Waar komt jullie Tinker vandaan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 20:08

ja waar blijven de tinkerpraat mensen? dit is niet goed genoeg zeker hè? Knipoog

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:04

ik zit nog lang niet aan de 150 berichtjes helaas, dus ik kan niet meedoen Boos! Ik lees ook meer dan dat ik post, en ik kom hier niet elke dag, dus dat schiet niet op.
groets Cindy

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:16

ja nee we bedoelen dat veel mensen die op tinkerpraat komen hier amper hebben gereageerd. Lachen

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:52

Hmmm....mijn zus heeft de boel al verraden Knipoog

Tiek heeft dus, op 17 september 2000, 1750 euro gekost. Hij werd gebracht, was ontzettend lief in de omgang. Geeent, ontwormd, vertrouwt met mensen.

Hij was goed zadelmak, redelijk verkeersmak. Nog niet ingereden, wel gewend aan gewicht.

Ik ben trouwens met een vriendin mee geweest naar verschillende tinkerstallen. Henk Jansen, waar destijds ook nog King Rock stond (en ik heb geizen *LOL* ) vonden wij toen tegenvallen. Alle mooie, goed uitziende tinkers verkocht hij niet. De een was voor zijn 2-span, de ander voor zij dcohter ofzo...blablabla. De wat magere, minder mooie tinkers waren te koop, voor aso prijzen.

We zijn ook bij Theo Tielemans (zo heette hij toch? Verward ) geweest. Dat was een ontzettend aardige man, tinkers stonder er netjes bij. Daar heeft die vriendin destijds haar paardje ook gekocht. Mc. Guigguin (of hoe je het ook schrijft Knipoog ). Dit paardje is in 2002 (geloof ik...) reserve kampioen geworden op de keuring. Het zag er bij Theo Tielemans ook allemaal keurig uit. En ik mocht, omdat ik alleen maar mee was, van hem wel even een tinker uit kiezen om op te rijden, zodat ik ook wat te rijden had. Dat vond ik toen echt een leuke stal Haha!

Waar tiko verder vandaan komt...weten we niet. Waarschijnlijk is hij iig in NL gecastreerd, omdat het gewoon netjes gedaan is. De vorige eigenaren verkochten Tiko omdat hij eigenlijk van hun vader was, die hem had gekocht om er mee te gaan mennen, maar voor dat hij kon beginnen een hersenbloeding had gekregen. Ik heb van hen destijds een Nummer gekregen van het adres waar hij vandaan zou zijn gekomen. Toen ik hem inmiddels een jaar had, probeerde ik dat nummer te bellen, maar kreeg ik een school aan de lijn. Het contact met de oude eigenaren was toen ze verwatert..(ze reageerde niet meer op de mail...) dat ik ook niet om het juiste adres kon vragen.

Lijkt met trouwens heel leuk om die oude eigenaren weer te spreken! De man heette Hans van der A, en woonde in Kortenhoef, vlak bij Brummen, vlak bij Zutphen. De vrouw heette geloof ik Inge.

Kent iemand hen toevallig? Ze reden zelf western, hadden stallen en paarden aan huis.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 19:53

Ik ben dus ook een paar keer naar Henk Janssen gegaan om te kijken voor een tinker en heb dezelfde ervaring als Tiko. De mooie tinkers waren voor zus, schoonzus, nicht of neef Knipoog . En voor de "lelijkerds" vroeg hij nog een behoorlijk bedrag. Er stond een leuke driekleur ruin kleddernat van een mentocht buiten uit de dampen, urenlang vastgebonden aan een ring in een muurtje, maar die was ook van zijn dochter of zo. Tja, zo gaat dat soms. Toen zag ik Sox dus op internet te koop en was verkocht Lachen

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:53

Tiko schreef:
We zijn ook bij Theo Tielemans (zo heette hij toch? Verward ) geweest. Dat was een ontzettend aardige man, tinkers stonder er netjes bij. Het zag er bij Theo Tielemans ook allemaal keurig uit. En ik mocht, omdat ik alleen maar mee was, van hem wel even een tinker uit kiezen om op te rijden, zodat ik ook wat te rijden had. Dat vond ik toen echt een leuke stal Haha!

Dat is idd Theo Tielemans. Kai komt bij hem vandaan en ook ik heb niets dan goeds over die man te melden!

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 11:43

Ik sinds gister zeggen dat ik ook een tinkereigenaar ben. Ik heb Jacks via marktplaats.nl gekocht bij een particulier in Uden. Zondag ben ik gaan kijken en gister hebben we hem opgehaald. Ze had al 3 merries en wilde er nog een bij, maar hij werd niet geaccepteerd in de groep. Vandaar dat hij weg moest.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:19

Duuk is in ierland geboren,en is van daar uit ge-importeerd naar nl. bij stal vegilin van claerbergen is hij gekocht.
Fristi is in nederland gefokt.
Jumper is rechtstreeks uit ierland geplukt en op de boot gezet.vanaf de boot is zijn gelijk p de paardenmarkt gezet.waarschijnlijk met verdoving want ze viel haast om,zo rustig WAS ze Scheve mond
maar nu is ze niet meer zo rustag dan we hadden gehoopt.duuk is al vanaf zijn derde in nederland.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:35

owja vergeten,de prijs?euhm hij was groen en drie jaar,4500 gulden
hij heeft goede ouders een mooie lijnen,en dat koppie he!!!!:D

