit te wassen... Ik geloof dat ze het afgelopen jaar minstens 30cm zijn gegroeid (misschien nog wel meer). Volgens mij is invlechten echt de beste optie om de manen netjes te houden.
Ik heb de manen vn mn Haf nog steeds nie gewassen. Shame on me! Komt binnenkort ook met voor en na foto's
yv_on
Geplaatst: 30-03-11 21:36
Die van mij als ik die was dan is het echt een crime jemig dan is er geen land mee te bezeilen ze breekt zowat de hele wasplaats af ben altijd blij als het weer klaar is. ze heeft volgens mij het idee dat ze alles niet mee krijgt van wat er in en om de wasplaats gebeurd. hahahah owee dat haar iets ontgaat natuurlijk, je weet maar nooit of er iets te eten valt buiten de wasplaats, of dat ze iets mist.
Eten, klinkt me bekend in de oren. Die van mij is om te kopen met eten en dan doet ie echt alles. Zn manen wassen lijkt me nog een leuk klusje. Hij is altijd zo lekker eigenwijs. Ooh een emmer met een sopje, misschien is het eetbaar
yv_on
Geplaatst: 30-03-11 21:43
jaaaaaaaaaaaaa hahahahaha ohhhhh erg he
yv_on
Geplaatst: 30-03-11 21:45
heb even in je profiel gespiekt maar die van jou heeft ook al zo'n ontdeugend koppie ik heb nog een leuke foto heb ik gisteren gemaakt.
Siegridd
Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-11 21:46
Het is het enigste waar hij aan denkt
Aaah wat een schatje. Ik heb net een foto-topic gemaakt voor mn verzorgpaardjes. Zal em ff voor je opzoeke