Wie is nu ook nog bezig met dekken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 23:23

Nadezda succes!!! OK dan! OK dan!

Suzan1 schreef:
Nou, inmiddels weet ik het nu zeker...... volgend jaar gaan we vroeg weer opnieuw beginnen, met de merrie die niet hengstig wil worden.

Ik moet er niet aan denken een veulen geboren te laten worden in deze tijd....pffff hitte, dazen, vliegen

Deze week is er bij mij in de buurt een veulen geboren: aanvankelijk leek het goed te gaan. Voor die mensen was het het eerste veulen. Hebben ze gewoon buiten laten lopen zonder schuilgelegenheid... Na 2 dagen was het beestje zo slap dat na infuus te hebben gehad, ze het niet meer konden redden.

Nu weet ik niet of die hitte te oorzaak was (is misschien wel een scherp oordeel), maar in ieder geval komen ze bij mij dan niet buiten (van 1100 tot 1900 gaan ze op 't hok) Cool

Dit kan je dan toch ook met een laat veulen doen,alleen s'nachts buiten zetten?(als je daar de gelegenheid voor hebt natuurlijk!)

Wat nu als je een heel vroeg veulen hebt;Dit kan bijvoorbeeld als je een merrie in het buitenland laat dekken en ze al in november-januari onder de lampen gaat,waarna de insiminatie in februari begint.Hoe kan je zo'n veulen nu op een beetje leuke manier houden.Kunnen ze naar buiten als het zacht weer is?Iemand ervaring?

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 23:27

hoort dit niet thuis in het topic dubbelzinnig??? Knipoog

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 20:01

nadezda schreef:
Vandaag hebben we onze merrie weer opgehaald.
De dierenarts daar heeft het toch gehad over dichtzetten.
Maar in overleg met mijn eigen dierenarts toch ervoor gekozen dit niet te doen, hij zag niet echt de meerwaarde ervan in bij onze merrie, ze sluit goed af.
Eigenlijk was er geen aanleiding toe maar omdat ze wel wat week aanvoelde wilde ze het toch aandragen en proberen.
Nu is besloten haar 4/5 dagen binnen te houden op stal en haar progesteron toe te dienen.
Dit was uiteindelijk wel de beste oplossing voor deze merrie.
Alles is perfect gelopen en voor het eerst in alle keren zat het ei op rechts.
Nou 27 augustus kunnen we haar scannen en zullen we het horen.
Ben erg benieuwd en anders gaan we toch naar volgend jaar.
dus OK dan! en hopen op een beetje geluk.

Gr nadezda

Hallo Nadezda,

Mag ik de eerste zijn, om jullie op bokt te feliciteren met dat de merrie nu eindelijk drachtig is!!!!! Haha! *LOL* *LOL* Haha!

Het is echt geweldig en eindelijk gelukt!!

Het was erg intressant om de scan te zien. Mooi hoor! Ook die van Kiwi
natuurlijk. *LOL*

Tot zaterdag, als we jullie niet meer op stal zien deze week.

Groetjes Natalie

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 21:44

Nathalie bedankt he.
ja heerlijk dat ze na de 5e keer toch eindelijk drachtig is.
kan het bijna niet geloven Vingers aflikken
Nou ja nu maar hopen dat alles goed gaat en er volgend jaar een mooi ferro veulentje naast staan

Gr. nadezda

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 16:34

hoi,
he,he!..eindelijk dan toch nog ..GEFELIIIII....hopen dat het netjes houd en er idd volgend jaar een bubutjuh naast loopt!
gr,sas OK dan!

nou mijn dame nog , 8 september weer scanen ...zucht ..... ik hoop dat het nu ook hier eindelijk mag lukken

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 16:37

mijn pony staat ook al weer bij de hengst:( ze was er al een maand geweest moest ik er een maand missen was het niet drachtig. en toen heb ik der een weekje geizen ofzo toen ging ik naar portugal op vakatnie voor 2 weken kom ik terug wil ik gaan rijden hoor ikdat ze er niet is Boos! weer bij de hengst nu heb k der al weer 3 weken niet gezein word er echt sip van