contributie bedrag niet normaal meer!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ess_moo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:13

Ik heb mijn lidmaatschap ook opgezegd gisteren en zie dit topic nu pas.
Ik ben blij dat er meer mensen die verhoging belachelijk vinden. En dan gewoon stilzwijgend het abonnement verlegen..
Ik vind het niet zo netjes! :n

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:17

ess_moo schreef:
Ik ben blij dat er meer mensen die verhoging belachelijk vinden. En dan gewoon stilzwijgend het abonnement verlegen..

Stilzwijgend???? Je weet toch ieder jaar dat dat er aan komt. Als je een abonnement van de krant hebt vragen ze ook niet ieder jaar of je volgend jaar nog wel wil.

Nogmaals de verhoging was gewoon bekend.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:17

Ik heb een nieuw PP nodig voor een paard dat ook niet op naam van de eigenaar staat. Dat hoeft ook niet maar zouden we dan wel een nieuw paspoort kunnen aanvragen zonder lid te worden??

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:18

NatasjavE schreef:
ess_moo schreef:

Stilzwijgend???? Je weet toch ieder jaar dat dat er aan komt. Als je een abonnement van de krant hebt vragen ze ook niet ieder jaar of je volgend jaar nog wel wil.

Nogmaals de verhoging was gewoon bekend.

Klopt en dat heet dus stilzwijgend, wanneer er niet expliciet naar gevraagd is :)

ess_moo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:21

Het had wel zo netjes geweest als ze de prijsverhoging specifiek en op tijd hadden aangekondigd.
Dit was mij namelijk niet bekend.
Zodoende zouden leden de mogelijkheid hebben om op tijd op te zeggen, i.p.v. te schrikken van de nieuwe ledenprijs op de acceptgiro.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:23

Selka schreef:
Fitzroy schreef:
Maar je kunt toch niet een paard overzetten op je naam zonder lid te zijn van het KWPN? Je moet daarvoor toch lid worden?
Want als dat niet zo is, heb ik er nog wel 2 om over te laten zetten. Ik had dat eigenlijk laten zitten omdat ik het lidmaatschapsgeld belachelijk hoog vond om alleen paarden op je naam te zetten.

Jawel hoor, als niet lid betaal je 41.50 (wel de prijs van 2010 geen idee of die verhoogd is) geloof ik ipv 17.50

Ik vind zelfs dat al asociale geldklopperij, gewoon even een sticker in een boekje plakken en een notitie maken, dat kan iedereen toch? Mijn merrie haar paspoort staat nog steeds niet op mijn naam en ik PEINS er niet over om haar over te laten schrijven. Zal mij benieuwen welke hond dat in België gaat komen controleren.
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 04-02-11 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:25

ess_moo schreef:
Het had wel zo netjes geweest als ze de prijsverhoging specifiek en op tijd hadden aangekondigd.
Dit was mij namelijk niet bekend.
Zodoende zouden leden de mogelijkheid hebben om op tijd op te zeggen, i.p.v. te schrikken van de nieuwe ledenprijs op de acceptgiro.

Dat hebben ze, zoals ik al eerder melden, op diverse manieren gedaan.
Via diverse media o.a in IDS heeft er een aantal x iets over gestaan, ruim optijd.

ess_moo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:31

Okee, dit is dan bij mij en blijkbaar ook bij anderen in dit topic niet helemaal duidelijk over gekomen. ;)

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:33

Ik heb me al voor november afgemeld. En toen had ik al te horen en gelezen dat de contributie zoveel omhoog zou gaan.
Maar ik vond het niet meer nodig om lid te zijn aangezien ik niet meer wil fokken of naar keuringen ga.
En het werd me natuurlijk veel te duur.

manic

Re: contributie bedrag niet normaal meer!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:13

Ik heb de prijsverhoging ook meegekregen, maar heb de laatste maanden al niet meer heel actief de IDS gelezen, dus dat moet toch redelijk duidelijk gecommuniceerd zijn (anders had ik het echt niet geweten namelijk).

Bedragje betalen voor op naam zetten + eigenaarsregistratie bij centrale organisatie ipv bij de stamboeken lijkt me een erg goed initiatief.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:26

Waarom willen de meeste per direct hun lidmaatschap opzeggen? Ze zijn te laat, betaald is er al, resistutie is er niet, dus KWPN is nu helemaal goed af, leden die in februari opzeggen terwijl ze wel t/m december betalen.
Overigens staat het gewoon op internet in de nieuwsbrief van september, http://cms.kwpn.nl/mediafile/0002/4991/ ... r_2010.pdf.
Bovendien is er een nieuwsartikel op 17 september 2010 op de KWPN site gepubliceerd, en schijnt het in de IDS te hebben gestaan. Dit is conform de statuten en artikel 23 van het algemeen reglement. Die gewoon op internet op te zoeken zijn. :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:32

Neonlight schreef:
Waarom willen de meeste per direct hun lidmaatschap opzeggen? Ze zijn te laat, betaald is er al, resistutie is er niet, dus KWPN is nu helemaal goed af, leden die in februari opzeggen terwijl ze wel t/m december betalen.

