Ik ben blij dat er meer mensen die verhoging belachelijk vinden. En dan gewoon stilzwijgend het abonnement verlegen..
Ik vind het niet zo netjes!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ess_moo schreef:Ik heb mijn lidmaatschap ook opgezegd gisteren en zie dit topic nu pas.
Ik ben blij dat er meer mensen die verhoging belachelijk vinden. En dan gewoon stilzwijgend het abonnement verlegen..
NatasjavE schreef:ess_moo schreef:Ik heb mijn lidmaatschap ook opgezegd gisteren en zie dit topic nu pas.
Stilzwijgend???? Je weet toch ieder jaar dat dat er aan komt. Als je een abonnement van de krant hebt vragen ze ook niet ieder jaar of je volgend jaar nog wel wil.
Nogmaals de verhoging was gewoon bekend.
Selka schreef:Fitzroy schreef:Maar je kunt toch niet een paard overzetten op je naam zonder lid te zijn van het KWPN? Je moet daarvoor toch lid worden?
Want als dat niet zo is, heb ik er nog wel 2 om over te laten zetten. Ik had dat eigenlijk laten zitten omdat ik het lidmaatschapsgeld belachelijk hoog vond om alleen paarden op je naam te zetten.
Jawel hoor, als niet lid betaal je 41.50 (wel de prijs van 2010 geen idee of die verhoogd is) geloof ik ipv 17.50
ess_moo schreef:Het had wel zo netjes geweest als ze de prijsverhoging specifiek en op tijd hadden aangekondigd.
Dit was mij namelijk niet bekend.
Zodoende zouden leden de mogelijkheid hebben om op tijd op te zeggen, i.p.v. te schrikken van de nieuwe ledenprijs op de acceptgiro.
Neonlight schreef:Waarom willen de meeste per direct hun lidmaatschap opzeggen? Ze zijn te laat, betaald is er al, resistutie is er niet, dus KWPN is nu helemaal goed af, leden die in februari opzeggen terwijl ze wel t/m december betalen.
[***] schreef:Het op naam zetten van paarden, de hele I & R regeling zou niet via stamboeken maar door een aparte organisatie moeten worden gedaan. Dan hoef je niet ergens lid van te worden waar je geen lid van wilt zijn.
De contributieverhoging is aangekondigd in verschillende media.
Er komt een nieuw KWPN centrum in Ermelo en dat zal betaald moeten worden en op deze manier door ook het overschrijven e.d. te laten betalen doen veel mensen daar aan mee. Anders zou het alleen op de fokkers komen en zo fantastisch zijn de paardenprijzen al niet, fokken kan al niet uit. Een gebruiker van een KWPNer mag ook best een paar tientjes inbrengen, tenslotte krijgt iedereen voordeel bij een landelijk centrum.
Tenminste, ik neem aan dat dit één van de redenen is van de contributieverhoging en het verhogen van de tarieven als het op naam zetten en veulenregistratie.