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:10

Wie is er in een mooie zwarte tinker geïnteresseerd? kijk op Marktplaats, een bijna evenbeeld van Sox staat te koop, Sox is ietsje mooier Knipoog niet goedkoop voor een nauwelijks ingereden merrie, 3750 eurootjes! Maar ze is wel mooi, vind ik toch Lachen Ik zoek een sponsor, kan ik 2-span gaan rijden!!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 13:43

Mijn meisje komt ook bij Mollema vandaan. Volgens mijn dierenarts klopt haar leeftijd wel. Ze was toen 4 en er was nog niets mee gedaan (net 2 weken in NL). Ik heb toen 6000 gulden voor haar betaald. Zo'n 4 maanden later bleek ze drachtig te zijn, had er dus 2 voor de prijs van 1!!! Achteraf vind ik het allemaal wel heel leuk hoor, maar op het moment zelf was ik er niet echt blij mee, was net lekker bezig met inrijden enzo...

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 21:07

Een vriendin van mij kocht 2 tinkers bij Mollema. Een ruin en een merrie. De merrie bleek later ook drachtig te zijn. Daar was ze niet echt blij mee...Boos! Waren rond de 5500 gulden geloof ik.

CloudJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 22:41

Pellie schreef:
leuk Cloud, vertel eens iets meer over hem?

ik heb MacCloud gekocht omdat hij mij gelijk aansprak en heel erg rustig was . er liepen wel 10 kinderen om hem heen en hij vond het allemaal prima en dat was voor mij de doorslag.

bij ons op stal lopen ook veel kinderen rond die stuk voor stuk weg zijn van hem.

ik gebruik hem het meest voor buiten rijden maar in de bak doeit hij het ook niet slecht voor een tinker.

en voor het ringrijden hij had het gelijk door wat hij moets doen en is nu een van de braafste ringrijpaarden bij ons op stal.

groetjes Beau

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 09:41

De dekhengst van Mollema heet toch ook McCloud?

CloudJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 17:40

hahaha, ja dat klopt maar MacCloud was ook een politieagent uit New York waar een serie van gemaakt is. die reed ook op een paard.

maar er heten meerdere tinkers MacCloud hoor!!!!!!!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 14:47

Pellie schreef:

zat ik ook al aan te denken, dat is familie van duuk... van welke tinkers zijn hier 1 of beide oudes bekend????

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:21

Ik heb de moeder van mijn tinker gezien, een bokker zou foto's gaan nemen van haar voor mij, maar heeft blijkbaar nog geen tijd gevonden om dit te doen ... BIJ DEZE ... Haha!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 14:33

turbotinker"]
[quote="Pellie schreef:

zat ik ook al aan te denken, dat is familie van duuk... van welke tinkers zijn hier 1 of beide oudes bekend????
[/quote]
Van Fayette ken ik alleen haar moeder. Vader onbekend. Moeder is waarschijnlijk of in Engeland of tijdens transport gedekt.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 21:11

Walter Kloostra is nog wel aktief,ik heb Shadow in Mei bij hem gekocht
voor 2200 euro zwartbonte ruin van 6 jaar en groen maar wel superbraaf

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:05

.
Laatst bijgewerkt door draaakje op 04-07-23 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 19:42

ik heb geen ideee waar baily vandaan komt. weten de vorige eigenaars ook niet meer :s
zou het wel graag willen weten. weet alleen dat ie uit ierland komt. niet uit engeland.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 19:48

jilleroo schreef:
ik heb geen ideee waar baily vandaan komt. weten de vorige eigenaars ook niet meer :s

Hoe kun je nou niet meer weten waar je je paard hebt gekocht! Of was de vorige eigenaar een handelaar?

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:18

ik heb mijn paard overgenomen van de penwioneigenaresse. heb het haar eens gevraagd maar ze kon niet meer op de naam komen enzo. tsja waarom zou je dat ook onthouden? ze wist alleen dat baily geimporteerd was uit ierland en dr nog maar 2 weken stond toen ie naar hun gebracht werd.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 00:18

Shay komt bij fam. Mollema vandaan (Vegilin van Claerbergen). Ik heb haar in januari gekocht en heb haar dus bijna 2 jaar ! Time fly's when your having fun ! Haha! Toen ik haar kocht was ze aan het eind van de 3jaar en is nu dus 5. Ik heb toen net als Snowdon 6250 gulden betaald. Bekapt , gechipt , ingeent ,ontwormt en thuis gebracht. Toen ik haar kreeg kon ze de basis. Ik heb met Shay nog nooit problemen gehad. Ze was (is) verkeersmak en voor niets of heel weinig bang. Ze is geimporteerd uit Engeland (Nottingham) en had daar waarschijnlijk al een veulen gehad. Ik heb geen flauw idee wie de ouders zijn. Verward Op de keuring van 16 augustus heeft ze een 2de premie gehaald , en met wat meer training voor rug en hals kan ze hoger komen. Haha!
Groetjes !

Amortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:23

De moeder van mij paard komt van Theo Tieleman, uit boekel deze heeft haar geimporteerd uit Engeland. Wilgje is geboren op 19 mei 2003