Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
yvonnepuntnl schreef:Doe dat geneuzel over vroeger maar op Fokt, maar zullen we hier weer ontopic?
De Vivaldi x Ferro had inderdaad een goede galop, maar leek niet zo fijn te rijden en ook wat weinig souplesse.
ceasario schreef:misterA schreef:[daar wordt alles vanaf foto's ge-be-en vooral veroordeeld, zijn juist hun tijd ver vooruit.
vooral door deskundigen die er niet één in levenden lijve hebben gezien.
Klets..maar het is wel triest dat je niet verder kan kijken dan onder het zadel...en dat noemt zich kenner.
MargreetB schreef:[maar nu ik een aantal verrichtingsonderzoeken heb meegemaakt weet ik maar al te goed dat die foto's dus geen biet zeggen over hoe zo'n paard in werkelijkheid IS. .
ceasario schreef:MargreetB schreef:[maar nu ik een aantal verrichtingsonderzoeken heb meegemaakt weet ik maar al te goed dat die foto's dus geen biet zeggen over hoe zo'n paard in werkelijkheid IS. .
Je hebt gelijk...en daarom moet je ook wachten tot de eerste veulens geboren zijn, want daar gaat het uiteindelijk om..en dan speelt de genetica weer een rol...
Dus inderdaad waar hebben we het over...luchtkastelen of katten in de zak..of vullende zakken.
MargreetB schreef:[Maar genetica alléén is niets waard zonder die hengsten in levende lijve te hebben gezien en beoordeeld. .
yvonnepuntnl schreef:.
Connaisseur heeft inderdaad een minder sterke rug-lendenpartij, maar beweegt wel met veel lossigheid. Waar ligt je voorkeur? Bij mij bij de lossigheid.
yvonnepuntnl schreef:Eerlijk gezegd weet ik niet bij welke clan ik hoor, maar het liefst zie ik een mooi aangesloten rug, en een paard dat los door het lijf beweegt. Maar in de praktijk blijkt gewoon dat die ruggen vaak toch wat te strak zijn en er te weinig souplesse te zien is. Dat beeld heb ik ook van de foto van El Corona, een strak paard.
Connaisseur heeft inderdaad een minder sterke rug-lendenpartij, maar beweegt wel met veel lossigheid. Waar ligt je voorkeur? Bij mij bij de lossigheid.
ceasario schreef:Zeg dat dan meteenyvonnepuntnl schreef:.
Dat was dus mijn opmerking. niet meer niet minder.zo simpel.. en een rug-lendenpartij is voor mij de basis van het tot dragen komen van een paard en dan pas komt voor mij de wel vereiste gummy..niet te verwarren met lossigheid.
Cayenne schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de kenners van de Vivaldi x Havidoff vinden?![]()
Mooie foto's weer!
sarabande schreef:Als HP indertijd El Corona gereden had, had het er heel anders uit gezien. In die tijd was het al mooi dat die jonge paarden voorwaarts gingen en verder werd er niets van gevraagd.
De enige vraag die je kan stellen is, is het beter voor nog geen 3 jarigen dat ze al op het achterbeen gezet worden, maar dat is een hele andere discussie.
Voor deze hengsten komt de waarheid daarover in de komende weken.
Umeo schreef:Ik ben het ook eens dat de paarden nog totaal niet te beoordelen zijn onder het zadel. Ze zijn amper zadelmak en dan ook nog eens op een vreemde omgeving. Dit kan een totaal verkeerd beeld geven. Als ze in vrijheid gepresenteerd worden weet je al meer. Maar ook dan kan een paard verschrikken, een verruimen waardoor hij de tact verliest. Dus inderdaad enkel oordelen als je het paard live ziet
Maar een 3-jarige op het achterbeen rijden? Als je een paard op deze leeftijd al bij elkaar moet sleuren zodat hij zijn onderbeen onder de massa plaatst dan heb je naar mijn mening een paard met een slecht achterbeen. Dit moeten ze naar mijn mening van nature er mooi onder plaatsen, ook al ze nagegelijk gereden worden