[H][KWPN] Dressuurhengst voor Gribaldi x Samber merrie.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:37

jeetje veel mensen met dezelfde afstamming :P en ik dus ook :+ een zwarte merrie van gribaldi X samber :D :+

even offtopic
wat nu trouwens als 5 jarige een draak is :+

Elisa2

Re: [H][KWPN] Dressuurhengst voor Gribaldi x Samber merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:49

Jazz gaat de hals niet verbeteren,en ook het achterbeen niet qua vorm en lengte.Ferro bloed lijkt mij een betere optie en dan met name Metall want die geeft ook mooie lange halzen mee.

minime111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:14

ik dacht als eerst apache! al vaker gehoord..

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 15:33

Elisa2 schreef:
Jazz gaat de hals niet verbeteren,en ook het achterbeen niet qua vorm en lengte.Ferro bloed lijkt mij een betere optie en dan met name Metall want die geeft ook mooie lange halzen mee.

Denk je met een Metall of andere Ferro een aparte te kunnen fokken met deze merrie, of gewoon een goed degelijk paard die de merrie op de gewenste punten verbetert?

Volgens mij is er gewoon zoveel gedekt met Gribaldi dat er van elke KWPN combi Gribaldi x .... er veel zijn! :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 13:55

Het laatste,je kan er wel een flitsende hengst opzetten maar het is nog maar de vraag wat die hengst door gaat fokken.En persoonlijk vind ik dat je meer hebt aan een paard die goed functioneel in elkaar zit die word dan later wel spectaculair in het werk.Dan een voorbeenzwaaier die verder gewoon niet lekker in elkaar zit qua rug/achterbeen e.d.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:54

SparklingApp schreef:
Oh, nou snap ik dat je die mensen kent Wittepit, wat leuk! :D
Metall is zeker geen gek idee! Ik heb alleen al wat Metall's meegemaakt waar ik niet zo veel mee had, daar moet ik eens over gaan denken, heeft ie ook nog een idee bij de jongere hengsten?

Nee, ik had de link naar hier naar 'm gehyved, weet niet of ie hier wel eens meeleest, maar kreeg de Metall-tip terug via Hyves.
Vandaar! ;-) Misschien hoor ik het nog als ie meer bedenkt.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:55

Elisa2 schreef:

Ofwel Special D, die geeft een tikkie meer uitstraling op het hoofd mee en ze kunnen goed schakelen. Merrie moet wel voldoende schoudervrijheid hebben dan.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:06

Elisa2 schreef:
Houston zou ook nog een optie kunnen zijn,vererft een heel sterk achterbeengebruik en een goed lichaamsgebruik.Ook zal je met hem niet snel een groter paard fokken.

wij hebben meerdere houstons gefokt geweldige paarden goed lopen kwa maat gingen ze niet echt de moeder voorbij.
alleen moet je wel echt een moeder hebben die een goed karakter heeft want ze zeggen wel is wat over jazzen maar houstons om in te rijden doen wij niet voor de lol :P
je hebt wel een hele mooie merrie zizi top vind ik ook wel passen wij hebben ook wel is een zizi top gehad heel goed lopen en sterk voor en achterbeen alleen niet heel veel maat is nog maar 2 dus wat kan ik je er van zeggen maar maar wel een super diertje!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 22:25

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 01:26

Door mij gefokte Special D uit een keurmerrie van Samber. Helaas niet meer van mij en verreden in Engeland maar wel een prachtig paard.

Special D zou ik een goede keuze vinden, of anders Andretti.

jnnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:55

\hi!

Ik heb een Rhodium x Gribaldi x Samber merrie...

Komt ook uit een bont-familie...

Afbeelding