Omdat je dan in ieder geval op tijd bent ;)
Je moet inderdaad tot 31 december betalen, maar je bent ook tot 31 december lid ookal zeg je nu op.
Dat is voor mij in ieder geval de reden :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:03

NRPS is ook flink verhoogd.
2010 € 76,25
2011 € 91,50

Vind die prijsverhoging ook niet normaal meer.
New forest kost iets van € 57,- Vind ik meer een reeel bedrag.

Daarnaast heb ik deze verhoging ook niet in het blad zien staan. Dus we hebben het maar te slikken?
Zulke zaken worden nl wel altijd in de forester vermeld, maar hier dus niet.

Ik besteed dan liever dit bedrag aan het I&R systeem, hebben we denk ik meer aan als aan een stamboek. Welke allemaal afzonderlijk werken.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:37

Onvoorstelbaar, zo hoog als hier van de toren wordt geblazen terwijl dit ècht heel duidelijk is gecommuniceerd. Wat had het KWPN dan moeten doen? Iemand deur aan deur langs laten gaan?
Er komt zometeen een prachtig centrum te staan waar heel paardenminnend Nederland van zal profiteren, dat zal toch ook door paardenminnend Nederland betaald moeten worden?

Wel zonde dat er zoveel IDSen niet gelezen worden, ik vind het één van de betere paardenbladen, informatiever als bijvoorbeeld de Hoefslag :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:44

Annastasia, misschien de IDS van eind november nog eens open slaan? :) Het heeft er in gestaan. :j

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:45

Blad is ook best interessant voor een bepaalde doelgroep, maar waarschijnlijk minder voor de mensen die alleen maar hun paardje over willen schrijven...

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:57

Tja, het is gelukkig geen Bit maar ik vind het wel degelijk voor een breed publiek toegankelijk, niet alleen verslagen van keuringen of wedstrijden maar ook interviews met ruiters en fokkers, interessante artikelen over opvallende presterende paarden, ziektes of erfelijke aandoeningen.
Maar ja, de meeste mensen weten blijkbaar niet eens wat ze er aan missen aangezien het ongelezen in de bak verdwijnt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:25

Ik lees de IDS ook altijd van voor tot achter.

En de prijsverhoging is idd duidelijk gecommuniceerd.
Tis trouwens maar iets meer dan een tientje duurder dan het NRPS, dat vind ik dan weer meevallen als je ziet dat het KWPN veel meer aan promotie doet én een centrum neer gaat zetten.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:27

Neonlight schreef:
Annastasia, misschien de IDS van eind november nog eens open slaan? :) Het heeft er in gestaan. :j

FF lezen ;-)
NRPS heeft ook de contributie flink verhoogd.
Dus dan krijg je geen IDS.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:27

Hmmm, met deze dacht ik dat je het over het KWPN had, omdat daar het topic over ging. Zag wel erboven NRPS staan, maar het is maar net hoe je het leest. :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:51

Ik ga het ook opzeggen,vind het echt veel te duur worden in deze economisch slechte tijden.Jammer want ik vind de IDS wel een leuk blad.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:54

[***] schreef:
Het op naam zetten van paarden, de hele I & R regeling zou niet via stamboeken maar door een aparte organisatie moeten worden gedaan. Dan hoef je niet ergens lid van te worden waar je geen lid van wilt zijn.

De contributieverhoging is aangekondigd in verschillende media.

Er komt een nieuw KWPN centrum in Ermelo en dat zal betaald moeten worden en op deze manier door ook het overschrijven e.d. te laten betalen doen veel mensen daar aan mee. Anders zou het alleen op de fokkers komen en zo fantastisch zijn de paardenprijzen al niet, fokken kan al niet uit. Een gebruiker van een KWPNer mag ook best een paar tientjes inbrengen, tenslotte krijgt iedereen voordeel bij een landelijk centrum.
Tenminste, ik neem aan dat dit één van de redenen is van de contributieverhoging en het verhogen van de tarieven als het op naam zetten en veulenregistratie.

Ik ben van beide lid; dan zou ik ook dubbel bijdragen.... Nah, in 2012 niet meer. Het is goed met ze.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:08

Het heeft echt duidelijk in IDS gestaan, bij het artikel over het nieuwe centrum in Ermelo (waarvoor de contributieverhoging ook is gekomen) en dat was ruim voor de laatste opzegdatum van vorig jaar.
Zelf heb ik ruim op tijd op kunnen zeggen en ook binnen twee weken een bevestiging gehad van mijn opzegging eind vorig jaar.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:09

Ik vind het belachelijk dat stamboeken het alleenrecht tot overschrijven hebben. Ik heb als eigenaar van 2 ruinen helemaal niets met een stamboek. Bij mijn Duitse paard heb ik via destijds de NHS een paspoort aangevraagd en ik vind dat ook de beste manier.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:25

Dat vind ik ook... en ook niet echt handig van het KWPN, want een hoop mensen nemen gewoonweg de moeite niet om over te schrijven als ze een ruin hebben of geen fokambities. Zo raken ze dus weer een hoop informatie over nakomelingen kwijt...